Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji
25.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Když jsme před několika týdny vyhlašovali PCI-E hitparádu, snesla se na naši hlavu celá řada nadávek za to, že jsme nezařadili žádnou GeForce 6800. Důvod je ten, že prostě nebyly. Proto nyní tento deficit částečně doženeme, protože v následující recenzi Vám bude představena GeForce 6800 pro PCI-E od Leadteku.
Kapitoly článku:
Half-Life 2
Dalším benchmarkem, který samozřejmě nesmí chybět, je Half-Life 2, pro který jsme použili mapy stažené ze serveru [H]ard|OCP. Jedná se o timedema, ve kterých se vyskytuje hodně vody, což v kombinaci s nastavení Reflect All znamená velmi výrazný nárůst náročnosti scény. Na výsledcích je ovšem vidět, jak je HL2 dobře napsaný (nebo dema špatně vytvořená?).
Graf 12 - Half-Life 2 (canals01) - bez FSAA, AF
Graf 13 - Half-Life 2 (canals01) - 4xFSAA, 8xAF
Zde je vidět, že výkon Radeonu X800XT v podstatě téměř nezávisí na nastavení a i na 1600x1200 při 4xFSAA a 8x AF dosahuje karta přes 100 fps. Naproti tomu u GeForce 6800 je vidět, že nVidii tento benchmark zdaleka tolik nesedí. Nicméně 55,5 fps na nejnáročnější nastavení je také hratelné, takže zde nevidím problém.
Graf 14 - Half-Life 2 (coast03) - bez FSAA, AF
Graf 15 - Half-Life 2 (coast03) - 4xFSAA, 8xAF
Toto timedemo je o něco náročnější než první, a tak je zde vidět pokles i u hi-endové karty ATi. Nicméně GF6800 si stále drží svůj standard a prakticky všechna nastavení jsou vcelku plynule hratelná. Ve srovnání s RX800XT ztrácí nVidia přibližně od 20 do 60% (testy s FSAA).
Dalším benchmarkem, který samozřejmě nesmí chybět, je Half-Life 2, pro který jsme použili mapy stažené ze serveru [H]ard|OCP. Jedná se o timedema, ve kterých se vyskytuje hodně vody, což v kombinaci s nastavení Reflect All znamená velmi výrazný nárůst náročnosti scény. Na výsledcích je ovšem vidět, jak je HL2 dobře napsaný (nebo dema špatně vytvořená?).
Graf 12 - Half-Life 2 (canals01) - bez FSAA, AF
Graf 13 - Half-Life 2 (canals01) - 4xFSAA, 8xAF
Zde je vidět, že výkon Radeonu X800XT v podstatě téměř nezávisí na nastavení a i na 1600x1200 při 4xFSAA a 8x AF dosahuje karta přes 100 fps. Naproti tomu u GeForce 6800 je vidět, že nVidii tento benchmark zdaleka tolik nesedí. Nicméně 55,5 fps na nejnáročnější nastavení je také hratelné, takže zde nevidím problém.
Graf 14 - Half-Life 2 (coast03) - bez FSAA, AF
Graf 15 - Half-Life 2 (coast03) - 4xFSAA, 8xAF
Toto timedemo je o něco náročnější než první, a tak je zde vidět pokles i u hi-endové karty ATi. Nicméně GF6800 si stále drží svůj standard a prakticky všechna nastavení jsou vcelku plynule hratelná. Ve srovnání s RX800XT ztrácí nVidia přibližně od 20 do 60% (testy s FSAA).