Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Herní šampión HAL3000
29.10.2002, Štěpán Mrázek, recenze
Na Invexové akci společnosti 100MEGA DISTRIBUTION s.r.o. jsme měli možnost krátce se seznámit s osobním počítačem HAL3000. Ten je osazen dnešní nejvýkonnější grafickou kartou a tak nevyhnutelně skončil v redakci Světa hardware.
Hugo | 6.11.200215:22

Srdečně se bavím tím, jak 100mega kontruje vcelku negativním ohlasům stylem "všechno je možné na přání doladit". Takhle by se dala vyplodit 486ka jako Total brutal heavy metal game machine a za příplatek pak upgradovat case, desku, proc, grafiku... atd. atd. Ale pořád by šlo o řadu např.HAL4860 (tedy o nějakých 1860 vyšší :-) Můj názor je, že vyšpekulovaný stroj ve velkovýrobě vyrobit nelze, protože nikdo nemá čas a peníze na piplání - zisk z toho nekouká. Čili hop do masového průměru a jako třešnišku na dortíček drahou grafiku bez doladění spodku. Což není případ pouze 100megy !

Odpovědět0  0
Petr Zajicek | 5.11.20029:57

Nase nabidka pocitacu je vuci vsem zakaznikum zcela ferova.
To co myslim nabizime jako nejvetsi vyhodu na nasem trhu je zaruka v delce trvani 36 mesicu na vsechny modelove rady. Tedy ne jen na nejdrazsi model jako lakadlo, ale proste na vsechny PC. Paramtry komponent jsou takove ze moznosti jak co poskladat je dalsi vyhodou tuzemske firmy, je to opravdu jen na Vas co si vyberete za procesor, grafiku ci DVD. Vsechny sestavy maji poctive udelame mereni v EZU Praha. Co se tyka parametru ci jednotlivych komponet tak nabizime velikou variabilitu v komponentach. Samozrejme ze jsou urcite hranice a to ze nabizime jen takove komponenty, ktere jsou kryty kvalitou od vyrobce tak, ze na ne muzeme poskytnou zaruku 3 roky. Reakce ctenaru jsou hodne casto dopredu dane, pokud je prezentovan model s pomalejsim necim je to vnimano spatne, pokud tam je neco nejlepsiho, nelibi se to vzhledem k cene zas nekomu jinemu. A v tom je to kouzlo a vyhoda nas jako zakazniku. Mame temer neomezene moznosti jak naplnit svoje predstavy za co vymenit svoje penize. Jen jich mit dostatek.


Odpovědět0  0
Josef Navratil | 6.11.200212:03

Pane Zajicku,

verim, ze vase nabidka pocitacu je vuci zakaznikum ferova. Tesi me 36ti mesicni zaruka na sestavy teto rady a neposledne ocenuji i testovani pocitacu v EZU.
To, o cem se ale vede cela tato diskuze je fakt, ze pilotni pocitac teto rady je nevyvazeny (co na tom, ze zakaznik ma moznost volby komponent). Vsadili jste na znackovost, misto na vyladeny system a v konecnem dusledku tak predvedli pocitac, ktery je svou cenou daleko, daleko za vykonem.
Dali jste si pri navrhu teto rady alespon tu praci, ze jste si precetli dostupne recenze o vami uvazovanych komponentech na internetu? Provedli jste nejake testy? Myslim ze ne, nebo opravdu jen minimalne.
Mozna, ze toto jen zobrazuje fakt soucasne poptavky, kdy zakaznik prahne po znacce za jakoukoliv cenu. To opravdu nevim. Podle meho jste obchodnici par exellance, nikoliv vsak profesionalove v IT.

I tak vam preji mnoho uspechu a spokojenych zakazniku.

Odpovědět0  0
Rampa | 6.11.200213:11

Jak uz zde bylo receno, jedna se o jednu z moznych variant dostupnych pro zakaznika, nikoliv o pilotni pocitac. Nekomu bude vyhovat tato konfigurace, druhemu zase jina, proto jsou nase sestavy HAL variabilni a duraz je kladen na moznost vyberu a tim nasledne uspokojeni co mozna nejsirsiho spektra zakazniku tzn: koncovych uzivatelu i IT profesionalu jako jste vy.
Vas pohorsuje vykonove sladeni HW, koncoveho uzivatele zase vysoka cena pri spickovem vykonu ... variabilnosti sestav se snazime tomuto predejit, neni tedy myslim na miste podle vaseho nazoru na jednu sestavu soudit cely projekt HAL.
Preji hezky den :)

