Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mass Effect 2: výkonnostní srovnání

16.2.2010, Petr Štefek, recenze
Mass Effect 2: výkonnostní srovnání
Druhý díl populární akce Mass Effect je zde a stále využívá starého dobrého Unreal Engine 3. Jak si vedou běžné grafické karty v této hře se dozvíte v tomto testu, kde najdete jak nové Radeony HD 5000, tak i starší série Radeon HD 4000 a GeForce GTX 200.
Mass Effect 2 je v případě využití vyhlazování hrou, která vyžaduje silnější hardware - alespoň na úrovni Radeonu HD 4850 nebo GeForce GTS 250. Tyto karty se dnes dají pořídit za opravdu lidové ceny, a tak se nikdo nemusí strachovat z případných velkých investic do upgradu počítače. Malým zklamáním jsou výkony nových Radeonů HD 5000, které zůstaly za očekáváním, byť je hra samotná plně plynulá i v rozlišení 1920x1200.

Velmi pravděpodobně za vše může nedoladěnost ovladačů. I kdybychom totiž předpokládali, že za vše může v průměru nižší pixel fillrate u nových Radeonů HD 5000, než jaký mají konkureční GeForce, tak nám tento předpoklad vyvrátí starší Radeony HD 4000 s ještě o poznání menším počtem renderovacích jednotek a přesto velmi dobrým výkonem.



Závislost na procesoru není nijak zásadní, ale pokud vlastníte slabší dual-core procesor s frekvencí okolo 2.5 GHz, tak vás v případě silnější grafické karty už může poněkud limitovat. Ideálním procesorem pro silnější grafické karty je alespoň Core 2 Duo na frekvenci 3 GHz. Čtyřjádrové procesory se příliš nezadýchají na jakékoli frekvenci.

Samotnou hru si můžete již zakoupit v libovolném obchodě s počítačovými hrami, ale počítejte s cenou okolo 1500 korun. Další peckou, která nás již za pár dní čeká, je Aliens vs. Predator 3, což bude první pořádná hra s podporou DirectX 11.


Stále aktuální cena v českých obchodech


Graf ceny produktu Mass Effect 2 poskytuje server Heureka.cz
Porovnat ceny >>




Vývoj ceny testovaného produktu:


reklama