GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
30.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
GeForce 7600GS není jistě pro nikoho z Vás nic nového pod sluncem. Protože jsme na její recenzi trochu zanevřeli, přinášíme nyní podrobnější náhled na výkon navíc rozšířený o možnosti přetaktování. Vyzkoušeli jsme hned několik karet, abychom zjistili průměrný overclocking, a také jsme měřili výkon po jednotlivých frekvenčních stupních. Více v článku.
Kapitoly článku:
- GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
- Grafické karty a testy přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Testy - syntetické benchmarky
- Testy - fillrate, pixel a vertex shadery
- Testy - Far Cry, Battlefield 2
- Testy - Serious Sam 2, F.E.A.R.
- Testy - NFS Most Wanted, Oblivion
- Testy - Quake 4, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář: GeForce 7600GS vs. soupeři
- Závěr
Dále tu máme testy fillrate, které jsem již nakousl v kapitole o přetaktování. Zatímco singletexturing je závislý na frekvenci pamětí a počtu ROP/RBE, multitexturing potřebuje pro zvýšení výkonu rychlé jádro a vysoký počet TMU.
Testy vertex shaderu ověřují výkon při zpracovávání geometrie scény a již tradičně v tomto ohledu vede ATi, což je patrné zejména na druhém grafu. V testu složitějších shaderů se GeForce 7600GS vůbec nedaří, u jednodušších je to lepší.
V pixel shaderu, který je zaměřen zejména na testy osvětlení, aplikace různých vlivů materiálů (odrazivost, lom světla, lesk apod.) se opět nVidia a ATi promíchaly a GeForce 7600GS si zde vede velmi slušně. V obou testech porazila Radeon X1600XT a po přetaktování šlape na paty Radeonu X1800GTO.
A ještě Perlin Noise, test pixel a vertex shaderů 3.0 v 3DMarku06. Zde jsou výsledky pro GeForce velmi příjemné, ostatně to můžete posoudit sami.