GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Thief
Thief je v metodice díky možnosti měření Mantle. Thief je FPS hra založená na hodně modifikovaném engine Unreal Engine 3 a vytvořená vývojovým studiem Eidos Montreal. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje podporu pro Mantle. Ve hře je obsažen vlastní benchmark, který měříme pomocí FRAPS a délka testu je 72 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Situace je podobná Crysis 3 jen s tím rozdílem, že snímková frekvence je tentokrát na straně GTX 980. U obou rozlišení Davidům došla VRAM, což společně s použitým Super Samplingem nevěští nic dobrého. Na pravidelnosti renderování snímků se to projevilo citelně. Nutno podotknout, že stuttering se v rozlišení 1920x1080 nevyhnul ani u GTX 980. V rozlišení 2560x1440 je výsledek již zcela v režii Goliáše. Škálování GTX 960 v SLI je dobrých 65 % ve FullHD a 74 % v rozlišení 2K, jenže co naplat, Goliáš se poprvé v souboji ujímá vedení 2:3.