Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část
3.10.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?
Kapitoly článku:
Logitech Quickcam for Notebooks Pro je druhou kamerkou pro notebooky od Logitechu a tentokrát s luxusním 1,3MPix senzorem, schopným zachytávat obraz ve fyzickém rozlišení 1280 x 960.
Velmi pěkné je také její zpracování s předním broušeným hliníkovým panelem, v jehož spodní polovině se skrývá senzor s automatickým zaostřováním. Logitech kamerku vybavil technologiemi RightLight2 a RichtSound.
Zachycený obraz koláže je co se týče barevnosti velmi vyvážený a nemohu si více stěžovat na některou z barev. Žlutá i červená jsou zde střídmě zachyceny a taktéž barevné přechody vypadají dobře, ale o tom až dále.
Dobré zachytávání barev potvrzuje i duha, u které kamera neměla problém s ničím. Všechny části, ať už světlé přechody, nebo syté hlavní barvy jsou dobře zachyceny, pouze zelená již tradičně trochu pokulhává, ale to všude.
Dobré zachytávání barev potvrzuje i tento záběr, kdy i přes nepříznivé světelné podmínky byly barvy zachyceny vyrovnaně a především žádná nechybí. Šum již můžeme kameře odpustit.
RightLight2 se o barvy postarala velmi dobře. Při prodloužené expozici se obraz dostal téměř na úroveň prvního duhového obrázku, pouze s výraznějším šumem v přechodech.
Zde netuším, co se kameře přihodilo, ale za žádnou cenu nedokázala automaticky vyvážit bílou a obraz zachytila s přebuzenou modrou barvou, což se v menší míře projevilo mimochodem i u kamerky Genius Slim 321C v předchozí části testu.
Přechod mezi černou a bílou ukázal pěkné prolínání těchto barev, ovšem i zde je napravo vidět tendence obrázky vyvažovat spíše do modrého odstínu.
Automatické ostření ani zde neodvedlo příliš dobrou práci a 1,3MPix potenciál kamery nedokázalo na blízkou vzdálenost využít. Ukazuje se zde také mírná soudkovitost, která nedosahuje úrovně takového rybího oka, jakým je například Creative Live! Ultra for Notebooks.
Naopak zde kamerka potenciál rozlišení svého čipu využít dokázala. Obraz je krásně ostrý po celé ploše, barvy byly zachyceny syté a světlé objekty nebyly ani náznakem přeexponovány. Díky tomu můžeme bez potíží zkoumat plující mraky a stále také vidíme, co se děje ve stínu. Výhoda 1,3MPix fyzického rozlišení je zde zcela zřetelná.
Senzor | CMOS senzor |
Nejvyšší rozlišení - statické | 4Mpix (interp.) |
Nejvyšší rozlišení videa | 1,3Mpix (až 30FPS) |
Ostření | Automatické |
Rozhraní | USB 2.0 (komp. s USB 1.1) |
Zoom | ano |
Velmi pěkné je také její zpracování s předním broušeným hliníkovým panelem, v jehož spodní polovině se skrývá senzor s automatickým zaostřováním. Logitech kamerku vybavil technologiemi RightLight2 a RichtSound.
Zachycený obraz koláže je co se týče barevnosti velmi vyvážený a nemohu si více stěžovat na některou z barev. Žlutá i červená jsou zde střídmě zachyceny a taktéž barevné přechody vypadají dobře, ale o tom až dále.
Dobré zachytávání barev potvrzuje i duha, u které kamera neměla problém s ničím. Všechny části, ať už světlé přechody, nebo syté hlavní barvy jsou dobře zachyceny, pouze zelená již tradičně trochu pokulhává, ale to všude.
Dobré zachytávání barev potvrzuje i tento záběr, kdy i přes nepříznivé světelné podmínky byly barvy zachyceny vyrovnaně a především žádná nechybí. Šum již můžeme kameře odpustit.
RightLight2 se o barvy postarala velmi dobře. Při prodloužené expozici se obraz dostal téměř na úroveň prvního duhového obrázku, pouze s výraznějším šumem v přechodech.
Zde netuším, co se kameře přihodilo, ale za žádnou cenu nedokázala automaticky vyvážit bílou a obraz zachytila s přebuzenou modrou barvou, což se v menší míře projevilo mimochodem i u kamerky Genius Slim 321C v předchozí části testu.
Přechod mezi černou a bílou ukázal pěkné prolínání těchto barev, ovšem i zde je napravo vidět tendence obrázky vyvažovat spíše do modrého odstínu.
Automatické ostření ani zde neodvedlo příliš dobrou práci a 1,3MPix potenciál kamery nedokázalo na blízkou vzdálenost využít. Ukazuje se zde také mírná soudkovitost, která nedosahuje úrovně takového rybího oka, jakým je například Creative Live! Ultra for Notebooks.
Naopak zde kamerka potenciál rozlišení svého čipu využít dokázala. Obraz je krásně ostrý po celé ploše, barvy byly zachyceny syté a světlé objekty nebyly ani náznakem přeexponovány. Díky tomu můžeme bez potíží zkoumat plující mraky a stále také vidíme, co se děje ve stínu. Výhoda 1,3MPix fyzického rozlišení je zde zcela zřetelná.