Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji
25.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Když jsme před několika týdny vyhlašovali PCI-E hitparádu, snesla se na naši hlavu celá řada nadávek za to, že jsme nezařadili žádnou GeForce 6800. Důvod je ten, že prostě nebyly. Proto nyní tento deficit částečně doženeme, protože v následující recenzi Vám bude představena GeForce 6800 pro PCI-E od Leadteku.
Kapitoly článku:
Far Cry
První testovaná hra je Far Cry založený na enginu Crytek, který výrazně využívá možností rozhraní DirectX 9.0. Samozřejmě jsme použili patch 1.3, který přidává některé vizuální efekty a více se zaměřuje podporu Shader Modelu 3.0.
Graf 6 - Far Cry (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 7 - Far Cry (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Bez zapnutého vyhlazování jsou výsledky v rozlišení 1024x768 lehce ovlivněny výkonem platformy, a tak nejsou rozdíly tak velké. Leadtek takto ztrácí na Radeon X800XT jen něco přes 3 fps, což nepoznáte. Far Cry bude na GeForce 6800 hratelný i v 1600x1200, protože dosáhl téměř 50 fps. Ztráta na X800XT ovšem činí již 30%.
Graf 8 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF
Pokud zapneme vyhlazování, jsou rozdíly rozestupy stále podobné. Při 53 fps je stále možné kvalitně si zahrát, což je navíc posíleno opravdu nádhernou grafikou.
Graf 10 - Far Cry (cooler01) - bez FSAA, AF
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF
Další dva grafy obsahují jen dvě grafické karty, protože jsem použil novou mapu pro testování, staženou ze serveru 3dcenter.de. Zde ještě podstatněji vyplývají rozdíly mezi GeForce 6800 a Radeonem, ovšem grafy uvádím spíš pro orientaci, jak rychle může Far Cry 1.3 běžet.
První testovaná hra je Far Cry založený na enginu Crytek, který výrazně využívá možností rozhraní DirectX 9.0. Samozřejmě jsme použili patch 1.3, který přidává některé vizuální efekty a více se zaměřuje podporu Shader Modelu 3.0.
Graf 6 - Far Cry (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 7 - Far Cry (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Bez zapnutého vyhlazování jsou výsledky v rozlišení 1024x768 lehce ovlivněny výkonem platformy, a tak nejsou rozdíly tak velké. Leadtek takto ztrácí na Radeon X800XT jen něco přes 3 fps, což nepoznáte. Far Cry bude na GeForce 6800 hratelný i v 1600x1200, protože dosáhl téměř 50 fps. Ztráta na X800XT ovšem činí již 30%.
Graf 8 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF
Pokud zapneme vyhlazování, jsou rozdíly rozestupy stále podobné. Při 53 fps je stále možné kvalitně si zahrát, což je navíc posíleno opravdu nádhernou grafikou.
Graf 10 - Far Cry (cooler01) - bez FSAA, AF
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF
Další dva grafy obsahují jen dvě grafické karty, protože jsem použil novou mapu pro testování, staženou ze serveru 3dcenter.de. Zde ještě podstatněji vyplývají rozdíly mezi GeForce 6800 a Radeonem, ovšem grafy uvádím spíš pro orientaci, jak rychle může Far Cry 1.3 běžet.