GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Crysis 3
Klasika všech klasik, ta prostě nesmí chybět v žádných testech. Crysis 3 je klasická FPS hra, která běží na vlastním engine vývojářů ze studia Crytek, zde konkrétně na CryEngine 3. Hra spadá do programu Gaming Evolved a neobsahuje vlastní benchmark. Z tohoto důvodu je testováno přímo ve hře na mapě Swamp FRAPSem po dobu 115 sekund úvodní scény.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
A je to tady. Ačkoliv výsledné počty snímků naznačují plichtu s mírnou výhodou pro Davidy, realita je naprosto jiná. U Davidů se jedná o ukázkový příklad micro-stutteringu, s kterým se v této hře může spokojit jen otrlý hráč. V rozlišení 1920x1080 je velikost paměti GTX960 sice ještě dostatečná, ale nepravidelnost vytváření snímků je do očí bijící. V nastavení hry je zvolen čtyřnásobný Multi Sampling, což je zjevně v tomto engine pro Davidy příliš velké sousto. U rozlišení 2560x1440 pak Davidům dochází volná paměť a situace se ještě zhoršuje i přes zlepšení škálování SLI z původních 82 % ve FullHD na 88 % v rozlišení 2K. Jak percentily, tak i směrodatné odchylky problém odhalily a Davidové dostávají v tomto kole červenou kartu. Goliáš srovnal skóre na 2:2.