Jednu HD 4870 X2 nebo GTX 260 SLI?
20.10.2008, Petr Štefek, recenze
V dnešním článku se zaměříme na kategorii, kterou jsme pracovně pojmenovali jako "rozumný" high-end. Podíváme se tak na dvojici GeForce GTX 260 ve SLI a Radeon HD 4870 X2. Oba soupeřící systémy se pohybují v podobné cenové relaci, ale každý je poněkud jiný. Jak si vedou obě řešení v posledních hrách, to uvidíme na následujících stránkách.
Kapitoly článku:
- Jednu HD 4870 X2 nebo GTX 260 SLI?
- Bližší pohled na obě řešení
- Testovací sestava
- Assassin's Creed
- Crysis
- Call of Duty 4: Modern Warfare
- Company of Heroes: Opposing Fronts
- S.T.A.L.K.E.R. Shadows of Chernobyl
- F.E.A.R.
- Unreal Tournament 3
- World in Conflict
- 2560x1600 - porovnání v extrému
- Závěr - každá mince má dvě strany
Extrémisty s 30" LCD monitory by jistě mohlo zajímat, jak si oba systémy vedou právě v nativním rozlišení jejich monitorů v širším spektru her. V následující tabulce jde dobře vidět rozdíl mezi jednotlivými systémy. V několika případech bylo zvoleno rozlišení o řád nižší, aby bylo možné porovnávat ještě ucházející hodnoty okolo 30 snímků za sekundu. Poslední sloupec "Výkon SLI (%)" znamená, kolik procent výkonu Radeonu HD 4870 X2 SLI má. Pokud tedy najdete hodnotu např. 79,25, pak platí, že GeForce GTX260 SLI dosahuje cca 80% výkonu Radeonu a je tedy pomalější. Pokud je číslo rovno nebo větší 100, pak je SLI stejně rychlé nebo rychlejší než konkurenční Radeon HD4870 X2.
Poznámka: Ve článku o zbrusu nové hře S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky jsem neúmyslně poškodil Radeon HD4870 X2, když jsem prohlásil, že CrossFire v této hře zatím nefunguje. Po reinstalaci systému, poslednímu patchi a instalování ovladačů Catalyst 8.10 se vše zdá být vyřešeno.