Gamescom 2011: ve víru her a zábavy
22.8.2011, Jakub Doležal, reportáž
Škola a návrat k více pracovní části roku začne co nevidět a obchody již lemují otravné akce Back To School. My se však dnes zastavíme v Kolíně nad Rýnem, kde se konala každoroční výstava Gamescom. Vypněte Word či Excel, jdeme si totiž hrát.
Kapitoly článku:
Vcházím do haly číslo 6, kterou z naprosté většiny opanovala společnost Electronic Arts. Kdysi velmi silný hráč si v poslední době zrovna silné tituly nepřipisuje a částečně se veze na vlně Need For Speed či herních titulech typu FIFA. Abych nebyl úplně pesimistický, blýská se na lepší časy, a to alespoň letos. V přípravě jsou totiž takové pecky jako NFS The Run, Mass Effect 3, Star Wars The Old Republic, ale hlavně Battlefield 3.
EA to pojalo ve velkém stylu a vytvořilo hned několik velmi promyšlených herních stánků. Těm dominuje velké prezenční pódium, kam si moderátor zve jednotlivé herní vývojáře a zpovídá je z jednotlivých her a následně zákeřně vytahuje gamepad, aby ukázali obecenstvu malou ukázku z hraní. Nabitý program pódia sahá až do šesté hodiny a já se chtě nechtě musím po Battlefield 3 a SSX začít přesouvat k prvním stánkům.
Obrovské prezentační pódium společnosti Electronic Arts...
... na něm se jako na běžícím páse střídají vývojáři jednotlivých her
Svévolný pohyb po hale je takto trochu utopistickou myšlenkou a jedinou možností je vmísit se do davu, který jako řeka protéká výstavními prostory v náhodně daném směru. První odpojení nastává u zatím poslední titulu ze série Need For Speed. Masa lidí čeká na možnost usednout k herním stolům, avšak rušno je i za zdí, kde se celkem mohutně „ozývají“ blesky fotoaparátů. EA totiž před tento stánek zaparkovalo italský inženýrský skvost Lamborghini Aventador.
Stánek legendární série Need For Speed
Pro prezentaci bylo vybráno skvostné Lamborghini Aventador
Hernímu stánku NFS dominovaly především konzole
I zde bych rád zůstal po zbytek dne a fotil toto překrásné auto ze všech směrů, jenž já jsem do Kolína vyrazil kvůli něčemu jinému. Vracím se tedy zpět k herní části stánku a snažím se alespoň částečně zachytit kamerou hraní nové závodní hry. Neuplyne ani pár sekund natáčení a už u mě stojí hlídka EA se slovy: Kein video bitte! No pojďme si tedy NFS popsat alespoň slovy. Zásadní změny se na první pohled nekonají, závodíte, závodíte, nějaký ten model poškození, ale hlavně všude konzole PS3. Marně vyhlížím PC platformu, ačkoliv se o ní veřejně mluví.
Nemalý prostor patřil také Star Wars, která se přesouvá do vod ryze online verze
Další nejbližší stánek se nese ve znamení Hvězdných Válek a podobě jako u NFS se zřejmě jedná o takřka nesmrtelnou a nevyčerpatelnou sérii. U vstupu se tyčí socha nového „záporáka“ z temné strany, jenž je nejspíš nástupce/předchůdce (kdo se v tom má vyznat) známějšího Darth Vadera. Hraje se především na počítačích, konzoli jsem na tomto stánku nezahlédl ani jednu.
Napráskáno bylo i u stánku FIFA 12
Vývojáři z BioWare sázejí u Star Wars The Old Republic na velmi oblíbený systém online hraní a pokud jsem to pochopil správně, tak vlastně ani žádná offline kampaň nebude. Přípojku k internetu má dnes prakticky každý, takže s tím zas takový problém není. Jenže naprostá většina těchto ryze online titulů naráží na poněkud jednodušší grafiku (zřejmě nároky na přenosové rychlosti) a ani Star Wars není výjimkou. Je to zábavné a hravé, jen ta grafika by chtěla trochu víc dodělat.
