GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
17.6.2004, Martin Štěpánek, recenze
Dnes se podíváme na výkon nové GeForce 6800Ultra a postavíme ji proti dosavadnímu, byť krátkodobému vůdci, Radeonu X800Pro. Když jsem dostal Radeon X800Pro do rukou jako horkou novinku, neměl jsem dostatek času na všechny testy. Toto se nyní pokusím napravit a proto jsem připravil celkem 15 různých testů (nově Tomb Raider, UT2004, Lock On, F1 Challenge a Serious Sam) a jako perličku jsem naměřil výkon i s odemčenými 4 pipelines, tedy s Radeonem X800XT.
Kapitoly článku:
- GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
- Vzhled - GeForce 6800Ultra
- Sestava FOX Factor-X
- Kvalita obrazu
- Přetaktování
- Nastavení testování
- 3D Mark 2001, ShaderMark 2.0, Aquamark 3
- Far Cry
- Unreal Tournament 2003 a 2004
- Lara Croft - Tomb Raider: Angel Of Darkness
- Colin McRae Rally 4
- Gun Metal, X2: The Threat, Serious Sam: SE
- RTCW: Enemy Territory, Call Of Duty, Splinter Cell
- Lock On a F1 Challenge 99-02
- 3D Mark03, Aquamark3 a CodeCreatures
- Závěr
GunMetal 4xFSAA |
Jedná se o hru portovanou z Xboxu. Při celém procesu se používal jazyk Cg, který má na svědomí nVidia, proto se také můžeme často setkat s vyššími výkony karet této firmy.
GunMetal patří spolu s Aquamarkem 3.0 k čistě DirectX 9 benchmarku. Sice lze spustit i na kartách s podporou DirectX 8, jejich výsledek je příliš slabý a neporovnatelný. GunMetal využívá především High Dynamic Range (HDR) Lighting, pixel a vertex shadery 2.0, jenž jsou součástí DirectX 9 grafických karet.
Řada 1 jsou minimální hodnoty, řada 2 pak průměrné a řada 3 jsou maximální.
Bohužel se mi nepovedlo benchmark spustit na kartě Geforce 6800Ultra (s tímto problémem se setkal i Mirek Jahoda, takže to dříve než na špatný ovladač vypadá na nepodporu karty touto hrou - ja jsem použil 61.40 a Mirek 61.12).
Výsledky v číslech
Gun Metal | |||
Minimum | Průměr | Maximum | |
1024x768 Radeon 9800XT | 18,66 | 28,14 | 61,02 |
1280x1024 Radeon 9800XT | 14,11 | 22,66 | 61,01 |
1600x1200 Radeon 9800XT | 6,28 | 15,13 | 61,02 |
1024x768 GeForceFX 5950Ultra | 23,2 | 35,65 | 62,08 |
1280x1024 GeForceFX 5950Ultra | 19,12 | 31,46 | 63,65 |
1600x1200 GeForceFX 5950Ultra | 11,02 | 17,32 | 62,03 |
1024x768 Radeon X800Pro | 19,12 | 31,02 | 61,02 |
1280x1024 Radeon X800Pro | 15,98 | 26,59 | 61,02 |
1600x1200 Radeon X800Pro | 10,19 | 17,64 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro 536/571 | 19,86 | 31,89 | 61,02 |
1280x1024 Radeon X800Pro 536/571 | 17,53 | 27,58 | 61,02 |
1600x1200 Radeon X800Pro 536/571 | 11,81 | 19,59 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro@XT | 30,07 | 43,54 | 68,4 |
1280x1024 Radeon X800Pro@XT | 26,12 | 36,12 | 65,15 |
1600x1200 Radeon X800Pro@XT | 16,72 | 25,94 | 62,02 |
X2: The Threat Egosoft |
Benchmark X2: The Threat je součástí obchodní hry, která se odehrává ve vesmíru v daleké budoucnosti. Celý projekt má na svědomí firma Egosoft.
V tomto benchmarku se nesetkáme s nejnovějšími technologiemi, které by využívaly jen poslední grafické akcelerátory, náročnost je někde jinde. A to především v obrovském množství geometrických objektů a bumpmappingu, které dají práci i kartám jako Radeon 9800 Pro.
Ve vedení je Radeon X800Pro předělaný na XT, který v 1600x1200 vede před GeForce 6800o necelé 4 snímky. Se stejným rozdílem pak za GeForce 6800 je Radeon X800Pro na frekvencích 536/571.
Výsledky v číslech
X2: The Threat | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon 9800XT | 62,7 | 51,23 | 41,28 |
GeForceFX 5950Ultra | 63,26 | 52,01 | 43,47 |
Radeon X800Pro | 79,2 | 65,97 | 55,22 |
Radeon X800Pro 536/571 | 79,61 | 67,21 | 59,56 |
GeForceFX 6800Ultra | 89,12 | 75,32 | 63,21 |
Radeon X800Pro@XT | 89,79 | 75,51 | 66 |
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +11,79 % | +12,63 % | +16,33 % |
GeForceFX 6800Ultra | +11,13 % | +12,41 % | +12,64 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,52 % | +1,84 % | +7,29 % |
Radeon X800Pro | 79,20 fps | 65,97 fps | 55,22 fps |
GeForceFX 5950Ultra | -20,13 % | -21,16 % | -21,28 % |
Radeon 9800XT | -20,83 % | -22,34 % | -25,24 % |
Serious Sam: The Second Encounter |
Serious Sam je hra postavená na OpenGL a k testování se používá utilita Bench´em All. Pro nastavení jsem si pak stáhl skripty ze serveru 3D Center.
I přes nižší fill-rate při multitexturingu (který tato hra poměrně hodně využívá) je na prvním místě GeForce 6800Ultra před Radeonem X800Pro@XT. To ukazuje, že nVidii se zatím daří lépe práce pod OpenGL. Ostatní karty pak již jsou poměrně úhledně poskládány za sebou..
Výsledky v číslech
Serious Sam: TSE 4xFSAA | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon 9800XT | 68,9 | 59,4 | 48,6 |
GeForceFX 5950Ultra | 70,1 | 61,2 | 49,9 |
Radeon X800Pro | 70,6 | 61,8 | 51,1 |
Radeon X800Pro 536/571 | 72,1 | 63,9 | 53,8 |
Radeon X800Pro@XT | 77,3 | 69,5 | 59,9 |
GeForceFX 6800Ultra | 78,8 | 70,6 | 61,1 |
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
GeForceFX 6800Ultra | +10,41 % | +12,46 % | +16,37 % |
Radeon X800Pro@XT | +8,67 % | +11,08 % | +14,69 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +2,08 % | +3,29 % | +5,02 % |
Radeon X800Pro | 70,60 fps | 61,80 fps | 51,10 fps |
GeForceFX 5950Ultra | -0,71 % | -0,97 % | -2,35 % |
Radeon 9800XT | -2,41 % | -3,88 % | -4,89 % |