GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
30.5.2006, Zdeněk Kabát, recenze
GeForce 7600GS není jistě pro nikoho z Vás nic nového pod sluncem. Protože jsme na její recenzi trochu zanevřeli, přinášíme nyní podrobnější náhled na výkon navíc rozšířený o možnosti přetaktování. Vyzkoušeli jsme hned několik karet, abychom zjistili průměrný overclocking, a také jsme měřili výkon po jednotlivých frekvenčních stupních. Více v článku.
Kapitoly článku:
- GeForce 7600GS - výkon a přetaktování
- Grafické karty a testy přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Testy - syntetické benchmarky
- Testy - fillrate, pixel a vertex shadery
- Testy - Far Cry, Battlefield 2
- Testy - Serious Sam 2, F.E.A.R.
- Testy - NFS Most Wanted, Oblivion
- Testy - Quake 4, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář: GeForce 7600GS vs. soupeři
- Závěr
NFSMW je nejnovější a graficky nejpropracovanější díl série silničních závodů Need For Speed a podle našeho měření ve Fraps sedí více grafických kartám nVidia. Jak vidíte, GeForce 7600GS se umisťuje uprostřed pole a poráží tak GeForce 6600GT i oba Radeony X1600, což není špatný výsledek. Ale hratelnost je zachována opět jen při nižším rozlišení bez FSAA.
A jsme opět u diskutovaného testu v Oblivionu. Zde bohužel nemám naměřeny výsledky pro karty nižšího mainstreamu, a tak uvádím grafy spíše orientačně vzhledem k dražším modelům. V podzemních chodbách, kde probíhala první část testování, se ale přetaktované GeForce 7600GS daří porážet Radeon X1800GTO, což je důsledek všeobecně horšího výkonu ATi v podobných mapách.
Nic podobného už ovšem nelze konstatovat u externích prostor, konkrétně u procházení lesem, což zahrnuje druhá část testu. Výkon u GeForce 7600GS zde zaznamenal strmý pád a hratelnost je velmi špatná, takže je třeba rozhodně snížit detaily (bylo testováno téměř na maximum, vypnuty jen největší žrouti výkonu jako stíny trávy apod.).