Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT

17.6.2004, Martin Štěpánek, recenze
GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
Dnes se podíváme na výkon nové GeForce 6800Ultra a postavíme ji proti dosavadnímu, byť krátkodobému vůdci, Radeonu X800Pro. Když jsem dostal Radeon X800Pro do rukou jako horkou novinku, neměl jsem dostatek času na všechny testy. Toto se nyní pokusím napravit a proto jsem připravil celkem 15 různých testů (nově Tomb Raider, UT2004, Lock On, F1 Challenge a Serious Sam) a jako perličku jsem naměřil výkon i s odemčenými 4 pipelines, tedy s Radeonem X800XT.
Testovací sestava

K testům jsem již tradičně použil procesor Pentium 4 3,0GHz na 800MHz frekvenci FSB:
    • základní deska Intel 875PBZ
    • procesor Intel Pentium 4 - 3.0 GHz, (jádro Northwood, FSB 800 MHz)
    • paměť 2x OCZ Gold 512 MB DDR RAM 433MHz
    • disk Maxtor SATA (160 GB, 7200 ot/min, 8 MB cache)
    • DVD-ROM Toshiba SD-M1502

Testovalo se pod systémem Microsoft Windows XP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0b. AGP režim 8x aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 200MHz (800 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.
    • Při testování byl použit ovladač Catalyst 4.5, který je teď čerstvě k dispozici.
    • Všechny výsledky byly naměřeny bez použití zvukové karty (tedy bez zapnutého zvuku), proto vaše výsledky se mohou mírně lišit!!

Slovo úvodem

Podařilo se mi přidat větší množství benchmarků, abych tak naplnil prosby některých čtenářů. K úplné dokonalosti mi chybí snad jen Painkiller, ale bohužel se mi zatím nepodařilo tuto hru sehnat, tak snad příště v některé z recenzí.

POZOR: V některých hrách jsem použil nastavení 6xFSAA a 16xAF. V takovém případě jsem u GeForceFX 5950Ultra měl 8xFSAA a 8xAF a u GeForce 6800Ultra jsem pak pouze zvýšil na 8xFSAA. Piši to zde, abych to nemusel všude opakovat.

Testovací programy:
    • 3D Mark 2001SE
      • Direct3D, verze 330
    • 3D Mark03
      • Direct3D, verze 440
    • CodeCreatures
      • Direct3D
    • ShaderMark 2.0
      • Direct3D HLSL
    • Aquamark 3.0
      • Direct3D
    • Call OF Duty
      • OpenGL, verze 1.01
      • mapa: demobta00
    • Far Cry
    • Halo: Combat Evolved
      • Direct3D, verze 1.031
    • Return To Castle Wolfstein: Enemy Territory
      • OpenGL
      • mapy: Radar
    • Splinter Cell
      • Direct3D, version 1.2b
      • mapa: 1_1_1_Tbilisi
    • Unreal Tournament 2004
      • Direct3D
      • mapa: Primeval
    • Unreal Tournament 2003
      • Direct3D, verze 2225
    • Colin McRae Rally 4.0
      • Direct3D
      • mapa: Japan SS1
    • Gun Metal
      • Direct3D
    • X2: The Threat
      • Direct3D
    • Tomb Raider - Lara Croft: Angel of Darkness
      • Direct3D
      • mapa: Paris5_4 a Paris3
    • Serious Sam SE
      • OpenGL
    • Lock On: Modern Air Combat
      • Direct3D
    • F1 Challenge 99-02
      • Direct3D
K porovnání kvality obrazu jsem pak použil tyto prográmky:
Prográmky k porovnání kvality lze stáhnout ze stránek německého serveru 3D Center, který osobně považuji za jeden z nejlepších se zaměřením na grafické karty.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.