Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Džungle webových stránek výrobců LCD

8.8.2012, Pavel Kovač, recenze
Džungle webových stránek výrobců LCD
Pokud vybíráte LCD monitor, tak se jistě řídíte našimi recenzemi. Pokud však navštívíte stránky výrobce, často narazíte na jejich nepřehlednost či nemožnost monitory dostatečně třídit. Někdy také obsahují technické nepřesnosti. Porovnejme si je mezi sebou.

iiyama

-

http://www.iiyama.com/cz_cs/produkty/


iiyama šla na stránky pěkně od lesa. Grafika je přehledná, účelná a hlavně funkční. Jen malé ikonky pod náhledy jsou zpočátku docela nepochopitelné. Na hlavních stránkách si můžete pěkně vybrat rozsah úhlopříček, které můžete vyfiltrovat pomocí jednoduchého posuvníku. Také si můžete vybrat kategorii, kde je na výběr LCD LED, CCTV, LFD, Touchscreens a LCD CCFL. Nevím, co je označení CCTV u LCD monitorů, ale vzhledem k tomu, že neobsahuje žádnou položku, tak asi nemá smysl to ani řešit. Každopádně výrobce by si mohl udělat trošku pořádek ve značení. Také LFD zeje prázdnotou. No vlastně plazma (LFD) monitor jsem ani neviděl, a tak bych se hodně divil, že se zde něco objeví.





Máte také možnost zobrazit monitory jako tabulku nebo s popisem. V popisu sice nenajdete prakticky nic ze specifikací, ale máte alespoň základní přehled o tom, jaký monitor co umí.




Při porovnání monitorů mezi sebou lze shledat jen pozitiva. Nejen, že se na prvních řádcích dočtete i technologii, ale celé srovnání je 1:1. Zkrátka super. Nic lepšího si asi nelze ani přát. Jen snad trošku svižnější stránky, které reagují na tlačítko Srovnej docela pomalu.





Stránka se specifikacemi obsahuje většinu informací. Chybí zde však technologie (IPS je však uvedena). Raději tedy využijte porovnání, které ve výsledku obsahuje praktičtější informace. Povrchová úprava také chybí.

Celkový uživatelský komfort je velmi dobrý. Je však kažen pomalejší odezvou stránek a při filtrování se zkrátka stránka docela zasekává.

Americká varianta, globální varianta a vlastně jakákoli, je provedena ve stejném duchu. Graficky k nerozeznání, funkčně taktéž. Pro českého zákazníka asi ta nejlepší zpráva, co může být.




Lenovo

-

http://www.lenovo.com/cz/cs/


Stránky firmy Lenovo monitory obsahují pouze jako příslušenství. Válí se tak mezi bateriemi, grafickými kartami apod. Zkrátka neexistuje oddělení jako v případě tabletů, pracovních stanic či notebooků. Lenovo má však v nabídce pouze pár monitorů, a tak i třídění v kategorii "Příslušenství" a podkategorie "Monitory" stačí. Bohužel i přesto, že na vás prakticky celé stránky mluví česky, tak zrovna tato sekce je anglicky. Počeštěná zůstala pouze vrchní navigační lišta.





I přestože jde prakticky o stránky s příslušenstvím, tak zde máte možnost si porovnávat monitory mezi sebou. Toto porovnání je však trošku komické. Zobrazí se pouze popisky a fotografie monitoru vedle sebe. Žádná specifika, ta jsou dostupná až po kliknutí na odkaz, který je navíc zdvojený a je zobrazen dvakrát pod sebou. To jen abychom ho nepřehlédli :-). Stránky také umožňují třídění dle popularity nebo dle ceny. Nic víc, žádná úhlopříčka, žádná technologie, nic, nic a nic. Pokud tedy chcete hledat nějaký monitor Lenovo, tak raději jejich stránky ani neotvírejte.





Vrcholem všeho jsou specifikace. Kliknete-li na monitor a zde dokonce český nápis "Zobrazit podrobnosti o modelu", tak na vás vyskočí zcela vyčerpávající stránka s názvem monitoru a naprosto shodným popiskem, co vidíte již na úvodní stránce. Opět nevidíte technologii, pozorovací úhly, vlastně cokoli. Tragédie.





Zanechme však trápení s českými stránkami Lenovo a podívejme se mezinárodní variantu. Ta je provedena v prakticky stejném stylu. Třídění dle popularity a ceny. Chybí navíc porovnání (ale na druhou stranu porovnání, co nefunguje, je možná ještě horší). Po rozkliku konkrétního monitoru sice již vidíte záložky s názvem "Overview" a "Tech spec", ale ty opět obsahují jen název popř. part number. Ani US verze stránek tedy nic nezachránila, takže zájemci o Lenovo, šup do obchodu, a to povinně!