GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
30.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
GeForce 7600GS není jistě pro nikoho z Vás nic nového pod sluncem. Protože jsme na její recenzi trochu zanevřeli, přinášíme nyní podrobnější náhled na výkon navíc rozšířený o možnosti přetaktování. Vyzkoušeli jsme hned několik karet, abychom zjistili průměrný overclocking, a také jsme měřili výkon po jednotlivých frekvenčních stupních. Více v článku.
Kapitoly článku:
- GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
- Grafické karty a testy přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Testy - syntetické benchmarky
- Testy - fillrate, pixel a vertex shadery
- Testy - Far Cry, Battlefield 2
- Testy - Serious Sam 2, F.E.A.R.
- Testy - NFS Most Wanted, Oblivion
- Testy - Quake 4, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář: GeForce 7600GS vs. soupeři
- Závěr
Závěr
Pro většinu z vás to možná nebylo nic nového, ale snažil jsem se udělat co nejdetailnější rozbor GeForce 7600GS, abych neomílal stále stejnou písničku. Takže doufám, že byla recenze přínosná pro většinu z vás.
Jak jste si mohli prohlédnou, výkon je pro kartu o ceně 3500-4000 Kč velmi dobrý. Pokud srovnáváme s konkurencí, GeForce 7600GS je podstatně rychlejší než Radeon X1600Pro (ten je o 500Kč levnější) a má prakticky stejný výkon jako Radeon X1600XT (o 500Kč dražší). Znamená to, že ve své kategorii je na původních frekvencích vynikající volbou.
Když k tomu připočteme přetaktování, získáváme z potenciálu ještě více. Průměrně lze z této karty dostat namísto taktů 400/400MHz většinou 480-500/460-480MHz, což přinese zvýšení výkonu cca o 15% (v grafech zanesený Leadtek na 470/520MHz je o 21% rychlejší než nepřetaktovaná karta). Přestože jde výkon i v tomto případě hodně nahoru, nemá mnoho šancí se přiblížit GeForce 7600GT, která je ale podstatně dražší.
No a co se týče ostatního: Vzhledem k velikosti čipu a výrobní technologii se vyrábí mnoho GeForce 7600GS s pasivním chlazením, což znamená naprosté ticho. Dále tu máme kvalitní ovladače a blíží se vydání nového rozhraní ForceWare, které podle prvních informací vypadá velmi luxusně. Podporován je Shader Model 3.0 a HDR, bohužel ale nikoliv v kombinaci s FSAA, což by byl ale zabiják výkonu.
Shrnuto v tabulce:
Výkon proti Radeonům X1600 | Jen paměti DDR2 |
Slušné přetaktování | Slabší AF, nelze FSAA+HDR |
Cena "pro každého" | |
Poměr cena/výkon | |
Možnost pasivního chlazení |
Za zapůjčení grafických karet do testu děkujeme společnosti BGS LEVI Czech a.s.