GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
30.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
GeForce 7600GS není jistě pro nikoho z Vás nic nového pod sluncem. Protože jsme na její recenzi trochu zanevřeli, přinášíme nyní podrobnější náhled na výkon navíc rozšířený o možnosti přetaktování. Vyzkoušeli jsme hned několik karet, abychom zjistili průměrný overclocking, a také jsme měřili výkon po jednotlivých frekvenčních stupních. Více v článku.
Kapitoly článku:
- GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
- Grafické karty a testy přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Testy - syntetické benchmarky
- Testy - fillrate, pixel a vertex shadery
- Testy - Far Cry, Battlefield 2
- Testy - Serious Sam 2, F.E.A.R.
- Testy - NFS Most Wanted, Oblivion
- Testy - Quake 4, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář: GeForce 7600GS vs. soupeři
- Závěr
Přestože grafy budou možná o chlup méně přehledné, rozhodl jsem se do nich zařadit většinu karet obdobné kategorie, které jsme v poslední době testovali. GeForce 7600GS je zobrazena světle žlutou na základních taktech 400/400MHz, tmavší žlutou pak přetaktovaná na 470/520MHz (Leadtek). Výsledky uvedeme syntetickými benchmarky.
Přes 9000 bodů nepřetaktovaná a dokonce přes 11 tisíc bodů na zvýšených frekvencích není pro GeForce 7600GS v 3DMarku03 málo. Již na základních taktech je rychlejší než GeForce 6600GT a téměř stejně rychlá jako Radeon X1600XT, který je ovšem po overclockingu jasně poražen.
3DMark05 naopak vyzdvihl Radeon X1600XT a testovaná GeForce na něj nedosahuje ani přetaktovaná. Na původní frekvenci je rozdíl nepřekonatelných 1400 bodů a dokonce i X1600Pro je o něco rychlejší.
Nejmodernější z trojice testů od Futuremarku nelze v objektivitě sice vyzdvihovat nad ostatní (hry na jeho enginu ještě zdaleka nejsou), ale skóre zde je pro GeForce 7600GS velmi příjemné. Třetí místo po přetaktování dává prostor pro lepší skóre jen GeForce 7600GT a Radeonu X1800GTO, nárůst v procentech lze vyčíslit přibližně na 20%.
Výsledky z dílčích testů neprozrazují nic nového, první graf ukazuje Shader Model 2.0…
… a tento druhý pak Shader Model 3.0 a HDR. V obou si vede 7600GS prakticky stejně, i když je pravda, že v SM3.0 získává Radeon X1600XT více navrch. Architektura RV530 je zde přeci jen dynamičtější a výkonnější.
A pro doplnění ještě výsledek z AquaMarku3.
Přes 9000 bodů nepřetaktovaná a dokonce přes 11 tisíc bodů na zvýšených frekvencích není pro GeForce 7600GS v 3DMarku03 málo. Již na základních taktech je rychlejší než GeForce 6600GT a téměř stejně rychlá jako Radeon X1600XT, který je ovšem po overclockingu jasně poražen.
3DMark05 naopak vyzdvihl Radeon X1600XT a testovaná GeForce na něj nedosahuje ani přetaktovaná. Na původní frekvenci je rozdíl nepřekonatelných 1400 bodů a dokonce i X1600Pro je o něco rychlejší.
Nejmodernější z trojice testů od Futuremarku nelze v objektivitě sice vyzdvihovat nad ostatní (hry na jeho enginu ještě zdaleka nejsou), ale skóre zde je pro GeForce 7600GS velmi příjemné. Třetí místo po přetaktování dává prostor pro lepší skóre jen GeForce 7600GT a Radeonu X1800GTO, nárůst v procentech lze vyčíslit přibližně na 20%.
Výsledky z dílčích testů neprozrazují nic nového, první graf ukazuje Shader Model 2.0…
… a tento druhý pak Shader Model 3.0 a HDR. V obou si vede 7600GS prakticky stejně, i když je pravda, že v SM3.0 získává Radeon X1600XT více navrch. Architektura RV530 je zde přeci jen dynamičtější a výkonnější.
A pro doplnění ještě výsledek z AquaMarku3.