pgdcompany@centrum.cz
|
24.4.200823:04
nemohli byjste ty pameti taky nekdy testovat na platforme AMD...??? Ty by ukazaly teprve co pameti dokazi. Dekuji
Odpovědět0 0
680i patří mezi špičku a umožnuje zvolit takt pamětí nezávisle na taktu FSB. Toto bohužel díky IMC a poměrně omezeným děličkám na AMD64 platformě možné není a proto se testuje na Intelu. Větší či měnší propustnost nebo latence nehrají žádnou roli a budou na každé platformě jiné, i dle tatku procesoru, časování, atd. Důležítý je zde přehled výkonu, co od pamětí čekat na konkrétní platformě a také škálování, které ukazuje možnosti modulů. Co přesně čekáte v takovém testu od AMD platformy?
Odpovědět0 0
pgdcompany@centrum.cz
|
25.4.200810:28
No "my" pracujeme pouze s AMD. A to co tvrdite je nesmysl. A ze testujete jenom na intelu je pouze zavadejici a delate jim opet dobrou reklamu jako vzdy, navic nediskutujete ale porad si jenom obhajujete vase testy. Spis to vypada ze s Intelem jste se uz naucili dobre pracovat, ale s AMD asi NE. Tyhle testy jsou k nicemu. Tak neuvadejte grafy a presna cisla kdyz ma ctenar pouze zjistit jestli jsou skalovatelne dobre ci spatne resp. zda si je ma koupit protoze to doporucujete...???? Jake bohuzel ze ma AMD IMC dyt to je to co intel ted implementuje do svych procesoru. Mohu se Vam od srdce zasmat...????? Nikdy jsem na AMD nemel problem nastavit frekvence tak jak maji byti, vy vzdy kdyz jsem videl nejaky test AMD a ze jich mate hodne malo, tak jsem nelenil a dle vasich parametru zmeril (stejne dily, a nastaveni, verze biosu...) a nestacil jsem se divit jaky mohou byt rozdily mezi merenimy. Skoda slov panove.
Odpovědět0 0
Co je nesmysl? Formulujte přesně. AMD podle specifikací podporuje takt pamětí do 800 MHz, u Phenomů je to do 1066 MHz včetně. Testy výkonu samozřejmě smysl mají. Ukazují možnosti pamětí na konkrétní platformě s konkrétním procesorem. Pamětí bylo testované větší množství a i pro vzájemnou porovnatelnost se stále testuje s poměrně nízkým taktem a s 1066 MHz FSB. Můžete tomu říkat "zlatá střední cesta". S přetaktováním FSB a vyšším taktem procesoru (nebo na jiné platformě) samozřejmě dostanete jiné výsledky. Díky standardním taktům a taktům FSB jsem volil poměrně konzervativně - s nástupem 1333 MHz FSB a vyšším průměrům se nicméně bude testovat s vyšším taktem CPU/FSB. Pokud nechcete koukat na grafy, můžete je přeskočit. Pro porovnání výkonu s rostoucím taktem pamětí nebo agresivním časováním v každém případě uváděny budou. IMC u AMD přináší vyšší výkon, ale děličky jsou oproti použitému čipsetu nF 680i podstatně omezené. To je handicap, o kterém jsem psal. Ano, Intel bude do některých procesorů implementovat IMC, protože přináší vyšší výkon. Se zmíněným omezením na AMD platformě u děliček pro RAM to ale nemá nic společného.
Pokud máte takový smysl pro humor, začněte tím, že se od srdce zasmějete svojí neznalosti. To, že u AMD vždy nastavíte frekvenci pamětí "tak jak má být", pravda není. Díky interním děličkám je frekvence pamětí závislá i na frekvenci procesoru. V řadě případů tak s AMD procesorem 800, ale i 667 a 533 MHz paměti nepoběží ani na svém nominálním taktu. Pokud chcete zjistit jak to skutečně funguje, začněte například zde:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2762&p=10 Užitečné mohou být i tabulky zde:
http://www.overclock.net/amd-memory/146129-ddr2-ram-dividers.html Chápu Vaši zapálenost. A nakonec i to, že "anonymita", a to že se nemusíte podepsat, pane pgdcompany, plodí podobné ničím nepodložené a nepravdivé příspěvky. Na druhou stranu, smát se nakonec můžeme oba. Pěkný den
Odpovědět0 0
Mám pocit, že jste docela kvalitní kus "jelimana" :-) no co, aspoň se člověk takhle po ránu dobře pobaví a bude mít hezký a příjemný den.
