LG D2342P Cinema 3D: neuvěřitelně pasivní
5.9.2011, Jakub Doležal, recenze
Vlna 3D obrazu zasáhla i stolní počítače a nám se pro dnešní test podařilo získat nový 3D monitor od LG. Zapomeňte na těžké a blikající brýle, LG přibalilo lehoučké polarizační brýle. Aktivní 3D je mrtvé, ať žije pasivní 3D, nebo ne?
Kapitoly článku:
- Design a konstrukce
- OSD menu a ovládání
- Odezva, inputlag, hry a video
- Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
- Testy barev
- Interpolace, regulace jasu a spotřeba
- Celkové hodnocení a závěr
Interpolace obrazu při nižším rozlišení (1280 x 720)
S nenativním rozlišením si v dosavadním průběhu testování poradily takřka všechny monitory a ani D2342P jsem v této fázi testu nenachytal. Při přepnutí na snížené rozlišení nijak neprotestoval a takřka okamžitě zobrazil pracovní plochu. Na výsledky se můžete podívat níže.
Regulace jasu
Úprava jasu u LED monitorů nepřináší žádné problémy v podobě poblikávajícího obrazu a pomalu to již vypadá, že je tato kapitola definitivně uzavřena. Nicméně s měřením pro jistotu vydržíme minimálně do příchodu OLED panelů. Čas od času se totiž výrobcům povedou neuvěřitelné patálie a bylo by škoda na to neupozornit. LG si však v tomto směru nezpůsobilo žádné komplikace.
1 dílek = 5 ms (naměřená frekvence 263 Hz, změna 3,8 ms)
Spotřeba
Menší obrazovka v kombinaci s moderním a úsporným Super LED naznačovala spíše pozitivní výsledky a k těm jsem se záhy propracoval. Pokud však porovnám naměřené hodnoty s podobně velkým modelem od Samsungu, dostávám D2342P do úzkých. Problémem je již zmiňovaná vysoká hodnota jasu při minimálním podsvícení.