Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.3.2013, Jan Vítek, recenze
Po dražších mobilních specialitkách se v této recenzi vracíme k lidovým notebookům, které zastupuje také 15,6" řada IdeaPad Z500. Těšit se můžeme na slušnou hardwarovou výbavu s GPU GeForce a také podsvícenou klávesnicí s numpadem. A co dál?
JanNDT | 25.3.201320:17
..mám s i7 a jako náhrada za desktop se samozřejmě použít dá, podmínkou je ovšem externí monitor což s HDMI výstupem není žádný problém. S článkem souhlasím.
Odpovědět0  0
Vit | 25.3.201319:48
Docela by se mi hodilo, kdyby měl někdo nějaký zdroj na koupi té podsvícené klávesnice. Mám Z500 bez podsvícení a chtěl bych si ji vyměnit. Z oficiální distribuce mi bylo řečeno 1990 Kč bez DPH a to je trochu moc.
Odpovědět0  0
Juras (59) | 25.3.201315:01
Nevíte zda neexistuje něco jako notebook, ale bez klavesnice a bez monitoru? Stačila by taková placka, kterou by uživatel zasunul do nějakého docku, ke kterému by vedly připojené periferie jako skutečná klávesnice, myš + kvalitní monitor. Tohle by mělo význam. Takhle je to stále o nějakém kompromisu a navíc platíte i za sračkové části :­(.
Odpovědět0  0
Gouda | 26.3.201311:28
Vzdyt zarizeni jako napr. toto [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] se prodavaji mraky...
Odpovědět0  0
intel810 (6) | 27.3.20138:49
Má to jeden nedostatek, chybí tomu baterie.
Odpovědět0  0
ferrari (12) | 25.3.201311:28
v tabulke je Asus ROG G73SW, ale v grafoch je pri popisoch Samsung RF510
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 25.3.201311:40
Opraveno
Odpovědět0  0
rousini (65) | 25.3.201311:25
Jen masochista chce nahradit desktop, NTB s 1366x768 rozlišením. Pokud mám NTB jako mobilní zařízení a současně nahrazující desktop, tak s externím monitorem a něčím, co je NTB. Tedy žádná lopata > 14­"...
Odpovědět0  0
zostradamus | 25.3.20138:13
Já vám nevím pane Vítek, proč pořád ty vaše kočky... Video by k té webkameře nebylo? Kolega, pan Kovač, již nějaký první krůček nastoupil, můžu vědět proč se držíte zpátky?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 25.3.20138:29
Je to vděčný objekt. Videa dělám u tabletů, ovšem tady bude třeba je zaměřit na něco jiného. Něco se vymyslí.
Odpovědět0  0
JanoX | 25.3.20136:27
Notebook jako náhrada za desktop neexistoval, neexistuje a nebude existovat. Alespoň redaktoři na technicky zaměřeném webu by to konečně mohli pochopit.
U tohoto kousku si stačí přečíst prvních pět položek specifikace a je to oproti desktopu k pláči.
Odpovědět2  1
Jan Vítek (3359) | 25.3.201310:47
Notebooky jako náhrada za desktop jsou už dlouhé roky realita, ať se to někomu líbí, nebo ne. Stačí jen poukázat na to, že je stále více lidí má jako svůj hlavní počítač položený doma na stole a desktop prostě nepotřebují. Je to o osobních potřebách.
Odpovědět1  3
Rafan (344) | 25.3.201311:24
Nemohu souhlasit.Kamarád si po tom co poslal do důchodu svůj starý desktop a pořídil si na módní vlně notebook jak mi zdělil neustále kombinuje jak udělat na manželku habaďůru že jí nechá ten Notebook a koupí znova desktop­(potřebuje a by manželka coby ministr financí uvolnil z rezerv patřičnou sumu :­-­)­).Proč?No rozrůstá se mu počet vnoučat a on se vrhl na převod videí z VHS staré kamery + nová videa digitální kamery a to vše upravuje stříhá navíc v Pinnacle seká prezentace z fotek jak na běžícím pásu.No a ten jeho noťas toho má nějak plné brejle obzvláště když ho porovnal s desktopem souseda který ho toto učil a on viděl jak to na jeho stroji jede.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.3.201311:41
NJN Ono záleží na využití. Pořizovat si NTB na práci s videem bez konzultace s odborníky je opravdu hloupost. Na druhou stranu, pokud by si pořídil třeba výkonnějšího bratříčka recenzovaného modelu IdeaPad Y580, tak by nejspíš výkonu měl dost. Problém bych pak viděl hlavně v ergonomii a diskové kapacitě. Nakonec, pokud by si ten desktop nechal poskládat od někoho pouze z ohledem na cenu, tak by nad výkonem také asi zaplakal. Hlavní otázkou tedy je, kolik peněz z manželky vymámí ;­-)
Odpovědět0  0
JanoX | 25.3.201312:01
Až bude existovat notebooková náhrada za solidní desktopový stroj i7­-3770K, GTX 660 Ti, konektory na dva externí monitory, 4x USB 3.0, 6x USB 2.0 a 10x SATA, tak se můžeme pobavit o nějakých náhradách za desktop.
Chápu že někdo nepotřebuje desktop a vystačí si s notebookem, ale nelze tomu říkat náhrada za desktop, alespoň na technickém webu ne.