Odpovědět0  0
JD | 6.11.200223:05

Velmi by mě zajímalo kolik jste těch počítačů prodali. Vrátili se peníze vynaložené na reklamní kampaň? Byl jsem na uvedení HAL 3000 a musím říct, že ta party byla spíše zbytečná. Mnohem lépe by bylo, kdybyste dané peníze investovali do nějakého speciálního nápadu, co třeba dělat sestavy s vodním chlazení se zárukou a jako celkový komplet. Vymyslíte nějakou vyváženou sestavu a prodáváte pod zajímavou značkou. Upřimně řečeno značka HAL 3000 je podle mého názoru šlánutí pěkně vedle. Podívejte se na konkurenci jak má zvučná jména - Brave, Lynx, Comfor, Alivio, Triline.

Mnohem zajímavější by bylo, dkybyste třeba udlali ty počítače s vodním chlazením a pojmenovali třeba Aquarius. Dokonce si myslím, že byste mohli udělat i nějaký výkonnový tunig. Tak jsou vaše HALy jen nejobyčejnější počítače, které by se klině mohli jmenovat Tonda 100 nebo Klaus 15.

Nepochybují o tom, že se snažíte dělat co umíte, ale byznys je o několika věcech - marketing, nápad, vysoká konkurence schopnost, drtivý poměr cena/výkon.

Odpovědět0  0
Rampa | 4.11.200215:54

Na jednu stranu se zde pokuazuje na zbytecne vykonou VGA, na druhe strane na nevykony okolni HW. Uz zde bylo jednou receno (viz prispevek: Vsem - proc na nej nikdo nereagoval ?), ze sestavy HAL jsou variabilni a zalezi na samotnem zakaznikovi jakou konfiguraci si po konzulatci s nami zvoli. Takze vsechny ty rozhorcene prispevky, jsou zde proto uplne zbytecne a od veci, pokud nemaji jen jeden zamer a tim je zdiskreditovani znacky HAL. Myslim, ze nejsem daleko od pravdy, kdyz reknu, ze super vykonny stroj by se setkal s odsouzenim v tom smeru, ze je pro bezneho uzivatele nedostupny ... :)

Odpovědět0  0
JD | 5.11.20020:48

Otázečka. Upřimně řečeno. HAL 3000 je počítač jako každý jiný, stejný si každý s trochu více zručnějších čtenářů muže postavit doma. Kdo má peníze, tak si do počítače může narvat cokoliv, mě by však zajímalo, jestli neplánujete z hlediska HALů nějakou invenci, něco co by zákazníky přilákalo. Například jako Mironet tiché počítače nebo možná nejzajímavější shuttlí barebony od ProCy. Jste schopni třeba udělat modování bedny nebo speciální odhlučnění skříně. Jinak upřimně, taky byste se měli polepšit co se týče designu skříně, nechci nic říkat, ale je to docela hrůza. Proč nepoužíváte nějaké kvalitnější bedny co aspoň nějak vypadají.
Pokud chcete uspět, tak musíte pochopit, že dělat počítače je na dnešním už tak rozděleném trhu přijít s nějakou invencí.

Odpovědět0  0
JD | 5.11.20021:30

2 GHz je málo, zejména, když to ještě není procák s 133 MHz FSB. I když upřimně řečeno, není tak úplně pravda, že AMD jsou lepší na hry než Pentia, vyjde to na stejno. V některých hrách je lepší AMD - např. UT2003, v některých, zejména OpenGL je zase lepší Pentium 4. Ale pravda je taková, že 2 GHz procesor je mimo, ideáem je opravdu dneska buď 2,4 GHz P4 nebo 2400+.

Jinak, když je potřeba, enj sestava se dá poskládat za 50 000 - 10 000, ale bacha, musí to být bez monitoru, protože top monitory jsou hrozně drahé. Například použít místo monitoru nějakou obrovskou plasma obrazovku nebo data projektor :) nebo si dát k počítači repráky za milión :) Když jsou peníze, dá se všechno :)

Odpovědět0  0
Rampa | 6.11.200210:58

Chapu do kterych sfer tim mirite, kazdopadne diky za inspirujici navrhy a podnety. Muj pripsevek a hledisko bylo spise technickeho formatu a zameril jsem ho na zde kontroverzne hodnoceny HW v sestave HAL a to jsme myslim vyresili.
Preji hezky den

Odpovědět0  0
Qwertt | 31.10.200214:56

Od kdy patří vypalovačky a DVD ke špičce? Že by nikdo neslyšel o Teac či plextor? Souhlasím, je to hodně špatně udělaná placená reklama!!!

