Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.4.2007, Pavel Kovač, recenze
Druhým a třetím v pořadí se staly panely Acer AL1951Cs a AL1951Ds. Jejich parametry jsou naproto stejné. Odezva 4 ms, kontrast 700:1, jas 400cd/m2 a pozorovací úhly jsou v horizontálním směru 150° a ve vertikálním 135°. Jediný rozdíl je v povrchové úpravě, jeden je zkrátka lesklý a jeden klasicky matný.
saul | 4.4.200716:34
Ale co, každý měl remci na 19­" wide model Acer AL1916W a mohu říct, že jak HL 2 ­- i když to mi je srdečně jedno, tak zejména Counter Strike Source ­- což mi není jedno, šlape a HLAVNĚ širokoúhle velmi dobře. Zkoušel jsem i jiné modely , zejména ty s DVI a můžu říct, že pro hry je širokoúhlé podání vůbec největší PLUS.
Odpovědět0  0
kriss (3) | 4.4.200714:20
Mam AL1951Ds uz pul roku a rad bych doplnil tento test svymi zkusenostmi:
1­) Monitor se da naklopit dopredu az o 90°!! ne ze nejde vubec!!
2­) Vubec jste tu nerecenzovali reproduktor ktery je v podstavci monitoru, a jehoz kvalita a hlasitist je lepsi nez bedynky meho kamarada :­)­)­)
3­) Tento monitor ma vazne problemy se spodnim uhlem. Kdyz se na nej divam z postele tak ho musim naklopit. To vidim jako jeho nejvetsi a skoro jedinou nevyhodu.
4­) Katalogova odezva u Ds je 2ms ne 4ms. ­(mimochodem ta odezva je v realu opravdu perfektni)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.4.200718:36
ad 1­) jde o servisni polohu a monitor se zacne preklapet dopredu. Navic se musi prekovat dost velky odpor.. zkratka nejde o polohy ktere by se tradicne vyuzivaly.
ad 2­) Reproduktory nejsou spatne, ale stale je to dost bida.
ad 3­) Neni co dodat.
ad 4­) Mate pravdu, o to je s vetsim podivem, ze ve vysledku jsou monitory stejne v odezve :­-)
Odpovědět0  0
kriss (3) | 5.4.200713:47
Ano, jde o servisni polohu, ale ze nejde naklopit dopredu neni pravda. Vzdy kdyz se koukam z postele tak si ho naklopim.
Odpovědět0  0
j.p.. | 4.4.200711:52
nerad vam do toho kecam ale 5:4 je imo na hry nevhodne, moc uz neparim ale jsem spokojeny s wide . . . navic ceny 22­" wide zacinaji na 7500 a za 8500 se da koupit slusny kousek . . . kdyz uz 19­" tak wide . . .
Odpovědět0  0
vejcevejce | 4.4.200712:12
nerad Ti do toho kecam, ale svuj wide monitor si strc treba do ......
1. Na wide monitoru se neda delat nic jineho nez se divat na filmy, na praci, web to je neprirozeny!
2. Nektre hry vubec wide rozliseni nepodporuji!
3. Aby sis zahral na 22­" monitoru novou hru v rozliseni 1680 x 1050 a se slusnymi detaily, tak budes potrebovat hodne vykonny PC aby ti to chodilo 30+ FPS!
BTW: U her jsou nejpouzivanejsi rozliseni 1024 a 1280...
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 4.4.200713:15
1. ale to je pěkná volovinka, právě na práci je wide výborný ­- dva dokumenty vedle sebe ­(či víc oken s různými aplikacemi­). A ty snad máš na 22­" prohlížeč na celou plochu???
2. tohohle argumentu jsem se taky obával, ale je planý pokud nejdeš příliš do vykopávek.
3. pořídíš si snad 22 či 24­" LCD k vykopávce?? ­(jinak C2D a nV 7600GT stačí i pro 24­").