Odpovědět0  1
JiVy (612) | 25.3.201313:50
Ty požadavky jsou, zvlášť pokud jde o konektory poněkud přehnané, ale je fakt, že za DTR se běžně považují 17­", 18­", 19­" NTB od firem jako jsou Goldmax, Eurocom, Sager, Clevo, Alienware, MSI ­(GT70­), Asus ­(G75VW­) vybavené čtyřjádrovými CPU a výkonnými mobilními GK GTX 660M a výše, AMD 7970 nebo dokonce nVidia Quadro atd.
U recenzovaného modelu mám pocit, že jde o marketingovou snahu přilepit na NTB nějakou nálepku. Vzhledem k použité GK, to nemůže být herní, tak tedy DTR. Možná jde o začátek nového trendu, co není Ultrabook, to bude buďto herní, nebo DTR.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 25.3.201314:01
Neberte to zase tak vážně. Ten notebook je prostě, alespoň dle mého názoru, klasickou ukázkou toho, co si dnes běžní uživatelé kupují jako osobní počítač, který sedí doma na stole a občas se podívá do jiné místnosti ­(proto ta náhrada za desktop a hlavně s otazníkem­). Není to žádný ­"speciál­". Získají tak pro své potřeby dost místa na disku, slušně výkonný procesor a něco si na použité grafice také zahrají. Je to celkem přiměřená nabídka vzhledem k ceně a co se týče displeje, to je bohužel problém, na nějž osobně poukazuju tak často, že už mě to samotného přestává bavit.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.3.201315:09
Vzhledem k ceně... to je právě to. Podle mne nelze DTR pořídit výrazně pod 30 000.
Prostě je to slušný obyčejný NTB. DTR by měl být o třídu výš.
Kritériem by neměl být průměrný šrot, který mají lidé na stole, ale to, zda zvládne všechny úkoly, které lze od výkonného desktopu vyžadovat.
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.3.201311:28
Mýlíte se. Osobně se považuji za zastánce desktopu a pokud jsem měl možnost si vybrat mezi pracovním NTB a desktopem, vždy jsem volil desktop. Desktop mám i doma, ale vedle toho mám i NTB, který mohu používat jako ­(téměř­) plnohodnotnou náhradu desktopu. Pokud jde o výkon, tak za mým desktopem s vodou chlazenými dvěma GTX 580 a šestijádrovým i7 970 v realitě příliš nezaostává.
Hlavní rozdíl mezi NTB a desktopem vidím v ergonomii a snadnosti údržby. NTB bez externího monitoru, případně klávesnice a myši je opravdu k ničemu, ale stačí pořádná podložka, přidat myš a vypnout touchpad a NTB s větší úhlopříčkou se používat dá celkem slušně.
Dlouho platilo, že NTB jsou při stejném výkonu podstatně dražší, ale i to už není úplně pravda. Trh tvoří poptávka a konkurenční tlak srazil ceny NTB dolů a vzhledem k tomu, že se jich prodává víc než klasických PC, rozdíl bude nejspíš dále klesat. V oblasti low­-endu jsou dneska asi NTB už výhodnější.
Odpovědět0  0
Lancaster | 25.3.20133:52
Omlouvam se, ale recenze na notebook s displejem v tomto rozliseni? Prestal jsem cist okamzite po precteni rozliseni... Jakykoli notebook s rozlisenim mesim nez 1920*1080 nikdy nemuze byt plnohodnotnou nahradou desktopu.
Btw. Nepovazuji to za chybu redakce, alec za drzost vyrobce toto vubec nabizet...
Odpovědět2  0
Pavel Kovač (1033) | 25.3.20136:27
Osobně také nechápu přístup výrobců monitorů a displejů v NTB. Televize, tablety vše má vysoké rozlišení a počítače jsou pozadu. Dřív to bylo naopak.
Odpovědět2  0
zostradamus | 25.3.20138:05
Ano, ano, FullHD se mi ovšem rovněž zajídá ­- je to dojná kráva a 2560x1440 to nezachrání. Chceme průměrný 27­'­' s 4K rozlišením, do 40 000,­- že jo...? CRT mělo na vrcholu 2048x1536, což byl desetinásobek PAL standartu televizí. Pryč s FullHD!!!
Odpovědět0  0
JiVy (612) | 25.3.201310:36
Nebyl bych až tak rezolutní. Sám mám sice NTB 19­" Full HD, ale i na těch 19­" jsou třeba některé hry ve vysokém rozlišení špatně hratelné, protože detaily zanikají a hra se tak stávají se nepřehlednými ­(Total War Shogun 2­).
Na 17­" monitoru by to bylo jistě ještě markantnější. Samozřejmě, že při pohledu na tabulku v Excelu, nebo nějakou databázi se to hodí, ale tady tu bude chtít řešení zohledňující nejen rozlišení monitoru, ale i jeho absolutní velikost. Apple se svou retinou na to už narazil a snaží se to řešit. Obávám se ale, že MS se bude spíše potýkat s dotykovými displeji a Win8 a vysoká rozlišení u NTB nebudou pro ně mít prioritu.
To je rozdíl mezi Apple, která se snaží definovat hi­-tech segment a MS, kterému jde hlavně o masivní trh a své produkty cílí na očekávaný mainstream.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.