Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji
25.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Když jsme před několika týdny vyhlašovali PCI-E hitparádu, snesla se na naši hlavu celá řada nadávek za to, že jsme nezařadili žádnou GeForce 6800. Důvod je ten, že prostě nebyly. Proto nyní tento deficit částečně doženeme, protože v následující recenzi Vám bude představena GeForce 6800 pro PCI-E od Leadteku.
Kapitoly článku:
Doom 3
A nyní se pojďme vrhnout na OpenGL, protože v tomto rozhraní bývá nVidia králem. Opět zde musím litovat toho, že jsme v testu neměli na srovnání Radeon X800Pro pro PCI-E, který by byl objektivnějším soupeřem pro GeForce 6800. Začněme testem nejdůležitějším, tzn. Doomem 3.
Graf 22 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 23 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Již první testy prozrazují, že GeForce 6800 se blíží Radeonu mnohem více, než tomu bylo na předchozích stranách. V základním nastavení zvládá karta 74,3 fps, což je velmi dobré. Rozdíl mezi 6800 a 6600GT je přibližně 5 fps, takže zde bych se opět vzhledem k ceně přiklonil k mainstreamové kartě.
Graf 24 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 25 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Při zapnutí anti-aliasingu přestávají stíhat i tyto brutální grafické karty. Na 1024x768 ještě GF6800 jakýž takž zvládá, ovšem při vyšších rozlišení se stává Doom 3 nehratelný. Náskok na 6600GT tvoří v tomto testu 20-30%, ztráta na Radeon X800XT pak 10-30%.
Graf 26 - Doom 3 (trdm1) - bez FSAA, AF
Graf 27 - Doom 3 (trdm1) - 4xFSAA, 8xAF
Druhá mapa trdm1 ze serveru The Tech Report je méně náročná než předchozí a odpovídá deathmatchi s několika málo hráči. Bez zapnutých optimalizací si s demem poradili obě grafické karty a ztráta na Radeon X800XT je zde opravdu velmi malá. Anti-aliasing pak rozdíly zvětší na plných 30-40%.
A nyní se pojďme vrhnout na OpenGL, protože v tomto rozhraní bývá nVidia králem. Opět zde musím litovat toho, že jsme v testu neměli na srovnání Radeon X800Pro pro PCI-E, který by byl objektivnějším soupeřem pro GeForce 6800. Začněme testem nejdůležitějším, tzn. Doomem 3.
Graf 22 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 23 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Již první testy prozrazují, že GeForce 6800 se blíží Radeonu mnohem více, než tomu bylo na předchozích stranách. V základním nastavení zvládá karta 74,3 fps, což je velmi dobré. Rozdíl mezi 6800 a 6600GT je přibližně 5 fps, takže zde bych se opět vzhledem k ceně přiklonil k mainstreamové kartě.
Graf 24 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 25 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Při zapnutí anti-aliasingu přestávají stíhat i tyto brutální grafické karty. Na 1024x768 ještě GF6800 jakýž takž zvládá, ovšem při vyšších rozlišení se stává Doom 3 nehratelný. Náskok na 6600GT tvoří v tomto testu 20-30%, ztráta na Radeon X800XT pak 10-30%.
Graf 26 - Doom 3 (trdm1) - bez FSAA, AF
Graf 27 - Doom 3 (trdm1) - 4xFSAA, 8xAF
Druhá mapa trdm1 ze serveru The Tech Report je méně náročná než předchozí a odpovídá deathmatchi s několika málo hráči. Bez zapnutých optimalizací si s demem poradili obě grafické karty a ztráta na Radeon X800XT je zde opravdu velmi malá. Anti-aliasing pak rozdíly zvětší na plných 30-40%.