EIZO FS2333: herní bestie od japonců
Firma EIZO se na poli monitorů usadila jako věhlasný výrobce profesionálních grafických produktů. V nedávné době se však začala daleko víc soustředit i na obyčejné uživatele a hlavně na hráče. Dnešní recenze odhalí, co tento 23" drobeček umí.
Kapitoly článku:
- Design a konstrukce
- Identifikace panelu, OSD menu a ovládání
- Odezva, inputlag, hry a video
- Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
- Struktura displeje a testy barev
- Interpolace, regulace jasu a spotřeba
- Celkové hodnocení a závěr
Pozorovací úhly
Panely IPS mají pozorovací úhly asi nejlepší, které se u LCD vyskytují. Někdo má raději VA, ale pokud chcete mít stálejší barevné podání, tak je IPS zkrátka jedinou volbou. Přesto se musíme smířit s efektem IPS glow, který sem tam zazlobí.
Nově se také podíváme na odrazivost, resp. povrchovou úpravu panelu, kterou sice dokážete obvykle vypozorovat z okolních fotek, ale nyní budeme fotit přímo detail.
Rozložení kontrastu
Pro lidi, kteří pracují jako grafici, je kontrast velmi důležitý. Není až tak důležitý, co se týče jeho velikosti, ale spíš by měl být co nejstálejší a ve všech bodech monitoru stejný. Bohužel to se u EIZO FS2333 nepodařilo. Je to dáno hlavně průsvity na okrajích, které se vyskytují v levé části obrazu.
Při seřízení jasu na 120 cd/m2 se rozdíly v kontrastech ještě prohloubily, takže pro profi nasazení v Photoshopu to rozhodně nebude. Pokud však chcete využít monitor jen na prohlížení fotek a základní editaci (kam je také směrován), tak poslouží dobře.
Průběh jasu
Jste noční ptáci? Rádi hrajete za tmy? Pokud ano, tak vás EIZO FS2333 jistě ohromí. Regulace jasu je totiž obrovská. Od 3 cd/m2 až po 238 cd/m2. Při nejnižším jasu je opravdu potřeba mít temnou místnost, aby bylo na obraze něco pořádně vidět. Za dne je na obrazovce téměř tma. Takže pro hráče také dobrá zpráva.
Podsvícení
A nyní přichází asi ta nejproblematičtější část monitoru. Podsvícení. To je totiž na EIZO podprůměrné a v rámci běžných e-IPS panelů s edge-LED podsvícením jen průměrné. Jsou zde jasně vidět dva průsvity na okrajích (levý a horní), které celkové podsvícení hodně degradují. To je opravdu škoda, protože tyto dva průsvity jsou asi jediné, co v noci při hraní vadí.
Při pohledu na graf převedený do gamy 2,2 (tak jak vnímá jas lidské oko) je podsvícení již výrazně lepší. Přesto tu jsou jasné výkyvy na okrajích.