Řešíte docela hlouposti, kvůli Vám si redakce nepořídí další testovací sestavu založenou na AMD. Navíc jsou procesory Intel v současnosti populárnější (dobré ceny, dobrý výkon, vysoký OC potenciál), takže i z tohoto hlediska je to v pořádku. IMHO testy pamětí jsou v současnosti stejně irelevantní, protože dosažené rozdíly ve výsledcích jsou zanedbatelné a co se OC týká, tak je to "kus od kusu" => člověk si pak vybírá spíše podle ceny a osobních sympatií. Latence mě osobně nezajímají, zajímá mě propustnost.
Odpovědět0 0
pgdcompany@centrum.cz
|
26.4.200811:40
Vazeny pane M.P.Jelimane Vazeny pane Petricek, anonymni jsou tu vsichni i pan M.P. Jeliman, Co je ocividne a naco jsem narazel je to ze pokud tedy redakce nemuze si poridit dalsi sestavu od AMD na testovani (pane M.P. Jelimane)tak at to rovnou zabali..:). To ze je intel oblibenejsi a dostupnejsi je blbost (nebo mozna pro vas ne pane M.P. Jelimane). To ze tento web pouze podsouva lidem jenom vyrobky od svych sponzoru a hlavne od intelu a nVidie je ocividne. Jak jste poznamenal pane M.P. Jelimane ty testy jsou naprosto irelevantni to uz jsem psal take. Takze z toho usuzuju ze vubec neslo o testy pameti navic to bylo velmi odflaknute. Opakuji opet znovu i kdyby jste mel sebelepsi chipset na intel tak procesor na frekvenci 1,86GHz nemuze nikdy ukazat zda li jsou pameti dobre ci ne i kdyby byli "super". Sam Pan Petricek to priznal ("rychlost pameti je zavisla na rychlosti procesoru" dodavam nejenom u AMD) i to ze IMC je technologie nova u intelu (resp. bude). Vazeny pan M.P. Jelimane reste si osobni zasti nekdy jinde nutite me tim o reakci, ktera jedine muze spatne pusobit redakci SHW. Pan Petricek si pouze obhajil svoje a pri tom velice diplomaticky a papouskovskym zpusobem potvrdil jiz co jsem napsal. Rozdily vykonove mezi AMD a Intelem vlastne ani neexistuji na stejnych taktech (minimalni srovnatelne s chybou v mereni) kazda platforma z neceho si tezi napr. AMD z IMC a intel z velmi kvalitni FPU, zrovna tyto dve technlogie si mom. obe firmy poskytli navzajem. Proto je nefer ze netestujete na obojim. Co kdyby jste opravdu otestovali v cem jsou ktere procesory lepsi nez ty druhe a vynechte hry, jestli tedy znate jiny SW nez hry....:-) Redakce urcite mam kupu koupeneho SW stejene jako kvalitnich sestav na testovani. To se ocividne netyka pana M.P... Stejne tak pameti a pod... a jestli patri 680i do HighEndu tak ano v pripade hracu ale ne profesionalu. Co takhle chybovost pameti....???? ECC, buffered, registered / nebojte se pane M.P. Jelimane to nejsou nadavky ani urazky ani sprosta slova....
Odpovědět0 0
Vidím, že s vámi to s rozumem nepůjde, ale to nevadí - kde nic není ani čert nic nebere (abyste viděl, že ironický umím být také).
