Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
21.5.2010, Petr Štefek, recenze
Just Cause 2 se nese ve znamení podpory Nvidia CUDA efektů, ale rovněž se jedná o zajímavou hru na dlouhé deštivé večery poslední doby. GPGPU jsou doménou karet Nvidia GeForce, ale my se dnes podíváme na výkony karet z obou konkurenčních táborů.
Kapitoly článku:
Just Cause 2 je jistě jedna z nejpovedenějších akčních her posledních týdnů a nutno říci, že také velmi náročnou hrou, která si v ničem nezadá s hrami Crysis nebo Metro 2033. Samozřejmě tyto hry nelze tak úplně srovnávat, protože Just Cause nám nenabízí nic z vymožeností DirectX 11. To zde ale ovšem nejakým způsobem ani nechybí a přiznám se, že nebýt nutného závěru článku, tak bych tento rádoby handicap ani nezmiňoval.
Pro hraní této hry na plné detaily potřebuje jednoznačně Radeon HD 5800 a ještě lépe poslední Nvidii GeForce GTX 470/480, které zde podávají nejlepší výkony a zároveň si na nich můžete vychutnat efekty počítané skrze GPGPU (CUDA). Jsou to sice rozdíly velmi malé, ale rozhodně herního nadšence potěší (např. realističtěji se chovající vodní plochy a pár dalších detailů).
Majitelé Radeonů ovšem nemusí plakat do polštářů, že jejich karta CUDA nepodporuje, protože plně zabráni do hraní si aktivace nebo deaktivace těchto efektů jen stěží všimnete. Jestli bude aplikace GPGPU v nových hrách standardem, nebo je Just Cause 2 jen osamocenou vlaštovkou, si prozatím netroufám vůbec odhadovat, ale je pravděpodobné, že nějaký druh unifikovaného rozhraní pro GPGPU bude pro další generaci her určitě potřeba.
Pokud to bude OpenCL, které by měly zvládat obě konkurenční společnosti a jejich produkty, tak si můžeme mnout ruce. Pokud bude nadále pokračovat válka odlišných platforem a rozhraní, tak velmi pravděpodobně budeme u naprosté většiny her stále odkázáni na vyskakování do výše DirectX 11 a taktovku Microsoftu.
Graf ceny produktu Just Cause 2 poskytuje server Heureka.cz
Porovnat ceny >>
Pro hraní této hry na plné detaily potřebuje jednoznačně Radeon HD 5800 a ještě lépe poslední Nvidii GeForce GTX 470/480, které zde podávají nejlepší výkony a zároveň si na nich můžete vychutnat efekty počítané skrze GPGPU (CUDA). Jsou to sice rozdíly velmi malé, ale rozhodně herního nadšence potěší (např. realističtěji se chovající vodní plochy a pár dalších detailů).
Majitelé Radeonů ovšem nemusí plakat do polštářů, že jejich karta CUDA nepodporuje, protože plně zabráni do hraní si aktivace nebo deaktivace těchto efektů jen stěží všimnete. Jestli bude aplikace GPGPU v nových hrách standardem, nebo je Just Cause 2 jen osamocenou vlaštovkou, si prozatím netroufám vůbec odhadovat, ale je pravděpodobné, že nějaký druh unifikovaného rozhraní pro GPGPU bude pro další generaci her určitě potřeba.
Pokud to bude OpenCL, které by měly zvládat obě konkurenční společnosti a jejich produkty, tak si můžeme mnout ruce. Pokud bude nadále pokračovat válka odlišných platforem a rozhraní, tak velmi pravděpodobně budeme u naprosté většiny her stále odkázáni na vyskakování do výše DirectX 11 a taktovku Microsoftu.
Stále aktuální cena v českých obchodech
Porovnat ceny >>