Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 196.75 vs. Catalyst 10.2: nové ovladače v akci

15.3.2010, Petr Štefek, recenze
GeForce 196.75 vs. Catalyst 10.2: nové ovladače v akci
V dnešním srovnání ovladačů se podíváme na zbrusu nové GeForce 196.75 pro grafické karty NVIDIA GeForce a také Catalyst 10.2 pro ATI Radeony. Jako obvykle vše provedeme na GeForce GTX 275 a Radeonu HD 5850, což jsou typické herní karty posledních týdnů a měsíců.
Catalyst 10.2 po výkonnostní stránce nepřináší mnoho nového, i když bychom našli mírná vylepšení například ve hře Battleforge a podle realese notes také Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, DiRT a Unigine Heaven. Všechny nárůsty se ovšem týkají především nových Radeonů s podporou DirectX 11, tedy Radeonů řad HD 5900/5800/5700. Velkou novinkou této verze Catalyst 10.2 je také vyjmutí profilů pro CrossFire ze samotných ovladačů tak, aby bylo jednoduše možné malým hotfixem případně opravit nefunkční podporu multi-gpu, aniž byste museli čekat na další ovladače.

Dalším vylepšením je možnost vedení zvuku na DisplayPortu nebo funkční Eyefinity na všech CrossFire konfiguracích s kartami Radeon HD 5800/5700. Příjemnou zprávou pro majitele CrossFire systému je mód šetřící energii, kdy druhá karta (nevyužívaná ve 2D) je jednoduše téměř neaktivní, což znamená dalších pár ušetřených Wattů.



Nvidia své ovladače GeForce 196.75 vydala, aby je po pár dnech zase stáhla. Na vině jsou pravděpodobně ojedinělé případy poruchy ovládání větráku v závislosti na teplotě čipu, což prý mělo za následek několikero úmrtí grafických karet. Tento jev jsem ovšem nepozoroval ani na testované GeForce GTX275 ani na jiné kartě s čipem Nvidia. Společnost tyto ovladače (nebo jinak označenou verzi) pravděpodobně zase během několika následujících dnů uvolní.

To ovšem nemění nic na tom, že ani zde jsme nenaměřili žádný podstatný nárůst výkonu v testovaných hrách. Uvidíme, co nám prozradí release notes a zda se snad dočkáme výkonnostních nárůstů ve specifických hrách.

Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.