Ukažte mi tedy prosím na jiném webu test pamětí, kde byly použity 2 sestavy (tzn. AMD a Intel) a přitom nešlo o srovnání výkonů paměti jednotlivých platforem. Dále, co se testu týká jsem se vyjádřil už dříve (můžete si to přečíst) - a v podstatě s vámi souhlasím. Co se týká "osobní zášti", tak já pouze reagoval na tu vaši :-) A pokud máte potřebu jiných testů zaměřených na obor vaší činnosti, měl byste viditelně hledat někde jinde (pochybuji, že něco "vám šité na míru" najdete). A jestli mohu radit, nejlépe se staňte redaktorem na některém z PC webů a budete přímo u zdroje. Ale to by chtělo oprášit alespoň základy češtiny, ať to na tom monitoru trochu vypadá :-)
PS: nevím co máte s tou anonymitou, pochybuji že máte v občance v kolonkách jméno a příjmení něco z vaší e-mailové adresy :-D
Odpovědět0 0
pgdcompany@centrum.cz
|
28.4.200819:16
Kdyz shrnu vasi odpoved tak mi z toho tedy vypliva ze urcite nejste tedy zamereni na vse (hlavne tedy ne na svetovy hardware)ale pouze na intel a na hloupe a nevzdelane zakazniky...(jako jsem ja)???? A na to co se vam hodi????? Argument ze to nedela zadny z webu ci portalu je jak vystrizeny z politickych prestrelek nasich politiku. Zminil bych slovo (a) laborky, testy, rocnikove prace... Myslim si ze clanky ani vase ani nikoho jineho nic z toho nepripominaji, tudiz nemaji jakoukoliv vypovidaci hodnotu, jsou neobjektivni a stakovymihle vysledky kdy se nekdo rozhodne podle vasich tezi neco provozovat asi pekne pohori a nebo minimalne zjisti ze je to jinak. Svethardware je prece svet hardwaru...??? Nepletu li se??? A bohuzel na svete je vice vyrobcu a kdyby jste prave delali i testy na AMD treba by se z vaseho korektniho jednani ponauci dalsi portaly. A AMD konecne bude aspon nekde Marketingove rovnocenym partnerem Intelu. S obavami se ale koukam na to jak lidi jako vy, nejsou objektivni a daji vlastne na zaklade Marketingu prednost proste jedne firme. Uz jsem Vam jednou psal a dokonce ucinil nabidku, ani jste neodpovedeli, ani ten pitomej mail jste neposlali. S vami je to tezky ne se mnou. Napiste si tedy do hlavicky SvetIntelHardware... A nestane se Vam ze si vas nekdo vybere a precte z duvodu ze by cekal nejake testy. Meli byjste se Vazne zamyslet nad tim kdo to cte a jestli ty jednotlivy ctenari maji pro vas stejnou hodnotu jako vase testy, coz je asi stoprocentni, tak vasi akcii bych si asi jako akcionar nekoupil a rozhodne vam nezaplatil za reklamu ktera by mela byt na vasich strankach. Coz jsem se obaval ze tak bude, mel jste pravdu je malo portalu, ktery opravdu poskytujou jakesi technologicke postupy a rady vyvozene z dlouhodobeho provozu uvadenych technologii. Omlouvam se Vam za to ze jsem se spletl ve vyberu portalu a nepochopil ihned ze nejsem ctenar pro vasi stranku. To me velmi mrzi nechtel jsem nikoho urazit hlavne ne Vas ani vasi redakci, protoze vy se tak proste presentujete a navic se za svuj postoj nestydite. PS. Cestina neni muj kobyl a nikdy jsem ji nepotreboval. Proste do projektu nepotrebujete cesky jazyk, ovsem jako redaktor by jste byl vyhozen. Navic projekty se nedaji delat tak jako vy delate testy proste to by byl konec nekolika firem nebo mozna i muj, ale to je asi neco mimo uplne tento WEB ci Vas. Me se nevyplati a ani to nestoji za to neco takoveho provozovat, myslim jakykoliv podobny portal. Nebudu zivit lidi co umeji dobre cesky a technicky nemohou ani byt na te urovni na ktere by meli byt. Uz jste se aspon nekdy podilel na normach IT nebo popripade prosadil nejake normy...????? Ze do nekoho ripete tim co neni jeho prace ale vase a este ji delate blbe. Ctenarum se omlouvam za gramatiku ale nebyla mi dana do vinku a ani se tam nevejde. Pan Buh s Vami vazeny IntelWorld vase reakce na nazory ctenaru jsou furt stejen: Omlouvam zapomel jsem pridam... A nebo nikdo druhy to nedela. A nebo a hlavne toho se vyvarujte nazvat ctenare nevzdelanosti, mohlo by se jednou stat ze Vas zasype vecmi co delal a jake ma vzdelani a vy budete mit jenom otevrenou hubu a nezmuzete se na nic protoze se scvrknete vic nez svestka...:) Ja na to nemam cas ale vy byjste to asi potreboval, treba byjste pak svoji praci delal(i) poctive a objektivne...:) Blbost to by jste si zase nic nevidelal.
Odpovědět0 0
Abychom si to ujasnili - já nejsem z redakce, jsem pouhý "user" - a říkejte mi třeba Michal Penk :-)
Pravdu máte v tom, že momentálně "jedu" na Intelu s nVidií, ovšem do vánoc jsem měl AMD X2 a ATi => protože měly super poměr cena/výkon. Ten je v současnosti na straně Intelu, u grafik je to IMHO nerozhodně. Co se týká argumentu, že "to nedělá žádný z webů ani portálů atd." - svethardware.cz je regionální web o IT, nic velkého ani nic světoborného (ve srovnání třeba s anandtech.com nebo tweaktown.com), takže čekat že budou mít lepší/více vybavení než světové servery je minimálně naivní. Nevím přesně jak to na takových webech chodí, předpokládám ale že vzorky k testování dostávají bezplatně od výrobce/distributora a určitě o ně bude docela zájem, takže pak to může o tom kdo koho zná, kdo komu co půjčí a když už, co za to. Ale to se opravdu můžeme jenom domnívat...
