Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mafia II: mafiánské nároky na hardware

6.9.2010, Petr Štefek, recenze
Mafia II: mafiánské nároky na hardware
2K Games nás počastovali novým dílem své Mafie, a tak všichni fanouškové jistě už hru hrají nebo jí alespoň plánují zakoupit. My se dnes zaměříme především na nároky na herní hardware, které nejsou nemalé, vždyť zde máme i podporu PhysX.
Mafia II je dlouho očekávanou hrou českého týmu 2K Games, který patří díky kvalitám svých her ke špičce v oboru. 2K Games se rozhodli pokračovat a naservírovat hráčům po velmi úspěšném prvním dílu také díl druhý s odstupem několika let. Mafia II opět staví na enginu vlastní výroby, což neznamená, že by v něčem grafický pokulhával za dnešními "áčkovými" tituly, ale nečekejte zde podporu DirectX 11 ani 10.

Jak už bývá zvykem posledních titulů, bohužel staví na lety prověřeném ale dnes již poněkud morálně zastaralém DirectX 9. 2K Games ale nic neponechali náhodě a ždímou z DirectX 9 opravdu maximum. Najdeme zde HDR, parallax mapping, depth of field, blur a jiné efekty, které dokáží zakrýt morální stáří enginu a být stále "cool". Hra samotná je určena také pro konzole, a tak nikomu jistě nemusím vysvětlovat, proč je DirectX 9 dostačujícím základem (konzole víc neumí).




Docela husarským kouskem je implementace PhysX aka APEX do celé hry, což jí dodává punc jedinečnosti. Kdo by nechtěl v podobné hře reálnou fyziku, že? Vše je bohužel tak trochu "hollywoodského" nádechu, a tak je přínos sice znatelný, ale poněkud rozporuplný. PhysX je samozřejmě ve verzi pro GPU, takže výhody zde budou mít majitelé grafických karet GeForce. My se podíváme, jak si vedou grafické karty s PhysX i bez něj a také na to, jak podstatný vliv má v této hře samotný procesor.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
AMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Zákl. deskaGigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Operační paměť RAMKingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 460 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 216 896 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows 7 64bit

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře, nebo využít kvalitního vestavěného benchmarku (toho jsme využili také my).

Ovladače grafických karet
  • GeForce 258.96 WHQL
  • Catalyst 10.8 WHQL