Odpovědět0  0
Qwertt | 31.10.200214:56

Od kdy patří vypalovačky a DVD ke špičce? Že by nikdo neslyšel o Teac či plextor? Souhlasím, je to hodně špatně udělaná placená reklama!!!

Odpovědět0  0
Lukas Svec | 31.10.200213:08

HEHE!!! Tak tolik bych nikdy za komp nedal.
Jen si kupte toho priserne drahyho Radeona 9700 pro, kdyz na to neni zadna hra :))) 256MB? To je snad legrace! Nektere dnesni hry jako UT2003 uz vyuziji 512MB ram. P4? To je fakt jen pro lidi co radi rozhazujou za GHz a ne za vykon :))) LOL! Live 5.1 tak to ten hrac hned pociti 20% pokles vykonu, kdyz si zapne EAX :))) Ta audigy uz prej EAX umi sama bez cpu a navic, kde jsou bedny? A kdyz uz audigy tak napichnout na genius home theater 5.1. Nebo to zente pres integrac a kupte k tomu nejaky bakelitovy bedynky od creative :)))

Odpovědět0  0
Torpedo | 31.10.20029:04

Co to ma byt? "Recenze" pocitace z roku 0 ?
Jak muze nekdo testovat grafiku na 2Ghz? A jeste to drze nazvat "Herni sampion" ? Proc v herni sestave neni Athlon XP ? ten dava vetsi vykon ve hrach i pri nizsi frekvenci! PS: (do 50 000 by se vesla sestava, ktera by mela to nej co existuje! Tak nechapu proc tam nekdo kecal o 200 000)

Důkaz nechutný paceny reklamy!

Odpovědět0  0
Smith | 30.10.200220:27

Neexistuje HAL3000 i s procesorem AMD Athlon XP, protože by byl jistě lepší s procesorem AMD než Intel pro hráče her!

Chtělo by to alespoň AMD Athlon XP 2400+!!!

Odpovědět0  0
Jirka | 30.10.200215:18

Nechutná placená reklama na podporu "značky" :-) PC. Chudáci koncáci, kteří na to skočí. Tento článek něměl nic společného s recenzí PC. Samozřemě, že PC je o komponentech, ale taky hlavně o casu, zdroji a samotné montáži komponent a o tom tady není ani slovo a ani jsem si nevšiml obrázku casu.

Odpovědět0  0
Petr Glotzmann | 30.10.200214:03

PC sestavy HAL3000 jsou variabilni, zadna konfigurace neni striktne dana s tim, ze to tak bude a hotovo. Je ciste veci zakaznika a jeho prodejce, jakou konfiguraci a take jakou cenu si zvoli. Kazdy muze postavit herni superstroj za 200 tisic, ale na toto tema uz diskuse probehly (cervenec 2002, jiny web). Tam zase byly miliony prispevku na to, proc vyrobci davaji do svych PC ten nejvyssi high-end, kdyz si to stejne nikdo nekoupi. Tady zase z druheho brehu reky. Po domluve se zakazniky samozrejme HALy s P4 3 a vice GHz atd. atd. dodat muzeme. Ale zaplati si to :-)))

Odpovědět0  0
jeremy | 30.10.200212:15

Mnoo, tak to jste me veru potesili :-) Tak jsem zjistil, ze mam doma taky herniho sampiona. A za polovicni cenu!!!! Muj Athlonek spolu s GF4Ti4200 od Gainwardu mi v 3DMarku2001SE(330) pri defaultnim benchmarku da bratru 11965 bodu! Chudak ten, kdo si HALa3000 koupi. Bravo 100Mega, bravo

Odpovědět0  0
Pepan | 30.10.20028:10

Je pekne chvalit znackove mechaniky od MSI,ale me by spis zajimalo kdo je pro MSI vyrabi.Nebo si MSI vybudovalo zazemi pro jejich vyrobu?

Odpovědět0  0
Milhouse | 30.10.200213:01

A co takhle ATInu zkusit s AMD XP????? Třrba by začla fungovat tak jak má.

Odpovědět0  0
mef | 29.10.200222:58

Škoda že u těch testů není porovnání třeba s GeForce 3, myslím si že hlavně ve hrách by rozdíly, alespoň podle mých zkušeností, nebyly tak veliké (nárust max. 5%), něco jiného je jistě 3dMark.

