Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.10.2008, Petr Štefek, recenze
V dnešním článku se zaměříme na kategorii, kterou jsme pracovně pojmenovali jako "rozumný" high-end. Podíváme se tak na dvojici GeForce GTX 260 ve SLI a Radeon HD 4870 X2. Oba soupeřící systémy se pohybují v podobné cenové relaci, ale každý je poněkud jiný. Jak si vedou obě řešení v posledních hrách, to uvidíme na následujících stránkách.
JHCB | 12.8.200911:57
Ahoj lidi, potřeboval bych radu. Koupil jsem si Ati Radeon 4870X2 a nevím jak jí nastavit, aby chodili oba procesory. Například u GTA4 se mi zobrazuje jen 1024Mb. Jak dosáhnu maximálního využití karty. ATI mám poprvé. Předem děkuji
Odpovědět0  0
xhorned | 18.11.200823:17
... zdravim vas,

na svem pc v podstate hraju jednu hru ­- Company of Heroes.
Moje HW ­- MB Asus P5E, CD2 quad 2,4@3,1 GHz, 2x2gb 841mhz oc, 2x300gb hdd velociraptor raid 0, 750 ToughPower a vga engtx260 top., Vista 64bit, posledni zaplaty i ovladace ..

Otazka zni ­- na teto sestave jsem ocekaval, ze budu moci COH hrat v rozliseni 1680x1050 pod DX10 a vse na max, ale bohuzel to ­"neni uplne plynule­" ...

Proc? Co bych mel zlepsit? Je to jeste slaba sestava na max COH?
Odpovědět0  0
Roman Antes | 31.10.200816:43
Nechápu, jak někdo může srovnávat jednu artu vs. 2. Je to hloupost. Jasně, bedny mohou oponovat, že radeon má grafické jádra dvě! No a co ale jedná se o jednu jedinou karu! To znamená že nVida nemá konkurenta této kartě. Tak když chcete srovnávat sli vs. crossfire tak jste měli zapojit ty 4870 X2 dvě aby to byl vyrovnaný souboj!
Odpovědět0  0
Choakinek (1607) | 1.11.20081:21
Tak tady bylo zřejmě v úmyslu testovat 2 vs 2 jádra a zhruba stejná cenová řešení. Ale je fakt, že pitomost to je. Mnohem lepší by byl test 2x 4870X2 v Crossfire vs 2x 280GTX. Je někde takový test? Docela by mě zajímal.
Odpovědět0  0
IDDQD | 3.11.200810:11
hmm a mě by konečně zajímalo proč mám na dvou GT 8800kách ve SLI věčí výkon ­(více FPS­) než udává test CoD MW na X4870X2 nebo 2x GTX 280 ???
Odpovědět0  0
Compkilla (1) | 4.11.200817:54
Protože máš nejvíc mrdu kompa a když u něj sedíš tak tvoje božská aura zvyšuje hardwaru výkon:­-D
Sry, neber to osobně...jen se nudim.
Odpovědět0  0
B2V | 11.11.200821:38
A to mě to zase nejde vůbec spustit, a to mám nejnovější Voodoo .... :­-­(
Odpovědět0  0
Veyron (56) | 20.10.200821:21
Výstižnejšie vysvetlenie a lepšie vyjadrenie na MS som hádam ešte nezažil a som rád, že sa na webe nájde i niekto, koho názor je konečne rozumný­(dočerta s Obrmajerem a podobnými­). Sám mám Asus HD 4870 X2, takže viem o čom hovorím a nemôžem sa na ňu ani prinajmenšom v ničom sťažovať :wink:
Odpovědět0  0
Choakinek (1607) | 20.10.200818:58
Ati Radeon 4870X2 je celkem dobrá karta. Když nepočítám Crysis ­(to byl evidentně náročností krok špatným směrem­), v ostatních hrách se ukazuje, že by to mohla být karta bezproblému použitelná i v následujících min. 4 letech. Což jde. Do zhruba cca roku ­(možná dříve­), bude výkon 4870X2 k dispozici i jako jedno čipové řešení, takže pokud to náhodou Intelu s jeho Larrabee nějak nevyjde, bude to myslím jasná volba. Samozřejmě se ještě uvidí s čím přijde nVidia...
Odpovědět0  0
M.M.X | 20.10.200819:32
4 roky??? :D mozno tak na minimalnych detailoch, skus dnes nieco spustit na dvojjadrovej GF 6800
Odpovědět0  0
greedxxx (79) | 20.10.200817:01
nechcem rypat ale realn frekvencia tych GDDR5 na HD4870X nie je 1800 ale 900MHz
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200817:19
Rypete spravne ... takt je 900MHz pri ctyrnasobku prenesenych dat, takze efektivne 3600.
Odpovědět0  0
m_soldier_FS | 20.10.200813:34
pozn. COD4 2560x1600 posledni graf GTX 260 ma 21fps a SLI ma 66fps, to je trochu prestreleny..:)
Odpovědět0  0
M.M.X | 20.10.200811:15
su uz na trhu nejake samostatne chladice pre tuto kartu? nezalezi na tom ci vodne alebo vzduchove, cokolvek co bude lepsie ako ten od ATI

