GeForce FX 5950 Ultra v podání MSI
2.12.2003, Martin Štěpánek, recenze
Není to tak dávno, co jsme zde na Světu Hardware recenzovali grafickou kartu Leadtek s čipem GeForce FX 5950 Ultra. V zmiňované recenzi, jsem kritizoval především hluk v 3D režimu. Proto jsme byli velmi zvědaví, jak si povede MSI se svým chlazením Twin-Flow.
Kapitoly článku:
- GeForce FX 5950 Ultra v podání MSI
- Vybavení a přetaktování
- Testy - 1.část
- Testy - 2.část
- Testy - Unreal Tournament 2003
- Testy - ShaderMark 2.0, X2:The Threat
- Závěr
X2: The Threat
Benchmark X2: The Threat je součástí obchodní hry, která se odehrává ve vesmíru v daleké budoucnosti. Celý projekt má na svědomí firma Egosoft. V tomto benchmarku se nesetkáme s nejnovějšími technologiemi, které by využívaly jen poslední grafické akcelerátory, náročnost je někde jinde. A to především v obrovském množství geometrických objektů a bumpmappingu, které dají práci i kartám jako Radeon 9800 Pro.
Stejně jako i v předchozích případech se můžeme setkat s minimálním rozdílem mezi kartami s čipem GeForceFX 5950Ultra. Tento rozdíl se dá považovat za odchylku v měření a nemá žádný dopad na vlastnosti a především hratelnost her.
ShaderMark 2.0
K testu ShaderMark 2.0 a jeho výsledkům jsem se vyjadřoval již mnohokrát, tedy pouze pro připomenutí je nutné říct, že karty nVidia nemají podporu všech funkcí DirectX 9.0, proto některá čísla chybějí.
Tabulka porovnávající karty v ShaderMarku v procentech:
Z prvního sloupce je dobře vidět, že v některých operacích příliš na frekvenci nesejde, protože i přetaktovaná GeFocreFX od MSI je v 2,6,13 a 17 testu stejně rychlá jako nepřetaktovaná, o téměř 100MHz pomalejší karta. Druhý sloupec pak dokazuje, že rozdíl mezi GeForceFX 5900Ultra a 5950Ultra není pouze ve frekvenci, ale že jisté vylepšení proběhlo. K třetímu sloupci snad ani nemá cenu se vyjadřovat.
Benchmark X2: The Threat je součástí obchodní hry, která se odehrává ve vesmíru v daleké budoucnosti. Celý projekt má na svědomí firma Egosoft. V tomto benchmarku se nesetkáme s nejnovějšími technologiemi, které by využívaly jen poslední grafické akcelerátory, náročnost je někde jinde. A to především v obrovském množství geometrických objektů a bumpmappingu, které dají práci i kartám jako Radeon 9800 Pro.
Stejně jako i v předchozích případech se můžeme setkat s minimálním rozdílem mezi kartami s čipem GeForceFX 5950Ultra. Tento rozdíl se dá považovat za odchylku v měření a nemá žádný dopad na vlastnosti a především hratelnost her.
ShaderMark 2.0
K testu ShaderMark 2.0 a jeho výsledkům jsem se vyjadřoval již mnohokrát, tedy pouze pro připomenutí je nutné říct, že karty nVidia nemají podporu všech funkcí DirectX 9.0, proto některá čísla chybějí.
Tabulka porovnávající karty v ShaderMarku v procentech:
Rozdíl mezi GeForceFX 5950Ultra na default MHz a OC. FX5950Ultra | Rozdíl mezi GeForceFX 5900Ultra a GeForceFX 5950Ultra | Rozdíl mezi GeForceFX 5950 Ultra a Radeonem 9800XT | |
shader 2 | +0,0% | +0,0% | +80,0% |
shader 3 | +2,2% | +9,8% | +93,3% |
shader 4 | |||
shader 5 | +2,6% | +8,5% | +84,4% |
shader 6 | +0,0% | +1,2% | +120,2% |
shader 7 | +4,7% | +19,4% | +87,2% |
shader 8 | |||
shader 9 | +2,5% | +2,6% | +215,0% |
shader 10 | +9,3% | +33,3% | +50,6% |
shader 11 | +2,6% | +4,1% | +48,3% |
shader 12 | +1,4% | +4,3% | +111,1% |
shader 13 | +0,0% | +4,4% | +100,0% |
shader 14 | +3,6% | +21,7% | +67,9% |
shader 15 | +3,6% | +10,5% | +60,7% |
shader 16 | |||
shader 17 | +0,0% | +11,1% | +50,0% |
shader 18 | +2,4% | +7,7% | +171,4% |
Z prvního sloupce je dobře vidět, že v některých operacích příliš na frekvenci nesejde, protože i přetaktovaná GeFocreFX od MSI je v 2,6,13 a 17 testu stejně rychlá jako nepřetaktovaná, o téměř 100MHz pomalejší karta. Druhý sloupec pak dokazuje, že rozdíl mezi GeForceFX 5900Ultra a 5950Ultra není pouze ve frekvenci, ale že jisté vylepšení proběhlo. K třetímu sloupci snad ani nemá cenu se vyjadřovat.