Odpovědět0  0
Neználek | 29.10.200222:10

Tak za prvý si myslím, že je tenhle počítač kapánek předražený.
Za druhý považuji za trapný, pokud by se počítačovému webu, který by měl trošku renomé, "dostala do ruky" nejrychlejší grafárna až s takovým odstupem po zahájení prodeje a to ještě jen v nějaké sestavě, která ji pořádně nestačí.

Odpovědět0  0
Rathanuviel | 29.10.200222:05

Mno, jako reklama na sestavu od nejmenované O-) firmy to není špatný, ale i tomu by se dalo lecos vytknout, pokud to tak bylo míněno :)
Mohli jste trošku, aspoň trošku rozepsat nastavení testů ... i když předpokládám, že jste jeli na maximum. Nebo ne?
Celkově celý článek za 4 :-)

Odpovědět0  0
Iljič | 29.10.200220:21

Proč jenom 256 MB RAM? To se mi asi jenom zdá.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 29.10.200220:32

No proboha co jste to zase provedly jak se může ukázat výkon nového RADEONA na 2GHZ procesoru to je opravdu k smíchu :-)))).Osobně vlastním RADEON 9700 PRO od firmy HERCULES (podle mě je daleko lepší něž SAP má chladiče na RAM a jde skvěle taktovat 380/670 ale to je vcelku jedno) testoval jsem ho na INTEL P4 2.66@3380Mhz (169x20) ABIT IT7MAX2 RAM 3:4 (222MHZ) CRUCIAL XMS PC3200 (2.5-6-3-3).CPU mělo odblokováno pomocí vodivého drátku zespodu ony 4piny aby deska dávala 1.85V a to se teprve potom parádně taktuje :-))) a výkon v 3D MARK 2001 SE = 17658bodů !!!! což už je jiné kafe.Rád vám zašlu kompletní testy i resulty.Příště pokud se rozhodnete zvolit k testu zatím nejrychlejší grafickou kartu tak sáhněte za prvé po silnějším procesoru a také po jiné základní desce protože MSI se k objektivnímu testu nehodí (nepodporuje AGP 8x možná jste zvolily úmyslně jelikož se karta na AGP 8X pěkně .... no prostě zatím nešlape korektně (ASUS P4S8X odzkoušeno).Podle mého jste měly zvolit právě desku které podporuje buď DDR333 spíše DDR400 a nebo alespoň základní desku které podporuje jako ABIT poměr pamětí 3:4 (CPU 133 RAM 178) protože výkon je o poznání zvýší.Vím že to není vaše vina ale dle mého názoru zvolila firma 100MEGA velice špatně danou konfiguraci protože nová ATI potřebuje skutečně opravdu silný procesor jinak se naplno neprojeví její skvělý výkon.Na druhou stranu je dobře že jste si zapůjčily testovanou sestavu od firmy 100MEGA protože se možná zamyslí nad zvolenými komponenty a určitě ji nikdo nenazve HERNÍM ŠAMPIóNEM.

Odpovědět0  0
david | 29.10.200215:40

pravda .... ved napr. v ProCa mali P4 2,8 s radeonom 9700.... takze asi to ten herny sampion nebol....

Odpovědět0  0
Jan Kratina | 29.10.200213:12

Zajímavé ale akorát jsem si nevšimnul zmínky o tom, že 2GHz procesor je pro tuto grafiku trochu slabý. Grafika na tomto stroji se docela "fláká". Já osobně mám ve 3DMarku jen o 2000 bodu mene ("na ubohem" XP1700+ a G4Ti4200) Proto si myslím, že nevýhodou této sestavy je paradoxne grafika, ktera je zbytecna ve pro 2GHz Pentium .... jen můj názor ....

Odpovědět0  0
Zdenek | 29.10.200211:43

podle me pro ati vyrabi firma Sapphire Technology Limited http://www.sapphiretech.com/

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 29.10.20029:32

IMHO je P4 2GHz pro Radeona 9700 Pro málo... s P4 na 2,8 nebo 3,06 GHz by podal daleko lepší výsledky.
Zkuste přetaktovat tak na 2,5GHz (to by mělo jít bez problémů) a uvidíte ten nárůst výkonu.
Chci tím říct že Radeon 9700Pro aby ukázal co umí, potřebuje vysoký výkon CPU a ten mu 2GHz P4 nedá...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 29.10.20029:34

RAdeon 9700 Pro budeme znovu testovat s P4 3,06 GHz, hned jak bude tento procesor uveden...

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.