btw Assassin­'s Creed je narocna hra? mam ATI HD2900 Pro a hram ju v rozliseni 1680*1050 na maximalnych nastaveniach, to mi nedovolil ani Stalker ktory je este na DX9
Odpovědět0  0
MadMaxII (55) | 20.10.200811:24
Tohle mi utahne dual Opteron@2,7Ghz a x1950pro:

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Takze podle meho by to mohlo stacit, btw Asus a MSI prodavaji hd4870x2 OC na 780­-790Mgh jadro takze zrejme budou mit lepe provedeny i air chladic....
Odpovědět0  0
M.M.X | 20.10.200813:33
a to staci na dvojcipovu grafiku jeden alebo sa na nu nejako daju dat obidva?
Odpovědět0  0
MadMaxII (55) | 20.10.200816:12
V popisu je ze budto dve jadra GK­(at uz dve karty v SLI­/CF ci na jednu dvojcipovou­) nebo jadro GK + jadro CPU...;­)
Asi by slo pouzit jedno vodni dual combo na jadro GK + CHS a druhe combo na druhe jadro GK+ jadro CPU, ale pokud ma clovek solidni air na CPU tak staci predelat chlazeni GK.

2 JiVo: Tenhle vodnik stoji cca 1,6k Kc, coz je cena lepsiho chladice na CPU + lepsiho ventilatoru takze v tomhle pohledu to zas tak drahe neni...;­)

