GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Grid 3 Autosport
Hra je v metodice zařazena jednak kvůli tomu, že nespadá ani pod Gaming Evolved, ani pod TWIMTB, ale také proto, že jako jedna z mála her opravdu využije MSAAx8. Grid 3 je závodní hra vytvořená Codemasters a běžící na engine EGO 3.0 za podpory Intelu. Hra obsahuje vlastní benchmark. Veškerá měření jsou prováděna pomocí FRAPS a délka testování je 138 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
V této hře se Goliáš vzchopil a dal Davidům co proto. Hra si na GTX 980 vezme ve FullHD nějakých 1,5 GB a 1,9 GB VRAM na 2560x1440, což by pro GTX 960 neměl být nějaký velký problém. MSAAx8 je hodně náročné na ROPs a přístup do paměti, pixel shader je na tom u Multi Samplingu poněkud lépe, takže si zřejmě vybrala svou daň 128bitová sběrnice, nicméně i tak to hratelné na Davidech zůstalo. GTX 980 opět trpěla problémy se stutteringem v rozlišení 1920x1080, ale v rozlišení 2560x1440 se vše srovnalo. Škálování SLI kleslo na 35 % ve FullHD a 42 % v rozlišení 2K. Goliáš zvyšuje své vedení a vede nyní 2:4.