GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Metro Last Light
Hra je v metodice kvůli tomu, že je to klasika a když je potřeba někdy naměřit PhysX přes GPU, je tu od toho právě Metro. Metro Last Light je pokračování FPS hry Metro 2033 vytvořené vývojovým studiem 4A Games v programu TWIMTBP a běžící na vlastním engine 4AEngine. Hra obsahuje vlastní benchmark, který je měřen pomocí FRAPS v délce 168 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Že by další double pro Davidy? Podle snímkové frekvence by to tak určitě vypadalo, ale průběh frame times vykazuje u SLI řešení micro-stuttering, zvláště pak v druhé polovině testovací scény. Volné paměti je i pro Davidy dostatek a škálování 61 % a 84 % v rozlišení 2K je velmi dobré. Vítězství jim v tomto kole ale bohužel připsat nemohu, protože díky micro-stutteringu musím jejich výkon kontumovat. Ani samotný Goliáš se sice ve vyšším rozlišení problémům se stutteringem nevyhnul, ale vítězství mu přiznat musím.
Hra využívá Super Sampling v kombinaci s FXAA, PhysX přes GPU bylo vypnuto. Za povšimnutí stojí i graf percentil v rozlišení 2560x1440, kde se neprojevily problémy s micro-stutteringem, což Davidy v plynulosti snímků favorizovalo. Náročnější výpočty směrodatných odchylek byly v tomto ohledu mnohem úspěšnější. Sice jen díky kontumaci, ale Goliáš tak v tomto kole snižuje celkové skóre na 2:1.