Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

LG M2482D: Monitor či televizi? Proč ne obojí?

19.7.2012, Pavel Kovač, recenze: specifikace produktu
LG M2482D: Monitor či televizi? Proč ne obojí?
LG si pro nás připravil nový monitor, který je navíc vybaven DVB-T/C tunerem. Navíc se pyšní A-MVA technologií, slušnou odezvou a netradičním designem. Jak si vede tento nadějný monitor a televize v jednom v našich testech? To se dozvíte v recenzi.

Odezva


Ihned při prvním testu odezvy jsem si uvědomil, že zde bude asi trošku problém. To se při dalších a dalších testech pouze potvrzovalo. Hodnoty odezvy rise jsou kolem 27,3 ms a fall 17,6 ms. To jsou hodnoty s kterými jsme se setkávali tak před 4-5 lety, dnes je však odezva obvykle ve zcela jiných dimenzích. Je vidět, že se výrobce soustředil hlavně na OSD menu a na to, aby byl monitor dobrý i jako televize. Bohužel při tom asi zapomněl na řádné vyladění odezvy.





Můžete si všimnout maximální hodnoty 57,6 ms. Ano, téměř 60 ms. To už je docela ošklivá hodnota. Naopak minimální rise 12,6 až tak špatná není. Bohužel to je ale minimální hodnota a ne průměrná.



Podívejme se na průběh odezvy. Ta se na první pohled zdá zcela v pořádku. Odezva bez překmitů a relativně rychlý náběh. Bohužel toto vše by platilo pokud by byla zobrazena v klasické stupnici 20 ms na dílek. Pro správné měření jsem byl však nucen zpomalit blikání ze 100 ms na 180 ms. Mřížka má tedy rozestup 40 ms na dílek. Roztáhněte si tedy následující grafy v ose x na dvojnásobek a teprve poté si je porovnávejte s ostatními. Šířka našich stránek má samozřejmě nějaké meze, a proto nepřikládám graf s 20 ms na dílek, ale s 40 ms na dílek.




0-175-0 (40 ms na dílek)




50-200-50 (40 ms na dílek)


Inputlag


A protože má monitor pomalejší odezvu než většina dnešních monitorů, tak jsem očekával, že alespoň inputlag bude dobrý. Bohužel i zde jsem byl lehce zklamán. Inputlag s hodnotou 28 ms není dvakrát dobrý.




Inputlag (20 ms na dílek)


Sledování videa


Ihned jakmile si zapnete první film, tak zjistíte, že technologie A-MVA má velmi dobrý kontrast. Obraz tak má perfektní hloubku a podání černé barvy. Samozřejmě nejde jen o podání černé barvy, ale také o ostatní aspekty. Prvním je odezva, která při pomalých scénách nevadí, ale jakmile se na obrazovce rozběsní nějaké to menší peklo, tak se odezva přepne do bodu mrazu. Obraz se celkově začne rozmazávat a někdy lehce zežloutne, což je obecná vlastnost všech VA panelů s pomalejší odezvou.







Prosvítání obrazu je bohužel u levných monitorů problém


Podání černé je na velmi slušné úrovni. To už jsem sice říkal, ale nyní přikládám důkaz. Hodnoty kolem 0,075 cd/m2 patří k těm nejlepším, co lze u monitorů nalézt. Samozřejmě televize občas mají ještě lepší podání černé, ale zde se nachází zcela standardní monitorový panel.








Hraní her


Pokud jste dočetli tuto kapitolu až sem, tak jistě víte, že odezva není zrovna dvakrát rychlá. A to se projevuje hlavně u her, které jsou obvykle docela špatně hratelné. Nejvíc se to projevilo u source enginu ve hře Half-Life 2. Zde zkrátka změny z šedé do šedé, které se vyskytují ve valné většině hry, představují pro monitor zkrátka problém.

A i ostatní hry (Unreal Tournament a Dirt 3) si sice zahrajete, ale zrovna dvakrát dobrý zážitek to nebude. Na hry si tedy monitor rozhodně nepořizujte. Občasným hráčům sice může odezva dostačovat, ale ten, kdo někdy hrál na rychlejším monitoru, bude zkrátka pomalou odezvou rušen.