Battlefield 3 je jedna z nejočekávanějších her letoška a EA jí vyhradilo skoro 1/4 haly
Jenže zájem je obrovský, tohle je jen malá část z celkové fronty
Mass Effect 3 byl trochu zastrčený, takže jsem očekával menší frontu....
jenže jsem se proklatě spletl.
Postupuji k hlavním tahákům v podobě Battelfield 3 či Mass Effect 3 a velmi se těším na dojmy z hraní, jenže nejsem jediný a před stánky již čekají desítky až stovky dalších lidí. Navíc zde si lidé z EA postavili hlavu a celý stánek zabalili do nepropustných stěn. Zkouším čekat, ale po půl hodině prakticky stojím na tom samém místě, je mi to líto, ale musím jít dále. Veselejší to bylo u titulů jako Sims 3 Mazlíčci či The Secret World. Jenže nastavovat barvu budoucí kočičky mě opravdu neláká a druhý jmenovaný titul také nevypadá zrovna bombasticky.
U stánku Sims3 bylo celkem volno
Jenže nastavování barevnosti mazlíčka zrovna zábavné není
Následně zkouším štěstí u Diablo III, Prototype 2, Darkeness II, Call of Duty Modern Warfare a Metro: Last Light. Všechny tyto blockbustery PC scény však sdílejí stejný osud jako BT3. Znovu nepropustné zdi stánků a nekonečné kolony čekajících lidí. Opravdu nechápu, proč nemohli producenti her udělat stánky alespoň místy průhledné.
Lákavá grafika hry Darkness II, avšak dovnitř se jentak nedostanete
Podobné to bylo i u titulu Metro, které zvolilo tmavý design stánku
U Prototype 2 byl stánek také nepropustný, ale tvůrci alespoň umístili ven několik monitorů
Doleva? Doprava? Na obou stranách čekejte ohromné fronty a neoblomné ochranky
Blizzard byl již vstřícnější a nabídl otevřený stánek World of WarCraft
Menší radost při odchodu z haly mi udělali alespoň maskoti, jedné velmi známé deskové a potažmo PC hry, kteří obětavě pózovali s věrnými fanoušky. Ve víru focení najednou v mé dlani přistává kompaktní fotoaparát křehké slečny, která se hodlá s těmito maskoty vyfotit a mě využívá jako doprovod, bohužel záhy se ztrácí s kompaktem v davu. Škoda, vedle těchto dvoumetrových „monster“ vypadala vskutku úžasně.
Mně by vedle takového bojovníka do smíchu nebylo...
Kostýmy byly často opravdu povedené
Krátký pohled do výstavní haly
EA to pojalo ve velkém stylu a vytvořilo hned několik velmi promyšlených herních stánků. Těm dominuje velké prezenční pódium, kam si moderátor zve jednotlivé herní vývojáře a zpovídá je z jednotlivých her a následně zákeřně vytahuje gamepad, aby ukázali obecenstvu malou ukázku z hraní. Nabitý program pódia sahá až do šesté hodiny a já se chtě nechtě musím po Battlefield 3 a SSX začít přesouvat k prvním stánkům.
Obrovské prezentační pódium společnosti Electronic Arts...
... na něm se jako na běžícím páse střídají vývojáři jednotlivých her
Svévolný pohyb po hale je takto trochu utopistickou myšlenkou a jedinou možností je vmísit se do davu, který jako řeka protéká výstavními prostory v náhodně daném směru. První odpojení nastává u zatím poslední titulu ze série Need For Speed. Masa lidí čeká na možnost usednout k herním stolům, avšak rušno je i za zdí, kde se celkem mohutně „ozývají“ blesky fotoaparátů. EA totiž před tento stánek zaparkovalo italský inženýrský skvost Lamborghini Aventador.
Stánek legendární série Need For Speed
Pro prezentaci bylo vybráno skvostné Lamborghini Aventador
Hernímu stánku NFS dominovaly především konzole
I zde bych rád zůstal po zbytek dne a fotil toto překrásné auto ze všech směrů, jenž já jsem do Kolína vyrazil kvůli něčemu jinému. Vracím se tedy zpět k herní části stánku a snažím se alespoň částečně zachytit kamerou hraní nové závodní hry. Neuplyne ani pár sekund natáčení a už u mě stojí hlídka EA se slovy: Kein video bitte! No pojďme si tedy NFS popsat alespoň slovy. Zásadní změny se na první pohled nekonají, závodíte, závodíte, nějaký ten model poškození, ale hlavně všude konzole PS3. Marně vyhlížím PC platformu, ačkoliv se o ní veřejně mluví.