PS: tenhle dualOpteron s vodnikem jede na nenazrane nf4ultra, snad uz brzo klekne abych nemel pocit ze vyhazuju neco funkcniho.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200816:47
Viděl jsem jednoho opravdu pěkného vodníka na britských stránkách a vyšel by přes 2000.
Uznávávám, že na vodníka to jde.
Odpovědět0  0
janci01 | 20.10.200814:04
aku pouzivas dosku na tie opterony?
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200811:46
Viděl jsem už několik vodníků, ale nejsou vůbec levné.
Odpovědět0  0
phi11 (2) | 20.10.200815:25
Odpovědět0  0
M.M.X | 20.10.200819:25
omfg toto mozu vymysliet len v cine :D majitelovi vobec nevadi ze mu to teply vzduch z jedneho jadra fuka rovno na procesor?
Odpovědět0  0
Veyron (56) | 20.10.200821:30
Si slepý?? Ten vzduch nasáva od procesora a nie naň fúka! Podaktoré názory ľudí o veciach o ktorých nemajú ani šajn je fakt už občas ohromne komický, až sa chytám za hlavu­(napr. ty si chlapče určite nikdy neskladal PC a možno doňho ani nemrkol)
Odpovědět0  0
JirkaH (93) | 21.11.200812:46
V každém případě jde o zoufalé řešení. Jen kolik místa to zabere. Všechny tyto pokusy jsou však dokladem naprosté nespokojenosti uživatelů s referenčními chladiči ­- teploty, hlučnost. Svůj podíl zde má i hw+sw nedotaženost, např. i úpravou taktů GPU­/MEM se teplota dá snížit. Jsem majitelem 4870­-1GB a po této stránce jsem kartou hluboce zklamán. Kartu mám již třetí, 2* reklamace pro poruchy zobrazení ve 3D až rozpad obrazu, obě reklamace uznány jako oprávněné. I proto zatím ponechám referenční chladič, jen přes ATT nastavuji v klidu 26% otáček a pro 3D­(hry­) rovnou 40­-42%.
Odpovědět0  0
IDDQD | 20.10.200810:37
ty výsledky sou ňáký divný ne? bo se to zdá jenom mně ?? hlavně CoD4 mám 2x 8800GT a při stejným nastavení jako tady 1680 : 1050 4x AA mi to dělá 100 Fps ... to jako že skoro jako GTX 260 v SLI nebo HD 4780 X2ka :­-D
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200810:44
Tak se OMG zamysli, cim to muze byt ...
Odpovědět0  0
IDDQD | 20.10.200819:44
rád se nechám poučit !!!
Odpovědět0  0
Robert Varga | 13.11.200820:44
V kompu mas urcite vic komponent, nez grafnu. Treba procesor, vole...
Odpovědět0  0
IDDQD | 14.11.200810:10
tak to máš pravdu ­"vole­" ale mám tam pouze X2 5600+ což rozhodně není takový ­"dělo­" na kterým to testujete vy !!!!
Odpovědět0  0
goozz (2) | 20.10.20089:55
Jak koukma do grafu s fps tak se nam objevila nova karta ­"GeForce HD4870­"..ze by kompromis mezi dvemi valcicimi firmami..? :­-P
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200810:59
To je tzv. dokonala karta:­). Opravim...
Odpovědět0  0
lnx (5) | 20.10.200812:49
microshuttering je podla mna to najdolezitejsie co ste mal spomenut v recenzii, ci sa prejavuje alebo nie ak ano v akej miere je to viditelne, podobnych recenzii je na nete kopu lenze cloveka kupujuceho teketo drahe karty zaujima ci mu to bude sekat aj ked benchmark vypise 100 fps
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200813:07
Je videt, ze jste podobne reseni neprovozoval ... kdyz chces hrat na velkem monitoru bez Vsyncu na systemech SLI nebo CF, tak je to docela pruser. Ja proste nehodlam podporovat vlnu nadseni kolem MS. At tak cini jini...
Odpovědět0  0
Comby (55) | 20.10.20089:51
1. Zaujímavé, výsledky AoC a AC sú na 99% totožné, čo nie je podľa mňa možné. Pán Štefek, dúfam, že nechcete pokračovať v tom čo ste robili na HWMagu.
2. Z akého dôvodu ste nemerali 8xAA aspoň v rozlíšení 1920x1200? Veď tieto riešenia na to výkon majú ­(AoC, AC, CoD4, CoH­). A nehovorte, že rozdiel medzi 4xAA a 8xAA nikto nepozná. Kua, keď na to výkon karty majú prečo to nezapnúť?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200810:10
Ano, to jste si vsiml spravne. AoC tam nepatri...nacpal jsem hodnoty AC do AOC grafu. Aoc totiz nebylo mereno vubec, protoze se zda,ze pocet hracu teto hry jde do kytek.

8xAA nemerim, protoze na to neni bohuzel cas.
Odpovědět0  0
MadMaxII (55) | 20.10.200811:19
Pane Stefek proc to hrotite? To uz jste alergicky na jakekoli pripominky a nejste schopen diskuze na urovni? Me nevadi ze pri 8xAA a vice bude GTX260SLI dochazet vice dech nez 4870X2 a to proto ze obe to jsou stale silna a vyrovnana reseni i se vzajemnymi ­"odchylkami­"....

