Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.7.2010, Petr Štefek, zpráva
Na uvedení levného Fermi čekal snad každý fanoušek herních technologií a samotných her. Nyní jsme se konečně po všech nesnázích dočkali. Pojďme se tedy podívat, jak si GeForce GTX 460 vede a co je nového.
Gregi (55) | 15.7.201017:39
Velmi pekny clanok. Uz sa tesim na 2­/2. Podrobne rozobratie technologie. Este by sa hodilo vzdy ku jednotlivym funkciam hodit prakticky priklad, aby si to vedel citatel neznaly poriadne pojmov predstavit na co to vlastne je. Ale to je len ako bonus ;­-­)

PS: hned na prvej strane pisete ze 768 MB verzia ma pocet RBE zredukovany na 24 a nasledne dole pod tym v tabulke je ­(asi COPY­-PASTE :­-­) ­) 32 ako pri 1 GB. Poprosim opravit nech to nepletie ;­-)
Odpovědět0  0
ptipi_ | 14.7.201017:21
Pěkný článek. Jen mám dojem, že gf104 má jen 512kB L2 cache ­(768MB verze má k dispozici jen 384kB)
Odpovědět0  0
l.jelinek | 14.7.20109:11
clanek, po dlouhe dobe jsem si s chuti precetl neco zajimaveho ­(a nemyslim jen SHW, ale i ostatni weby, ktere sleduji­). Jedinou chybejici ­"tresinkou na dortu­" pro me je absence srovnani s konkurencni architekturou primo v jednotlivych odstavcich, neco ve smyslu ­"zeleni to resi tak, rudi tak a po srovnani je ucinnejsi reseni od ...­" ­- to by bylo uplne super. Pravda, clanek by se asi o dost nafoukl, ale na druhou stranu, kdy ma clovek sanci si precist neco tak kvalitniho a ve srozumitelne forme? V kazdem pripade moc diky a tesim se na dalsi cast.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.7.201010:22
abych řekl pravdu, tak si neutroufám obě architektury vzít a řícit, která je lepší. Na jedné straně má Fermi opravdu super featuru jako je Polymorph Engine a na druhé straně poměrně malý počet SFU u Fermi ­(to dohnali u GF104­)...očekával bych to naopak pro profi segment ...stejné je to warpshedulerů. RV870 je obecně dobrý čip, ale zase zde máme poměrně malý geometrický výkon při hardcore teselaci a kontroverzní ­"supersklární­" 5D shader procesory. Obávám se, že na tuto problematiku již bych asi nestačil a z článku by nějakého inženýra přes architektury mohla z mých soudů klepnout mrtvice:)
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 14.7.201010:54
Jen doufám, že ta teselace k něčemu bude. To, co předvádí hry za tvary, to snad není pravda. V BC2 jsou kola u aut jakési dvacetiúhelníky. V dnešní době to vypadá mizerně. Crysis taky není zázrak. Tady ty základní tvary se měly dávno zakulatit, opravdová trapnost, když mají nové hry nehorázně zastaralou geometrii.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.7.201011:49
Tak tak moje slova. Z těch technologických dem by se to molho přesunout do herních engine...bohužel tu narážíme na fakt, že mnoho her je děláno primárně pro konzole, takže se někdo s nějakou optimalizací pro Dx11 hardware nepředře.
Odpovědět0  0
boboe (123) | 14.7.201015:27
No, spíše bych řekl, že na pořádné využití tesselace nemají současné karty dostatečný výkon. Náročnost na ostatní věci, jako AF a AA roste s mírou tesselace téměř exponenciálně. Techdemo a hra je totiž dost podstatný rozdíl.

Dnešní ­"tesselace­" jak u ATi, tak u nVidie je taková ochutnávka, příslib do budoucna. V dnešních gameskách se lehce využije leda na pár nijak moc složitých objektů, které trošičku zreální. Až se tesselace bude používat ve větší míře, budou dnešní high­-end karty ­(GTX480, HD5970, HD5870­) dávat v obvyklých rozlišeních tak jednotky fps, o mainstreamu ­(GTX470,460, HD5850, HD5830­) ani nemluvě.

Na pořádnou tesselaci si počkáme tak na Radeony 7000­/8000 či GTX600­/700.

Zkrátka te
Odpovědět0  0
boboe (123) | 15.7.201010:53
Otázkou je, zda­-li se u BC2 používá na ta kola právě tesselace. U Crysis je to jasné, není to hra využívající DX11, tudíž žádná tesselace se nekoná.

U těch pár her, co DX11 podporují se tesselace využívá většinou okrajově a jen na něco. Tam, kde se vývojáři snažili přidat té tesselace trochu více, tam stejně při jejím využití na max, potřebuješ HD5970 či GFX480.
Odpovědět0  0
Nakell (3) | 14.7.20108:35
Svět HW sice se spožděním dodává i takový spíš preview k GTX460. Co se mi líbí na SHW je ta profesionalita, opravdu dokážete vysvětlit všechny ty věci jako SM, polygon engine, prcoesor, shader,... :­) To se mi líbí, protože přesto že se o tohle zajímám, tak mi spousta věcí pochopitelně pořád do hlavy neleze.

Niméně doufám že v druhým dílě bude konečně nějakej ten test ve hrách. A taky doufám ve vysvětlení, proč je s 8xAA na slabší verzi s 768MB a o 8ROPs jendotek míň takovej propad ve výkonu.
Díky a jen tak dál :­).
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.7.201010:15
Snažím se dělat ty články, co možná nejdříve, ale občas člověk skutečně musí spát a mít osobní život...případně chodit do práce:­). Myslím, že 48 hodin po launchi není zase tak špatné. Druhý díl bude obsahovat testy her samozřejmě a také srovnání přetaktovaných karet.

Propad 8xAA nebude mít na triku ani tak menší počet ROPs jako spíše menší paměť, kdy je poměrně známo, že 768MB například při rozlišeních 1920x1200 a výše již nestačí.
Odpovědět0  0
Provision | 14.7.20108:29
Napadá mě přirovnání s G4 MX 460. Ve své době taky nejlepší z horších... :­-)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 14.7.201010:25
Spíše bych mluvit o takové 8800GT .. myslím, že je to dobrá karta bude jvelmi prodávaná ...pokud AMD nesníží ceny HD 5850 na podobnou úroveň:)
Odpovědět0  0
boboe (123) | 14.7.201015:35
Podle mě bude záležet hlavně na výkonu ­- a ten ukáže až čas. Zatím může být člověk z dostupných testů spíše zmatený. Někde se GTX460 1GB prakticky dotahuje na HD5850, jinde spolehlivě zapadně právě mezi HD5850 a HD5830, zatímco GTX460 s 786MB někde dorovnává HD5830 a jinde zase padá až k HD5770.

S úsměvem pak člověk zjistí, že nejvyšší výkon ­(tedy na úrovni HD5850­) má GTX460 podle těch serverů, které uváděly GTX480 a HD5970 jako výkonově srovnatelné.

Odpovědět0  0
marek p (25) | 14.7.20108:20
V úvodní tabulce jste se poněkud upsal ­(768MB verze)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.