Mafia II: mafiánské nároky na hardware
6.9.2010, Petr Štefek, recenze
2K Games nás počastovali novým dílem své Mafie, a tak všichni fanouškové jistě už hru hrají nebo jí alespoň plánují zakoupit. My se dnes zaměříme především na nároky na herní hardware, které nejsou nemalé, vždyť zde máme i podporu PhysX.
Kapitoly článku:
- Mafia II: mafiánské nároky na hardware
- Grafické karty - PhysX Off
- 1680x1050 - PhysX On
- GeForce GTX 480 - vliv CPU
- Radeon HD 5870 - vliv CPU
- Závěr
Mafia II je dlouho očekávanou hrou českého týmu 2K Games, který patří díky kvalitám svých her ke špičce v oboru. 2K Games se rozhodli pokračovat a naservírovat hráčům po velmi úspěšném prvním dílu také díl druhý s odstupem několika let. Mafia II opět staví na enginu vlastní výroby, což neznamená, že by v něčem grafický pokulhával za dnešními "áčkovými" tituly, ale nečekejte zde podporu DirectX 11 ani 10.
Docela husarským kouskem je implementace PhysX aka APEX do celé hry, což jí dodává punc jedinečnosti. Kdo by nechtěl v podobné hře reálnou fyziku, že? Vše je bohužel tak trochu "hollywoodského" nádechu, a tak je přínos sice znatelný, ale poněkud rozporuplný. PhysX je samozřejmě ve verzi pro GPU, takže výhody zde budou mít majitelé grafických karet GeForce. My se podíváme, jak si vedou grafické karty s PhysX i bez něj a také na to, jak podstatný vliv má v této hře samotný procesor.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře, nebo využít kvalitního vestavěného benchmarku (toho jsme využili také my).
Ovladače grafických karet
Jak už bývá zvykem posledních titulů, bohužel staví na lety prověřeném ale dnes již poněkud morálně zastaralém DirectX 9. 2K Games ale nic neponechali náhodě a ždímou z DirectX 9 opravdu maximum. Najdeme zde HDR, parallax mapping, depth of field, blur a jiné efekty, které dokáží zakrýt morální stáří enginu a být stále "cool". Hra samotná je určena také pro konzole, a tak nikomu jistě nemusím vysvětlovat, proč je DirectX 9 dostačujícím základem (konzole víc neumí).
Docela husarským kouskem je implementace PhysX aka APEX do celé hry, což jí dodává punc jedinečnosti. Kdo by nechtěl v podobné hře reálnou fyziku, že? Vše je bohužel tak trochu "hollywoodského" nádechu, a tak je přínos sice znatelný, ale poněkud rozporuplný. PhysX je samozřejmě ve verzi pro GPU, takže výhody zde budou mít majitelé grafických karet GeForce. My se podíváme, jak si vedou grafické karty s PhysX i bez něj a také na to, jak podstatný vliv má v této hře samotný procesor.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz Intel Core 2 Quad Q9650 AMD Phenom II X6 1055T AMD Athlon II X4 630 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 216 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře, nebo využít kvalitního vestavěného benchmarku (toho jsme využili také my).
Ovladače grafických karet
- GeForce 258.96 WHQL
- Catalyst 10.8 WHQL