PS: Postradal jsem zminku o microshutteringu v zaverecnem hodnoceni, alespon ve stylu ze jiz neni patrny ci ze nerusi pri beznem hrani...;­) A take jsem cekal ze udelate test Assassin Creedu bez patche­(tj. optimalizace pro dx10.1­) abychom si my ctenari dokazali udelat predstavu o tom jaky vykon budou karty predvadet s velmi brzy prichozimi hramy s podporou dx10.1 ...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200812:49
microshutteringu ... jako relativne znamy diskuter bys mohl vedet, ze se jedna o jev nepodstatny, jelikoz se vyresi synchronizaci, coz zminovalo uz x lidi. Jinak ms skutecne neni patrny.
Odpovědět0  0
mokrejbandita | 20.10.200813:53
Pane Štefku, není to microshutternig, ale říká se tomu jevu Micro­-stuttering. Zase jste mě přesvědčil o vašich mizerných znalostech, aspoň že jste tam uvedl tu Vaši neschopnost, kdy jste i s CAT 8.9 nebyl schopen rozběhnout CrossFire v Stalker CS a já Vás na to upozornil.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200814:15
OMG
Co si chcete dokazovat? Že jste lepší IT odborník? Zkoušel jste někdy dělat nějaké testy a sepsat z toho zprávu? Zabere to hoodně času a pokud to má vyjít v čase, kdy to bude ještě někoho zajímat, tak se prostě spěchat musí.
To, že na něco správně upozorníte je v pořádku a všichni si to rádi přečteme, ale je jasné, že za pár dní tu budou zase jiné novinky a bude všechno trošku jinak.
Myslím, že cílem by mělo být se něco dozvědět a ne se na sebe navzájem vytahovat kvůli jednotlivostem.
Takže za opravy děkuji a vytahování si nechte do hostince.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200815:04
Prosil bych, kdybyste si sve hloupe nazory nechal pro sebe. Za prve jsem nebyl sam, pokud se tyka CS a C8.9. Za druhe je jasne, ze vase ubohe utoky maji pouze osobni charakter. Uplne nejvetsi radost byste mi udelal, kdybyste se svymi znalostmi zacal psat sve clanky.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200812:50
Ale ano dopisu to do zaveru, aby nehladali lide hul tam, kde neni treba psa bit:)
Odpovědět0  0
MadMaxII (55) | 20.10.200813:28
Dekuji, microshuttering nebyl myslen na Vas ani pro mne, ale prave pro ctenare mene znajici problematiku a jak spravne rikate, aby Vas zbytecne nikdo nepeskoval za malickosti­(pro znale­) cili na Vasi ochranu...
Odpovědět0  0
Miko_opětbezloginu | 20.10.200812:52
Pravda, níže poněkud zbytečně vypěnil, ale zde jsem tón vcelku chápal pokud někdo začíná příspěvek útokem...
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200813:16
microsTuttering znamená micro­-zadrhávání
microsHuttering znamená micro­-bednění
Mám pocit, že řeč je o tom prvním, jestli se nepletu.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200813:23
Tak tak mate pravdu...gramatika je nekdy zaludna:)
Odpovědět0  0
MadMaxII (55) | 20.10.200816:01
A pro mne to navzdy zustane microshuttering, takove ironicke vyjadreni k panu Jahodovi a panu Obermaierovi, takovi dva microshutteri kteri tomu umyslne pridavali neskutecne dulezitou vahu i kdyz vedeli ze se da odstranit pouhym nastavenim...:o­)­))
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200822:24
No minimalne jeden z nich o tom nemel paru:)
Odpovědět0  0
Gregi (53) | 20.10.20088:34
Pre 90% uzivatelov v Cechach ci na Slovensku je rozhodujuca cena. Takze by som ako lepsiu volbu bral X2. Jednoslotove riesenie, vykon obdobny, vo vyssich rozliseniach o chlp lepsi. Cena o cca 1500 mensia! Ale zarity NV, ci ATi fanusik si bude vyberat podla znacky. Takze ten test nech by dopadol akokolvek, vzdy by siel i tak svojou cestou vyberu.
Odpovědět0  0
hudsonstan (64) | 20.10.20089:07
Souhlasím. V tomto segmentu stokoruny roli nehrají, ale 10.500,­- proti 11.800,­-... tam už těch stokorun je docela dost. 2 karty nebo jedna ­- také jasná volba. Zavislost na vyvolených deskách... Jediná nevýhoda je to chlazení, ale s tím už se u takto výkoných řešení tak trochu počítá.
Odpovědět0  0
M.M.X | 20.10.200811:10
"Pre 90% uzivatelov v Cechach ci na Slovensku je rozhodujuca cena­"

