GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
17.6.2004, Martin Štěpánek, recenze
Dnes se podíváme na výkon nové GeForce 6800Ultra a postavíme ji proti dosavadnímu, byť krátkodobému vůdci, Radeonu X800Pro. Když jsem dostal Radeon X800Pro do rukou jako horkou novinku, neměl jsem dostatek času na všechny testy. Toto se nyní pokusím napravit a proto jsem připravil celkem 15 různých testů (nově Tomb Raider, UT2004, Lock On, F1 Challenge a Serious Sam) a jako perličku jsem naměřil výkon i s odemčenými 4 pipelines, tedy s Radeonem X800XT.
Kapitoly článku:
- GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
- Vzhled - GeForce 6800Ultra
- Sestava FOX Factor-X
- Kvalita obrazu
- Přetaktování
- Nastavení testování
- 3D Mark 2001, ShaderMark 2.0, Aquamark 3
- Far Cry
- Unreal Tournament 2003 a 2004
- Lara Croft - Tomb Raider: Angel Of Darkness
- Colin McRae Rally 4
- Gun Metal, X2: The Threat, Serious Sam: SE
- RTCW: Enemy Territory, Call Of Duty, Splinter Cell
- Lock On a F1 Challenge 99-02
- 3D Mark03, Aquamark3 a CodeCreatures
- Závěr
Return To Castle Wolfstein |
Výsledky GeForce 6800Ultra jsou na úrovni Radeonu X800Pro bez přetaktování a pouze s 12 pipelines. Na čele je Radeon X800Pro předělaný na 800XT.
Výsledky v číslech
Wolfstein: Enemy Territory | |||
Radar | 4xFSAA 16xAF | ||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
GeForceFX 5950Ultra | 57,9 | 52,3 | 49,6 |
Radeon 9800XT | 54,5 | 53,2 | 50,1 |
Radeon X800Pro | 57,3 | 56,3 | 54,2 |
GeForce 6800Ultra | 58,1 | 56,9 | 55,1 |
Radeon X800Pro 536/571 | 63,4 | 62,5 | 60,8 |
Radeon X800Pro@XT | 69,5 | 68,8 | 66,7 |
Radar | 4xFSAA 16xAF | ||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
GeForceFX 5950Ultra | +1,04 % | -7,10 % | -8,49 % |
Radeon 9800XT | -4,89 % | -5,51 % | -7,56 % |
Radeon X800Pro | 57,3 | 56,3 | 54,2 |
GeForce 6800Ultra | +1,38 % | +1,05 % | +1,63 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +9,62 % | +9,92 % | +10,86 % |
Radeon X800Pro@XT | +17,55 % | +18,17 % | +18,74 % |
Call Of Duty 16xAF 4xFSAA Activision (Infinity Ward) |
Hra Call of Duty je na trhu již od října minulého roku. Jejím základem je předělaný Quake III engine a to i přes počáteční záměr, vybudovat hru na vlastním enginu. Ale zpět ke hře. K testování je se stejně jako u Far Cry nedá použít klasický singl player, proto se používá timedemo. Bohužel ani sebelepší timedemo nemůže zachytit všechny aspekty se kterými se můžete setkat v multiplayeru, je tedy nutné brát výsledky s rezervou. V praxi je frame rate o něco nižší, je tedy nutné s tím počítat.
K testování jsem použil utilitu BenchemAll a demobta00.
V nižším rozlišení sice vede GeForce 6800Ultra, při přechodu do 1600x1200 je však předělaný Radeon X800Pro@XT dohání. Při pohledu na graf jsem se docela pobavil nad srovnáním Radeonu X800Pro@XT s Radeonem 9800XT, který má i v 1024x768 nižší výkon než X800Pro@XT v 1600x1200.
Výsledky v číslech
Call of Duty 16xAF 4xFSAA | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon 9800XT | 41,2 | 29,3 | 21,7 |
GeForceFX 5950Ultra | 43,1 | 30,9 | 21,9 |
Radeon X800Pro | 56,6 | 44,1 | 34,7 |
Radeon X800Pro 536/571 | 59,2 | 48,8 | 39,4 |
GeForceFX 6800Ultra | 64,6 | 55,1 | 44,7 |
Radeon X800Pro@XT | 63,2 | 54,3 | 44,8 |
Call of Duty 16xAF 4xFSAA | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +10,44% | +18,78% | +22,54% |
GeForceFX 6800Ultra | +12,38% | +19,96% | +22,37% |
Radeon X800Pro 536/571 | +4,39% | +9,63% | +11,93% |
Radeon X800Pro | 56,60fps | 44,10fps | 34,70fps |
Radeon 9800XT | -27,21% | -33,56% | -37,46% |
GeForceFX 5950Ultra | -23,85% | -29,93% | -36,89% |
Hra pochází již z března 2003, ale i tak se stále dobře hodí k testování a to i přes fakt, že tomu není tak dlouho, co vyšla nová verze s názvem Pandora Tomorrow. Celá hra je postavěna na DirectX8. K testování jsem použil utilitu BenchemAll s mapou 1_1_1_Tbilisi. Jelikož na hru nelze aplikovat FSAA, použil jsem pouze 16xAF.
I tentokrát je na čelním místě Radeon X800Pro@XT, který je následován GeForce 6800Ultra s odstupem okolo 3%. Radeon X800Pro bez přetaktování a jen s 12 pipelines drží dech s vedoucí v nižším rozlišení, ale při přechodu do 1600x1200 začíná zrtácet.
Výsledky v číslech
Splinter Cell 16xAF | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | 66,7 | 59,9 | 57,1 |
GeForce 6800Ultra | 64,1 | 57,9 | 55,1 |
Radeon X800Pro 536/571 | 63,6 | 57,4 | 53,2 |
Radeon X800Pro | 61,4 | 52,8 | 47,5 |
Radeon 9800XT | 38,4 | 28,8 | 23,4 |
GeForceFX 5950Ultra | 21,1 | 17,9 | 15,4 |
Splinter Cell 16xAF | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +7,95 % | +11,85 % | +16,81 % |
GeForce 6800Ultra | +4,21 % | +8,81 % | +13,79 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +3,46 % | +8,01 % | +10,71 % |
Radeon X800Pro | 61,40 fps | 52,80 fps | 47,50 fps |
Radeon 9800XT | -37,46 % | -45,45 % | -50,74 % |
GeForceFX 5950Ultra | -65,64 % | -66,10 % | -67,58 % |