To že děláte (zřejmě) project managera je pěkné, ale pokud se nemýlím tak takový manažer musí nechat plán zpracovat do dílčích úkolů, toto posoudit a znákladovat, potom dohlížet na jeho plnění a řešit případné problémy, což je HODNĚ o komunikaci a tím pádem i o českém jazyku. Ale je možné, že děláte jenom to "prkno", kterému se řekne co a jak a on to hodí do SW v počítači, který mu pak vytiskne project plan :-) (nebuďte dotčený, to si jen tak rýpu - když mě to napadlo a vy jste si tak naběhl). Pokud jste ze Zlína, můžeme o tom někde v klidu u piwka podiskutovat...
PS: čeština není ani můj koníček, každopádně může leccos vypovídat o daném jedinci, v tomto případě o vás - a není to jen o gramatice, ale i o chybějících slovech, písmenách a celkovém projevu.
Odpovědět0 0
pgdcompany@centrum.cz
|
25.4.200811:12
A jestli pro vas neni podstatnej rozdil v latenci mezi intelem a AMD temer 20ns (nekdy i vice) AMD cca 45 intel 65, nebave se o propustnosti pameti. Ma to veliky vliv hlavne pri praci s videem a velkymi datovymi objemy. Tak pro me je to velmi podstatny rozdil. A pro lidi si myslim ze 100% take. Proc testujete 1066pameti s 1,86GHz procesorem. Nikdy nebudou videt opravdove hodnoty pameti. V pripade tohoto procesoru nejste schopni vytizit datovou propustnost modulu, v tomto pripade staci pameti 667 vyssi vam uz jsou k nicemu ten system ze sebe vice nevymacka (myslim samozrejme datove) DDRII1066 jsou platne u procesoru 2,8-3,2GHz pak musi prijit DDRII1200. Vite co udela se systemem odezva pameti z 60-70ns na 30-50ns, vam by to asi zrejme vypalilo oci pane Petricek....:) (veskere takty pameti uvadim pri standartnich casovanich pr. 800MHz-5-5-5-15, protoze 1066 5-5-5-18 muzete honit na 800-4-4-4-12 coz je temer to same jako 1066-5-5-5-18. Nejde o nom. rychlost udavanou vyrobcem ale o celkovou datovou propustnost pametovych cipu, to casovani je ta skalovatelnost pameti pane Petricek. Doporucuji vsem ctenarum si zjistit nejdrive datovou propustnost a pak volit vhodnou kombinaci casovani a nomin hodnoty pro vas system. Nejlepe to uvadi myslim Kingston, ktery uvadi celkovou propustnost pameti jiz u pri zvoleni jednotlivych modulu. Dale bych doporucil pameti o taktech 800MHz u 1066DDRII je nekdy problem s deskama sice hlasi podporu 1066 ale nefunguje to vzdy jak ma. Nejlepe 800DDRII 4-4-4-12
Odpovědět0 0
Rozdíly zde samozřejmě budou (a budou na každé platformě jiné). Proto nemá smysl výsledky takto meziplatformě porovnávat. Jinak viz výše... ;-)
Odpovědět0 0
nějak nechapu duvod teto recenze, asi vidim dvojmo, ale presne stejna recenze i ze stejnymy obrazky a testy je o par dni zpet, bud se recenzent spletl pri davani obrazku testu na web, nebo to jsou naprosto stejne pameti jako ty 800Mhz z predesle recenze jen ty predchozi stoji 3500kc...
Odpovědět0 0
Obrázky nejsou stejné. Viz časování, detailní fotografie a testy škálování (1066 MHz jsou o kus lepší). Stejný je obrázek v přehledu, protože moduly jsou naprosto totožné a testy výkonu - jak se ukázalo v předešlých testech, při stejnémnastavení časování jsou rozdíly na úrovni chyby měření a čtenáře tedy nemá smysl mást pomocí desetinek na výkonu.
U pamětí platíte za garantované takty při časování dle specifikací...
Odpovědět0 0
Mě by spíš zajímalo porovnání s pamětmi Kingmax Mars DDRII 800, kde jeden 2GB modul stojí 750 Kč, tedy konfigurace 2 x 2GB vyjde na nějakých 1500 Kč. Zda se opravdu vyplatí platit více než trojnásobek ceny za pár MHz. Sám tyto kingmaxy vlastním, bohužel na takové dlouhé testovanání nemám čas. Jediné mínus mají že jsou bez jakéhokoliv chladiče, ovšem pasiv od Akasy za 100 Kč/kus vše vyřešil.
