GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Far Cry 4
Nvidia GameWorks je hlavním důvodem zařazení této hry do naší metodiky testování. Far Cry 4 je dalším pokračováním úspěšné serie od vývojového studia Ubisoft Montreal. Hra využívá engine Duna Engine 2 s implementací GameWorks a je vyvíjena pod křídly TWIMTBP. Far Cry 4 nemá vlastní benchmark, a proto je použito testování přímo ve hře na mapě Banapur. Testovací scéna je měřena pomocí FRAPS s nastavenou délkou 78 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Far Cry 4 je další hrou, kde na snímkovou frekvenci sice zvítězili Davidové, ale hratelné to na SLI opravdu nebylo, a to ani s přimhouřením obou očí. Jasnou příčinou byla nedostatečná velikost pamětí VRAM, která místy trápila i Goliáše. Také z tohoto důvodu už testy v rozlišení 2560x1440 prováděny nebyly, protože nároky na paměť by byly ještě vyšší. Škálování SLI bylo sice neuvěřitelných 121 %, ale co naplat, když prostě chybí paměť, následuje stuttering a v tomto případě obrovský. V posledním kole je výsledek Davidů tedy opět kontumován a Goliáš souboj vyhrává celkovým skóre 2:7