Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část
3.10.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?
Kapitoly článku:
Další Logitech se jmenuje Quickcam Connect a jedná se o kamerku zasazenou do nižší třídy a dle toho i vypadá. Rozměry je menší, nesedí na masivním podstavci a zaostřovat ji musíte sami.
Právě způsob ostření se mi moc nelíbil, respektive jeho provedení s pomocí stříbrného plastového kroužku. Ten neobsahuje žádné výstupky, a tak klouže a vůbec se otáčí špatně. Jinak ale zpracování kamerky nemám co vytknout, uvidíme, zda to bude stejné i s jejím podáním obrazu.
Foto koláže je v podstatě stejné jako u předchozí Communicate STX Plus. Také zde můžeme vidět chabé a přesvícené podání žluté barvy, jinak se mi vše ostatní zdá v pořádku. Podívejme se na specifické testy.
Podání duhového přechodu se také téměř neliší, obraz je pouze mírně ztmavený a žlutá barva se zachytila o krapínek lépe a sytěji, ale jinak i zde máme vprostřed širokou zelenou jednolitou plochu.
Tmavěji se také zachytil obraz při umělém osvětlení a barvy jsou tak ještě neznatelnější. Jejich náznaky však i zde máme šanci rozeznat.
Loe-light mód zachytil duhu lépe než Communicate STX. Barvy jsou křiklavější a světlejší a celkově se mi zdá lepší, než obraz podobně postavené Creative Live! Vista IM. Nelíbila se mi však žlutá, která se zde téměř vybělila.
Trend tmavšího obrazu pokračuje i u jemných přechodů. Zde můžeme vidět špatné prolínání v předposledním proužku u modré barvy. Tmavší barvy a jejich přechody tak zatím Logitechu činí potíže.
To se potvrzuje i zde. V pravé části obrazu je i z hlediska vyvážení bílé vše dobré, ale levá půlka ukazuje svislé pruhování, jak se kamera snaží o prolínání barev.
Zde je vše v naprostém pořádku. Po pečlivém manuálním zaostření se kamera odmění ostrým obrazem po celé jeho ploše, a tak lze snadno rozeznat i ty nejmenší detaily. Soudkovitost zde v podstatě neexistuje - kamera má úzký záběr.
Zde se projevuje stejný problém s přeexponovaným snímkem. Na druhou stranu se zde ale viditelně uplatnil ostrý obraz, což můžete vidět například na plotu nebo stromech. Toto je ale také první obraz v testu, kde se projevila chromatická aberace, například na hranách budov a na špičce smrku.
Senzor | VGA CMOS senzor |
Nejvyšší rozlišení - statické | 1280 x 960 (interp.) |
Nejvyšší rozlišení videa | 640 x 480 až 30FPS |
Ostření | Manuální |
Rozhraní | USB 2.0 (komp. s USB 1.1) |
Zoom | N/A |
Právě způsob ostření se mi moc nelíbil, respektive jeho provedení s pomocí stříbrného plastového kroužku. Ten neobsahuje žádné výstupky, a tak klouže a vůbec se otáčí špatně. Jinak ale zpracování kamerky nemám co vytknout, uvidíme, zda to bude stejné i s jejím podáním obrazu.
Foto koláže je v podstatě stejné jako u předchozí Communicate STX Plus. Také zde můžeme vidět chabé a přesvícené podání žluté barvy, jinak se mi vše ostatní zdá v pořádku. Podívejme se na specifické testy.
Podání duhového přechodu se také téměř neliší, obraz je pouze mírně ztmavený a žlutá barva se zachytila o krapínek lépe a sytěji, ale jinak i zde máme vprostřed širokou zelenou jednolitou plochu.
Tmavěji se také zachytil obraz při umělém osvětlení a barvy jsou tak ještě neznatelnější. Jejich náznaky však i zde máme šanci rozeznat.
Loe-light mód zachytil duhu lépe než Communicate STX. Barvy jsou křiklavější a světlejší a celkově se mi zdá lepší, než obraz podobně postavené Creative Live! Vista IM. Nelíbila se mi však žlutá, která se zde téměř vybělila.
Trend tmavšího obrazu pokračuje i u jemných přechodů. Zde můžeme vidět špatné prolínání v předposledním proužku u modré barvy. Tmavší barvy a jejich přechody tak zatím Logitechu činí potíže.
To se potvrzuje i zde. V pravé části obrazu je i z hlediska vyvážení bílé vše dobré, ale levá půlka ukazuje svislé pruhování, jak se kamera snaží o prolínání barev.
Zde je vše v naprostém pořádku. Po pečlivém manuálním zaostření se kamera odmění ostrým obrazem po celé jeho ploše, a tak lze snadno rozeznat i ty nejmenší detaily. Soudkovitost zde v podstatě neexistuje - kamera má úzký záběr.
Zde se projevuje stejný problém s přeexponovaným snímkem. Na druhou stranu se zde ale viditelně uplatnil ostrý obraz, což můžete vidět například na plotu nebo stromech. Toto je ale také první obraz v testu, kde se projevila chromatická aberace, například na hranách budov a na špičce smrku.