Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část
3.10.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?
Kapitoly článku:
Po notebookových verzích se s Logitech Quickcam Pro 5000 vracíme ke stolním kamerkám. Jde o kamerku ne nepodobnou dnešní první Quickcam Communicate STX Plus.
Stejně jako ona je vybavena štítkem pro čočku, tedy zde spíše hledím, má podobné rozměry a stejný ohebný podstavec. Vypadá tedy slušně a již jen zbývá zjistit, zda podá také slušný výkon.
Koláž byla zachycena vyborně jasnými barvami. Červená a žlutá barva zde přímo září do prostoru a stejně tak fotografie nalevo je zachycena ostře a věrně.
Duhový přechod již zklamal a přímo ignoruje, že existuje nějaká zelená barva, když ji zobrazuje spíše jako světle modrou. Také červená zde přechází spíše ve vínovou a z prvního obrázku si zde nevzala téměř nic.
V uměle osvětlené místnosti se zelená barva již kupoduvu ozvala a obraz hned vypadá jinak a vyrovnaněji. Červené ovšem i tak zůstal vínový nádech, ale u tohoto nastavení se u leckterých kamer nedočkáme téměř ničeho, takže zde jde jednoznačně o plus.
Zde se vše s prodlouženou expozicí ještě zlepšilo. Obraz vypadá daleko lépe než když jej kamera zabrala za denního světla. Že by tato kamerka byla nastavena speciálně na špatně osvětlené místnosti?
U jemnějších přechodů se za denního světla opakuje problém se zelenou barvou, kde barva se ve čtvrtém pruhu téměř nevyvíjí. Naopak červená zde zase získala svůj původní lesk a u ní je vše v naprostém pořádku, stejně jako u modré.
Modrá barva kamerkám obecně nezpůsobuje větší problémy, ale zde nežádoucně proniká i do přechodu černé a bílé. Přechod samotný je až na poslední skok na čistě bílou dobrý a bez svislých pruhů.
Zachycení milimetrového papíru není co do ostrosti dokonalé, ale i tak automatické ostření odvedlo dobrou práci. Zde si také můžeme všimnout pronikání modré barvy do obrazu, stejně jako velmi nízké soudkovitosti.
Kamera se viditelně nehodí pro světlá prostředí. Zde byl obraz celkově přeexponovaný, i když ostrý. Ovšem zcela ojediněle se zde objevil problém s jasně růžovou skvrnou ve středu obrazu, která je velmi nepříjemná.
Senzor | VGA senzor |
Nejvyšší rozlišení - statické | 1280 x 960 (interp.) |
Nejvyšší rozlišení videa | 640 x 480 30FPS |
Ostření | Automatické |
Rozhraní | USB 2.0 (komp. s USB 1.1) |
Zoom | ano |
Stejně jako ona je vybavena štítkem pro čočku, tedy zde spíše hledím, má podobné rozměry a stejný ohebný podstavec. Vypadá tedy slušně a již jen zbývá zjistit, zda podá také slušný výkon.
Koláž byla zachycena vyborně jasnými barvami. Červená a žlutá barva zde přímo září do prostoru a stejně tak fotografie nalevo je zachycena ostře a věrně.
Duhový přechod již zklamal a přímo ignoruje, že existuje nějaká zelená barva, když ji zobrazuje spíše jako světle modrou. Také červená zde přechází spíše ve vínovou a z prvního obrázku si zde nevzala téměř nic.
V uměle osvětlené místnosti se zelená barva již kupoduvu ozvala a obraz hned vypadá jinak a vyrovnaněji. Červené ovšem i tak zůstal vínový nádech, ale u tohoto nastavení se u leckterých kamer nedočkáme téměř ničeho, takže zde jde jednoznačně o plus.
Zde se vše s prodlouženou expozicí ještě zlepšilo. Obraz vypadá daleko lépe než když jej kamera zabrala za denního světla. Že by tato kamerka byla nastavena speciálně na špatně osvětlené místnosti?
U jemnějších přechodů se za denního světla opakuje problém se zelenou barvou, kde barva se ve čtvrtém pruhu téměř nevyvíjí. Naopak červená zde zase získala svůj původní lesk a u ní je vše v naprostém pořádku, stejně jako u modré.
Modrá barva kamerkám obecně nezpůsobuje větší problémy, ale zde nežádoucně proniká i do přechodu černé a bílé. Přechod samotný je až na poslední skok na čistě bílou dobrý a bez svislých pruhů.
Zachycení milimetrového papíru není co do ostrosti dokonalé, ale i tak automatické ostření odvedlo dobrou práci. Zde si také můžeme všimnout pronikání modré barvy do obrazu, stejně jako velmi nízké soudkovitosti.
Kamera se viditelně nehodí pro světlá prostředí. Zde byl obraz celkově přeexponovaný, i když ostrý. Ovšem zcela ojediněle se zde objevil problém s jasně růžovou skvrnou ve středu obrazu, která je velmi nepříjemná.