GTX 960 SLI vs GTX 980: Davidové proti Goliášovi
13.4.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Mít za méně peněz stejně nebo více muziky je tématem dnešního dne. Dnes se podíváme na to, jestli levnější dvojice GeForce GTX 960 zapojených ve SLI režimu se může výkonnostně rovnat jedné drahé GeForce GTX 980.
Kapitoly článku:
Alien: Isolation
Hra je v metodice zařazena, protože generuje vysokou snímkovou frekvenci i ve vyšších rozlišeních, což je optimální pro některé testy slabších grafických karet. Alien: Isolation je FPS hra od vývojového studia Greative Assembly, která využívá vlastní engine. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje vlastní benchmark. Veškerá měření jsou prováděna pomocí FRAPS s délkou testovací scény 128 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Snímková frekvence ukazuje těsné vítězství Davidů, či v nejhorším případě plichtu. V této hře však došlo na jednu věc. SLI nepodporuje všechny režimy anti-aliasingu a konkrétně v tomto testu měl být původně zapnut režim SMAA T2x (SMAA 1x + TAA 2x). Testy tedy neprobíhaly na domovském hřišti Goliáše a anti-aliasing byl řešen formou post processingu. A protože jak percentily, tak i směrodatné odchylky ukázaly lepší plynulost generovaných snímků u GTX 980, vítězství v tomto kole musím opět připsat Goliášovi. Škálování SLI bylo tentokrát poměrně dobrých 62 % ve FullHD a 65 % v rozlišení 2K a také paměti měli Davidové dostatek. To však na věci nic nemění a Goliáš zvyšuje své vedení na 2:5.