Nemalý prostor patřil také Star Wars, která se přesouvá do vod ryze online verze
Další nejbližší stánek se nese ve znamení Hvězdných Válek a podobě jako u NFS se zřejmě jedná o takřka nesmrtelnou a nevyčerpatelnou sérii. U vstupu se tyčí socha nového „záporáka“ z temné strany, jenž je nejspíš nástupce/předchůdce (kdo se v tom má vyznat) známějšího Darth Vadera. Hraje se především na počítačích, konzoli jsem na tomto stánku nezahlédl ani jednu.
Napráskáno bylo i u stánku FIFA 12
Vývojáři z BioWare sázejí u Star Wars The Old Republic na velmi oblíbený systém online hraní a pokud jsem to pochopil správně, tak vlastně ani žádná offline kampaň nebude. Přípojku k internetu má dnes prakticky každý, takže s tím zas takový problém není. Jenže naprostá většina těchto ryze online titulů naráží na poněkud jednodušší grafiku (zřejmě nároky na přenosové rychlosti) a ani Star Wars není výjimkou. Je to zábavné a hravé, jen ta grafika by chtěla trochu víc dodělat.
Battlefield 3 je jedna z nejočekávanějších her letoška a EA jí vyhradilo skoro 1/4 haly
Jenže zájem je obrovský, tohle je jen malá část z celkové fronty
Mass Effect 3 byl trochu zastrčený, takže jsem očekával menší frontu....
jenže jsem se proklatě spletl.
Postupuji k hlavním tahákům v podobě Battelfield 3 či Mass Effect 3 a velmi se těším na dojmy z hraní, jenže nejsem jediný a před stánky již čekají desítky až stovky dalších lidí. Navíc zde si lidé z EA postavili hlavu a celý stánek zabalili do nepropustných stěn. Zkouším čekat, ale po půl hodině prakticky stojím na tom samém místě, je mi to líto, ale musím jít dále. Veselejší to bylo u titulů jako Sims 3 Mazlíčci či The Secret World. Jenže nastavovat barvu budoucí kočičky mě opravdu neláká a druhý jmenovaný titul také nevypadá zrovna bombasticky.
U stánku Sims3 bylo celkem volno
Jenže nastavování barevnosti mazlíčka zrovna zábavné není
Následně zkouším štěstí u Diablo III, Prototype 2, Darkeness II, Call of Duty Modern Warfare a Metro: Last Light. Všechny tyto blockbustery PC scény však sdílejí stejný osud jako BT3. Znovu nepropustné zdi stánků a nekonečné kolony čekajících lidí. Opravdu nechápu, proč nemohli producenti her udělat stánky alespoň místy průhledné.
Lákavá grafika hry Darkness II, avšak dovnitř se jentak nedostanete
Podobné to bylo i u titulu Metro, které zvolilo tmavý design stánku
U Prototype 2 byl stánek také nepropustný, ale tvůrci alespoň umístili ven několik monitorů
Doleva? Doprava? Na obou stranách čekejte ohromné fronty a neoblomné ochranky
Blizzard byl již vstřícnější a nabídl otevřený stánek World of WarCraft
Menší radost při odchodu z haly mi udělali alespoň maskoti, jedné velmi známé deskové a potažmo PC hry, kteří obětavě pózovali s věrnými fanoušky. Ve víru focení najednou v mé dlani přistává kompaktní fotoaparát křehké slečny, která se hodlá s těmito maskoty vyfotit a mě využívá jako doprovod, bohužel záhy se ztrácí s kompaktem v davu. Škoda, vedle těchto dvoumetrových „monster“ vypadala vskutku úžasně.
Mně by vedle takového bojovníka do smíchu nebylo...
Kostýmy byly často opravdu povedené