to je sice pravda, lenze 90 % uzivatelov v cechach a na slovensku o kartach ako je HD4870X2 ani nerozmysla a ak uz niekto planuje investovat >10k tak pozera skor na problemy s ovladacmi, spotrebu, teplotu a podobne. ja osobne by som sice tiez bral ATI, ale hlavne preto aby som mohol pouzivat aj samostatnu zvukovu kartu
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200811:40
Ono je to s tou cenou složitější, je potřeba si spočítat cenu celé sestavy. Takže zatímco pro HD 4870 X2 stačí slušná P45 s DDR2 paměťmi, pro 2× GTX 260 potřebuji nForce 790i a nejspíš DDR3 paměti.
Takže rozdíl odhadem tak 4­-5 tisíc navíc.
Tím neodrazuji od NVidie, jde jenom o to, jak to je.
Odpovědět0  0
Karmir (2) | 20.10.200816:23
Nevím proč zrovna nForce790i. Stačí i 750i což vlastním se SLI 8800GTS512 což má podobnou velikost a dokonce mi zbývájí 3 místa na PCI. pzn. MB MSI p7nSLI Platinum ,která je o poznání levnější než MB s chipsetem nF 790i.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 20.10.200816:53
Když mě se ta 790i od eVGA tak líbí ;­-­)
Ale vážně, vycházel jsem z různých testů MB a tam se o první místa dělí nForce 790i, P45 a X48. Je jasné, že 750i udělá taky dobrou službu, ale to bych zase mohl vzít P35 a zase by to vyšlo levněji.
Jinak já si nové PC chci postavit ještě letos a nForce 790i mám v užším výběru.
Odpovědět0  0
otosson_ | 25.10.200817:19
Ja mam 4780x2 na P45 a muzu jenom doporucit, tedy az na to, ze jsem ji byl nucen dat po tydnu na reklamaci, takze docela shit...a jeste k tomu to posilaj na opravy do Polsa :­(
Tak ted muzu, akorat ladit procak...
Odpovědět0  0
JHeadman | 25.12.200813:32
Myslím že by ti stačila nForce 750i sli a ddr2
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.12.200818:00
Tak teď je to X58 se SLI, samozřejmě ;­-)
Odpovědět0  0
JHeadman | 25.12.200819:26
kupovat desku se soc. 1366 se mi na hry zdá zatím zbytečné ??? na co core i7 ??
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.12.200819:35
Do úplně nového PC ne. Samozřejmě je to i otázka finančního limitu, ale očekávám pokles cen.
Odpovědět0  0
sabo (67) | 20.10.20088:00
Docela zajímavý test, jen mi v závěru chybí naměřené hodnoty teplot a spotřeba systému idle­/load.
Odpovědět0  0
Bezy (66) | 20.10.20088:12
Přesně tak, čekal bych porovnání spotřeby obou systémů..ale jinak super recenze.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.10.200812:52
Spotreba by i byla, kdyby byl funkcni merak. Ten posledni se odporoucel do vecnych lovist. Novy je uz objednan....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.