Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
21.5.2010, Petr Štefek, recenze
Just Cause 2 se nese ve znamení podpory Nvidia CUDA efektů, ale rovněž se jedná o zajímavou hru na dlouhé deštivé večery poslední doby. GPGPU jsou doménou karet Nvidia GeForce, ale my se dnes podíváme na výkony karet z obou konkurenčních táborů.
Kapitoly článku:
- Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
- 1280x1024
- 1680x1050 - CUDA
- 1920x1200
- Vliv procesoru
- Závěr
Just Cause 2 jsem původně chtěl jako další "kvalitní" hru dirigovanou Nvidií zcela ignorovat, ale nakonec mě velmi slušná zábava této nenáročné hry utvrdila v nutnosti napsat tento článek a podívat se i na klasické výkony běžných grafických karet a procesorů.
Děj hry se odehrává v jihovýchodní Asii na ostrově Panau a můžete se zde svobodně procházet (na vlastní nebezpečí) na 400 čtverečních kilometrech země. Pokud vlastníte moderní hardware s dostatečným výpočetním výkonem, tak je skoro nemožné, abyste nebyli rozsáhlostí a provedením prostředí ve hře uchváceni. Najdete zde rozličné regiony, kde nebude chybět poušť, zasněžené vrcholky či městské centrum. Díky bohu za to, protože prodírání se džunglí už začíná být trošku fádní.
Ruku v ruce s nádherou velkého virtuálního světa jde fakt, že přesuny do požadovaných lokací jsou někdy opravdu dlouhé. Naštěstí zde máte obvyklá přepravní vozidla, která vám čas nutný pro přesun značně uspoří. Kromě jiného je zajímavou možností obchodování na černém trhu, kde můžete nakoupit zbraně i vozidla a dokonce si v některých případech vybrat zónu pro jejich vyložení.
Samozřejmě se ve hře objevuje mnoho momentů, kdy jde realita stranou a vše připomíná kinový blockbuster s neohroženým hrdinou na úrovni Spidermana. Samotné zábavě to ovšem nijak nepřekáží (na realitu zde máme úplně jiné hry). Celkově je hra poněkud jiná než přímočaré hry ala Crysis nebo Call of Duty, kde si cestu nepřáteli prostě klestíte a nemáte šanci nijak odbočit či udělat si výlet na vrcholek hory. S tím souvisí i celková délka hry, která může být krátká i dlouhá, vše záleží jen na tom, jak se k hraní postavíte.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete bez obav využít integrovaného benchmarku. Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni bez/ s aktivací CUDA.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Just Cause (Built in benchmark)
Když nyní pomineme skutečnost, že se jedná o jednu z prvních her čerpajících výhod platformy Nvidia CUDA, tak se jedná klasickou sandboxovou hru (rozuměj hru, kde je možné volně se procházet v rozsáhlém virtuálním světě).Předchozí díl nebyl nijak zázračnou hrou a jen málokdo ho opravdu zaznamenal nebo hrál. Ambice autorů se tehdy zle potázaly se skutečnou realitou herního trhu. Druhý díl následuje téměř 4 roky po prvním, faktem ovšem zůstává, že Just Cause 2 zaznamenaly herní weby skoro výhradně kvůli implementaci CUDA efektů.
Děj hry se odehrává v jihovýchodní Asii na ostrově Panau a můžete se zde svobodně procházet (na vlastní nebezpečí) na 400 čtverečních kilometrech země. Pokud vlastníte moderní hardware s dostatečným výpočetním výkonem, tak je skoro nemožné, abyste nebyli rozsáhlostí a provedením prostředí ve hře uchváceni. Najdete zde rozličné regiony, kde nebude chybět poušť, zasněžené vrcholky či městské centrum. Díky bohu za to, protože prodírání se džunglí už začíná být trošku fádní.
Ruku v ruce s nádherou velkého virtuálního světa jde fakt, že přesuny do požadovaných lokací jsou někdy opravdu dlouhé. Naštěstí zde máte obvyklá přepravní vozidla, která vám čas nutný pro přesun značně uspoří. Kromě jiného je zajímavou možností obchodování na černém trhu, kde můžete nakoupit zbraně i vozidla a dokonce si v některých případech vybrat zónu pro jejich vyložení.
Samozřejmě se ve hře objevuje mnoho momentů, kdy jde realita stranou a vše připomíná kinový blockbuster s neohroženým hrdinou na úrovni Spidermana. Samotné zábavě to ovšem nijak nepřekáží (na realitu zde máme úplně jiné hry). Celkově je hra poněkud jiná než přímočaré hry ala Crysis nebo Call of Duty, kde si cestu nepřáteli prostě klestíte a nemáte šanci nijak odbočit či udělat si výlet na vrcholek hory. S tím souvisí i celková délka hry, která může být krátká i dlouhá, vše záleží jen na tom, jak se k hraní postavíte.
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 216 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte GeForce 9800GT 512 MB Asus GeForce 9600GT 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete bez obav využít integrovaného benchmarku. Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni bez/ s aktivací CUDA.
Ovladače grafických karet
- GeForce 196.75 WHQL
- Catalyst 10.4 WHQL
Použité testy:
Just Cause (Built in benchmark)