Mass Effect 2: výkonnostní srovnání
16.2.2010, Petr Štefek, recenze
Druhý díl populární akce Mass Effect je zde a stále využívá starého dobrého Unreal Engine 3. Jak si vedou běžné grafické karty v této hře se dozvíte v tomto testu, kde najdete jak nové Radeony HD 5000, tak i starší série Radeon HD 4000 a GeForce GTX 200.
Kapitoly článku:
- Mass Effect 2: výkonnostní srovnání
- 1280x1024
- 1680x1050
- 1920x1200
- Vliv procesoru
- Závěr
Mass Effect 2 využívá starého dobrého grafického enginu Unreal Engine 3, kde se ale nyní dočkáme opět vylepšení, což znamená například Spherical Harmonic Lighting a Cinematic Lights. Díky využití tohoto sice letitého, ale stále kvalitního enginu, můžeme počítat s relativní nenáročností na grafický hardware. Bioware je zodpovědný za mnoho herních pecek jako například Baldur's Gate, které mají co říci i po mnoha letech. Mass Effect 2 má ale i menší nevýhody, které spočívají v tom, že musíte ručně nastavovat vyhlazování (vynutit) nebo v případě měření odstranit limit FPS (60).
Mass Effect 2 se opět chlubí podporou PhysX fyzikálního engine, je ale nutno upozornit, že se jedná o verzi akcelerovanou CPU. To znamená, že nepřijdou zkrátka ani majitelé Radeonů, které akceleraci PhysX nepodporují. Není nutno se obávat, že by se v "áčkových" titulech objevoval jiný než PhysX akcelerovatelný CPU, jelikož by vývojáři her dobrovolně nevyhodili podstatnou část prodejů oknem.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay. Pokud chcete vynutit vyhlazování ve hře, tak stačí exe soubor pro spouštění hry jednoduše přejmenovat například na UT3.exe, aby ovladače dovolili vynucené AA.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Mass Effect 2 (FRAPS)
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 1 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 295 2048 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 896 MB Zotac GeForce GT 240 1024 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB 2x Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB Gigabyte Radeon HD 4670 512MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay. Pokud chcete vynutit vyhlazování ve hře, tak stačí exe soubor pro spouštění hry jednoduše přejmenovat například na UT3.exe, aby ovladače dovolili vynucené AA.
Ovladače grafických karet
- GeForce 196.21 WHQL
- Catalyst 10.1 WHQL
Použité testy:
Mass Effect 2 (FRAPS)