Odpovědět0 0
Obecně menší taktovatelnost. Jinak za kit se platí to, že někdo moduly již otestoval v páru - málokdy dnes ale narazíte na problém, že by se totožné moduly nepodařilo rozchodit.
Pokud netaktujete a stačí Vám standardní časování, jsou drahé paměti zbytečným luxusem.
Odpovědět0 0
Od 2000,- nahoru se dají sehnat 2x 2GB Patriotů 1066MHz, kde máš tuhle frekvenci zaručenou, že jo :-)
Kingmaxy bych nebral, osobně bych - když už - zvolil 2x 2GB 800MHz A-DATA, které stojí stejně.
Odpovědět0 0
V dobe kdy jsem to porizoval byla jedina moznost mit 2x 2GB DDRII 800 za normalni penize jen od Kingmaxu. Jinak mam C2Q 6600 @ 3,36GHz (8x 420), pameti tedy bezi v dualu na 840MHz 5-4-3-12. Na nedostatek vykonu si zatim nestezuju, oproti minulymu dvoujadru od AMD(Opteron 165 @ 2,8GHz) je to dost posun vpred, hlavne pri kompresi videa - velmi casto napr DVD z blesku zalohuji do PC v DivX, velikost DVD/3, max kvalita, dualpass a puvodni AC3 zvuk, hotovo tak za 60-90 minut, o tom si muze libovolne AMD nechat jen zdat ;-) Timto zdravim pana pgdcompany@centrum.cz a preji mu hodne stastnych chvil a usetrenych ns latenci s procesory AMD. Pane, Vase schopnost tvrdit ze jen vy mate pravdu i kdyz mluvite uplnou blbost je obdivuhodna. Jen tak dal, kdyz uz do diskuzi nepise Hulan, konecne se muzu zase pobavit ;-)
Odpovědět0 0
pgdcompany@centrum.cz
|
30.4.200810:54
No ja se taky bavim urcite to musel byt skok, menit 2 jadra za 4 nic jineho by necekal asi ani nikdo jiny. Komprese do konecneho formatu DiVx WmV apod.. je az to posledni co delate pokud pracujete s videomaterialy. Je to asi 1/20 casu stravenyho nad video materialy. A v pripade tomto vzdy zvitezi intel neb je to zavisle od SSE4 instrukci a to je jedna zveci kterou ma navic intel, uz jsme to tez zminovali. Bavil jsem se napr o Latenci a o tom ze na AMD maji pameti vetsi datove propustnosti. Kamen urazu byl v tom ze pry nejdou nastavit, jak komu.
Odpovědět0 0
Zdravím, po docela dlouhé době jsem si přišel rýpnout :-D
Test je docela solidní, ALE: pro koho je určen? Řekl bych, že pro širokou počítačovou veřejnost. Správně? Pak ale nechápu, proč jsou testovány paměti za 5300,-, když defakto stejné paměti od jiných výrobců (Corsair, OCZ) stojí polovic. Pravda, sehnat je je úkol téměř nadlidský.
Neberte to jako provokaci, spíš námět k zamyšlení. Samozřejmě nemohu vědět, jak lehké/náročné je sehnat komponenty na testování, ale stejně...
Odpovědět0 0
souhlasim. dnes za 2200kc koupite totez u patriotu nebo za necele 3000 rovnou dominatory:))
Odpovědět0 0
No tak ja mam momentalne 2GB 800MHz kit od Patriotu a uz nikdy viac. V testoch dopadli super, takty vpohode nad 1 GHz, ale moje nejdu ani na 900 MHz, pricom stare Geil na tej istej doske bezali 1.1 GHz. ... no mozno som mal smolu :-(
Odpovědět0 0
nestraste!! ja mam prave objednany kit 2x2gb od patriotu 1066MHz. a doufam ze se mi to podari rozchodit na p35
Odpovědět0 0
Ano, paměti jsou dražší. Test pouze ukazuje možnosti konkrétních modulů, nikdo Vás nenutí volit tu nebo tu značku.
Odpovědět0 0
Já bych se ani nutit nenechal :-)
Chtěl jsem jen upozornit/dát impuls k testování HW, který osloví většinu uživatelů/čtenářů. Myslím, že to může být ku prospěchu Vašeho webu i jeho čtenářů => IMHO cenově nedostupný HW nikoho nebere.
A popravdě řečeno - když už jsme u toho - v poslední době (asi tak rok zpátky) mě tu z testů oslovily jenom testy monitorů, které jsou opravdu super.
Odpovědět0 0