Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 7600GS - výkon a přetaktování

30.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
GeForce 7600GS není jistě pro nikoho z Vás nic nového pod sluncem. Protože jsme na její recenzi trochu zanevřeli, přinášíme nyní podrobnější náhled na výkon navíc rozšířený o možnosti přetaktování. Vyzkoušeli jsme hned několik karet, abychom zjistili průměrný overclocking, a také jsme měřili výkon po jednotlivých frekvenčních stupních. Více v článku.


Dále tu máme testy fillrate, které jsem již nakousl v kapitole o přetaktování. Zatímco singletexturing je závislý na frekvenci pamětí a počtu ROP/RBE, multitexturing potřebuje pro zvýšení výkonu rychlé jádro a vysoký počet TMU.



Testy vertex shaderu ověřují výkon při zpracovávání geometrie scény a již tradičně v tomto ohledu vede ATi, což je patrné zejména na druhém grafu. V testu složitějších shaderů se GeForce 7600GS vůbec nedaří, u jednodušších je to lepší.



V pixel shaderu, který je zaměřen zejména na testy osvětlení, aplikace různých vlivů materiálů (odrazivost, lom světla, lesk apod.) se opět nVidia a ATi promíchaly a GeForce 7600GS si zde vede velmi slušně. V obou testech porazila Radeon X1600XT a po přetaktování šlape na paty Radeonu X1800GTO.



A ještě Perlin Noise, test pixel a vertex shaderů 3.0 v 3DMarku06. Zde jsou výsledky pro GeForce velmi příjemné, ostatně to můžete posoudit sami.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.