H.A.W.X. 2 - arkáda pro mladé stíhače
19.1.2011, Petr Štefek, recenze
Na sklonku minulého roku se na pulty herních obchodů dostal druhý díl známého titulu Tom Clancy's H.A.W.X. a my se dnes podíváme, jak si vedou současné grafické karty včetně AMD Radeonů řady HD 6800 a Nvidia GeForce GTX 570.
H.A.W.X. 2 je pokračováním poměrně úspěšného prvního dílu. Ten se nestal příliš známým díky své herní kvalitě jako spíše kvůli podpoře DirectX 10, která byla v té době velmi exkluzivní záležitostí, a tak se tato hra okamžitě dostala do hledáčku testerů grafických karet.
Druhý díl už nemá ambice na to, aby uváděl exkluzivně podporu DirectX 11, neboť toto rozhraní je již nějaký ten pátek na světě a her s touto podporou také není málo. Druhý díl je prvnímu podobný jako vejce vejci a jen stěží bychom hledali nějaké rozdíly v grafice. Tu a tam je přidáno více polygonů (převážně pomocí teselace) a použity detailnější textury, ale jinak se příliš velkých vizuálních orgií nedočkáme. Nejlákavější vlastnost DirectX 11 v podobě teselace se v této hře ukazuje sice viditelně, ale vliv na celkovou kvalitu grafiky není nijak výrazný. Pokud máte slabší DirectX 11 hardware, volte raději nastavení bez teselace.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí vestavěného benchmarku a porovnat dosažené výsledky s našimi. Pro měření jsme využili plných detailů a také MSAA.
Ovladače grafických karet
První díl podporoval nejen DirectX 10, ale dokonce i DirectX 10.1, který představoval další evoluční krok v životě tohoto API. Díky tomu v této hře získávaly karty Radeon s podporou DirectX 10.1 cenné bodíky navíc. Celkově se ovšem celá podpora dala označit jako mnoho povyku pro nic. Jako test grafických karet je H.A.W.X. ovšem celkem vypovídající, přestože na tomto enginu příliš mnoho her nenajdeme.
Druhý díl už nemá ambice na to, aby uváděl exkluzivně podporu DirectX 11, neboť toto rozhraní je již nějaký ten pátek na světě a her s touto podporou také není málo. Druhý díl je prvnímu podobný jako vejce vejci a jen stěží bychom hledali nějaké rozdíly v grafice. Tu a tam je přidáno více polygonů (převážně pomocí teselace) a použity detailnější textury, ale jinak se příliš velkých vizuálních orgií nedočkáme. Nejlákavější vlastnost DirectX 11 v podobě teselace se v této hře ukazuje sice viditelně, ale vliv na celkovou kvalitu grafiky není nijak výrazný. Pokud máte slabší DirectX 11 hardware, volte raději nastavení bez teselace.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz Intel Core 2 Quad Q9650 AMD Phenom II X6 1055T AMD Athlon II X4 630 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | A-DATA 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4670 512 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí vestavěného benchmarku a porovnat dosažené výsledky s našimi. Pro měření jsme využili plných detailů a také MSAA.
Ovladače grafických karet
- GeForce 263.09 WHQL
- Catalyst 10.12WHQL