Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Func MS-2: na hry elegantně

16.4.2015, Jan Vítek, recenze
Func MS-2: na hry elegantně
Dnes se podíváme na jednoduššího a levnějšího bratříčka již testované herní myši Func MS-3, který dostal příhodný název MS-2. Můžeme ale přesto očekávat vysokou kvalitu, neboť jde stále myš s cenou přes 1000 Kč.
Kapitoly článku:

Func MS-2 Settings Software 1.02


Myš Func MS-3 využívá jiný software, který je ve verzi 1.28, přičemž pro Func MS-2 je připraven software ve verzi 1.02. Grafické provedení tohoto softwaru je naprosto stejné a od toho pro MS-3 se liší pouze v nabídce vycházející ze schopností myši. Nahoře se můžeme přepínat mezi jednotlivými profily, pod nimiž pak jsou přepínače jednotlivých obrazovek. Ty jsou celkem 4, přičemž páté tlačítko pouze otevře okno pro zadání cesty k souboru s novým firmwarem (ten nebyl k dispozici) a poslední tlačítko Get Support pouze otevře webovou stránku firmy Func.



V prvním okně Basic Settings jsou pohromadě různá nastavení týkající se rozlišení, citlivosti či dotazovací frekvence. Hned nahoře je nastavení hodnot dpi pro 3 úrovně plus funkce Instant Aim, jejíž výchozí hodnotou je 800 dpi, přičemž pro každé nastavení si lze volit pouze mezi kroky 800, 1600, 3200 a 4000 dpi. Pochopitelně tu pak není možnost zvolit rozlišení nezávisle pro osu X a Y, neboť pak by byl minimální rozdíl 800 dpi naprosto nepřekonatelný. V tomto tedy vede MS-3, která má možnost nastavení po 90 dpi, a to nezávisle pro osu X a Y. Dále tu máme obvyklé věci, které najdeme i v základním systémovém nastavení myši - citlivost a akcelerace ukazatele, rychlost dvojkliku a rolování s možností rolovat přímo po celých stránkách. Nakonec si můžeme zvolit mezi 4 dotazovacími frekvencemi.

U myši MS-3 najdeme i nastavení vzdálenosti od podložky, na niž má senzor už reagovat (Lift off distance) a deaktivaci funkce Angle Snapping, aby myš nevyrovnávala pohyby, čímž se vytrácí přesnost. Tyto volby tedy software pro MS-2 nenabídne.



Button Assignment ale už nabídne stejné možnosti a stará se výhradně o tlačítka a jejich funkce. Není tu nic překvapivého, takže jako obvykle můžeme tlačítkům přiřazovat vedle výchozích funkcí myši také různé již připravené funkce operačního systému (Open, Copy, Paste, Cut, ...), multimediální funkce (play/pause, stop, nastavení hlasitosti, ...), jednotlivé klávesy (bez přepínačů) a konečně předem vytvořená makra. Nelze si sice zvolit, jakým způsobem má být makro provedeno, tedy zda jednou, vícekrát, či snad jen po dobu stisku tlačítka a podobně. Platí ale, že všem tlačítkům bez výjimky můžete přiřadit některou z vyjmenovaných funkcí, a to platí i pro kolečko a jeho otáčení. Můžete si tedy tlačítka myši zcela překopat dle vlastních potřeb.



Záložka Color Settings ukrývá nastavení podsvícení kolečka, ale už ne bočního tlačítka, které naše myš na rozdíl od MS-3 nemá podsvíceno. Jinak jsou možnosti naprosto stejné, takže můžeme podsvícení zcela vypnout, aktivovat pulzování světla, výslednou barvu a dokonce i její jas a sytost. Na nejnižší sytost se tak barva zcela vytratí a kolečko či tlačítko bude svítit pouze bíle. Podsvícení myši MS-2 tedy není jen pro efekt, ale slouží především k rozpoznání zvoleného profilu a to, že si můžeme nastavit libovolný odstín, je pouze bonus.



V případě starší verze softwaru pro MS-3 nebylo možné do maker zaznamenávat tlačítka myši a maximální délka byla 20 znaků či akcí. To se v tomto případě změnilo a také můžeme předpokládat, že to platí i pro myš MS-3, neboť ta dostala novou verzi softwaru v letošním únoru. Nově je tak možné do maker vložit i stisk dvou hlavních tlačítek a kolečka, přičemž maximální délka makra je 255. To tedy znamená 127 znaků, protože každý stisk klávesy nebo tlačítka je rozdělen na dvě akce.

Stále si ale nemůžeme vybrat to, zda se má makro provést vícekrát, či snad má probíhat jen po dobu stisku tlačítka, nebo od jednoho stisku do dalšího. Po stisku tlačítka se tedy přiřazené makro provede právě jednou.