Hercules Radeon 9800 SE v provedení All-In-Wonder
6.11.2003, Martin Štěpánek, recenze
Čím dál více se setkávám s dotazy na televizní tunery, respektive, který je lepší. Dnes přináším recenzi, která se věnuje grafické kartě Hercules All-In-Wonder Radeon, ta splňuje hlavní požadavek a ještě přidává solidní 3D výkon.
Kapitoly článku:
I tentokrát probíhalo testování na naší referenční sestavě:
Testovalo se pod systémem Microsoft WindowsXP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0a (4.09.000.0900). AGP režim 4X aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 133 MHz (533 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Ovladače pro čipset základní desky a řadič disku byl pro desku Intel D850EMV2 použit přímo ze systému Windows. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.
Zde se ukazuje to, o čem jsem mluvil hned v úvodu. Slabší výkon Radeonu 9800 SE. V porovnání s Radonem 9600Pro je karta rychlejší jen o 13% a za Radonem 9800Pro zaostává o 17%.
Zde se jedná o test z balíku 3DMarku 03. Test je velmi náročný, čemuž také odpovídají výsledné frameraty. Radeon 9800 SE zaostává za 9800Pro o 33%.
Ve starším 3DMarku 2001SE rozdíl již není tak velký, ba naopak, Radeon 9800SE se vzdaluje Radeonu 9600Pro o 26%.
Zde platí to stejné, jako v případě testu Mother Nature. Tedy Radeon 9800SE díky menšímu počtu pipelines za plnokrevnou verzí zaostává.
V nižších rozlišeních jsou karty téměř vyrovnané, menší rozdíl se začne projevovat až v 1600x1200.
Rozdíl je téměř propastný - 49%. Skoro bych řekl, že jméno Radeon 9800 se pro model SE nehodí, vhodnější by bylo třeba 9650.
V testu Quake 3 mě překvapil propad Radeonu 9800 SE v 1600x1200. Propad byl tak velký, že model SE překonal i papírově slabší Radeon 9600Pro.
Celá situace se v testu Unreal Tournament 2003 opakuje. Výkon Radeon 9800 SE se pohybuje mírně nad výkony Radeonu 9600Pro.
- základní deska Intel D850EMV2
- procesor Intel Pentium 4 - 3.06 GHz, (jádro Northwood, FSB 533 MHz)
- paměť 2x Samsung 256 MB RDRAM PC1066
- disk Western Digital WD1200JB (120 GB, 7200 ot/min, 8 MB cache)
- DVD-ROM Toshiba SD-M1502
- Sound Blaster Live! 5.1
- monitor AOC 7A+
Testovalo se pod systémem Microsoft WindowsXP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0a (4.09.000.0900). AGP režim 4X aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 133 MHz (533 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Ovladače pro čipset základní desky a řadič disku byl pro desku Intel D850EMV2 použit přímo ze systému Windows. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.
Zde se ukazuje to, o čem jsem mluvil hned v úvodu. Slabší výkon Radeonu 9800 SE. V porovnání s Radonem 9600Pro je karta rychlejší jen o 13% a za Radonem 9800Pro zaostává o 17%.
Zde se jedná o test z balíku 3DMarku 03. Test je velmi náročný, čemuž také odpovídají výsledné frameraty. Radeon 9800 SE zaostává za 9800Pro o 33%.
Ve starším 3DMarku 2001SE rozdíl již není tak velký, ba naopak, Radeon 9800SE se vzdaluje Radeonu 9600Pro o 26%.
Zde platí to stejné, jako v případě testu Mother Nature. Tedy Radeon 9800SE díky menšímu počtu pipelines za plnokrevnou verzí zaostává.
V nižších rozlišeních jsou karty téměř vyrovnané, menší rozdíl se začne projevovat až v 1600x1200.
Rozdíl je téměř propastný - 49%. Skoro bych řekl, že jméno Radeon 9800 se pro model SE nehodí, vhodnější by bylo třeba 9650.
V testu Quake 3 mě překvapil propad Radeonu 9800 SE v 1600x1200. Propad byl tak velký, že model SE překonal i papírově slabší Radeon 9600Pro.
Celá situace se v testu Unreal Tournament 2003 opakuje. Výkon Radeon 9800 SE se pohybuje mírně nad výkony Radeonu 9600Pro.