BTW. hraju na 1920x1200 případně v okně a k tomu koukám na tvtuner a kecám na icq, na 5:4 bych právě viděl kulový.
Nechť soudí ti, co skutečně wide používali :)
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 4.4.200713:17
zapomněl sem dodat, že půl roku sem měl k té 24­" starej Athlon 1.4GHz a G4Ti4200 a taky se to dalo, jen hry holt byly kostičkoidní :)
Odpovědět0  0
vejcevejce | 4.4.200713:56
osobne nepotrebuju mit vedle sebe oken... ale treba pro tebe je to vyhodny, ok...
Mel jsem cca mesic pujcenou wide 19­" treba NFS Carbon wide nepodporuje a to bych neradil zrovna do vykopavek!
7600GT ­- nevim co hrajes za hry, ale hry jako Oblivion, nebo Stalker bych v tvem pripade opravdu nechtel hrat!
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 4.4.200714:19
zkoušeny ­(dema či plné­): Lineage 2, Homam 5, UT2004, Ufo:Afterlight, AOE3 ­(všechny wide­)... běžné hry. Nejsem blázen abych na plné detaily hrál novej a nenažranej Obvilion, ale rozhodně není třeba pořizovat 8800, na hry 7600 stačí :­)
S 19­" wide zkušeností se pravda až tak moc nedivím odporu, ale zkus to někdy s něčím větším ­(22­"+­) a uvidíš, že wide je opravdu výhoda. Zvláště pokud PC slouží k více věcem než jen ke hraní.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.4.200714:30
... myslím si že 20­" a 22­" je uplně to stejné .... obě mají stejné rozlišení ... takže se ti toho na 20­" vejde přesně tolik jako na 22­" .... takže přeba pro mě 22­" nemají smysl, stejně tak 19­" ... když už tak 24­" ... ty mají větší rozlišení než 20­" ....
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 4.4.200715:46
Rozlišení není vše, výhodou je větší plocha. Na práci rozhodně ­- objekty a písmo jsou větší a když do toho brejlím půl dne tak se to hodí.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.4.200719:29
... jasne, jak pro koho .... mě třeba větší pixely vadí. Na blízku vídím dobře a třeba v práci kde mám 19­" a je zobrazena nějaká červená čára tlustá 1pixel, vídím červené subpixely ...

Pro mě je spíše důležitější rozlišení .... kdyby se vyráběly stolní 19­" s rozlišením 24­" ... hned bych do ní bez váhání šel ... a nebyl bych šám ...
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 5.4.20078:49
No já bych samo šel i do té 24 palcové bestie, karta by to utáhla a více detailů by se hodilo ale cena je zatím ještě relativně vysoká.
Odpovědět0  0
rob07 | 4.4.200714:22
Přesně tak, když jsem sledoval články v RSS čtečce, tka jsem si říkal, proč zrovna 5:4 a koukám, že nejsem sám, komu to přijde pitomé.. Souhlasím s wide, před dvěma lety jsem ochutnal a už není návratu, na hry, práci a další věci je to nesrovnatelně lepší
Odpovědět0  0
kriss (3) | 4.4.200714:36
Mam doma tenhle monitor­(ds­) a v praci mam 15.4 wide. Uz nikdy si nekoupim monitor co neni wide. je to lepsi na filmy, hry, internet i praci
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 4.4.200715:43
No já na PC z 99% především pracuji a mám 22 palcový monitor s poměrem 16:10. Na práci je to naprosto super ­- lámu knihy a maluji v grafický programech ­- širší obrazovka nabízí ohromné možnosti pro otevření různých palet atd.
Odpovědět0  0
Logout (91) | 6.4.200713:50
Hezký den,
Aspoň teda mě na práci vyhovuje normální 3:4 monitor... 2x. Je pravda, že Wide je lepší než nic, ale zas ve stejné velikosti už seženu newide monitor s ještě větším rozlišením ­(1600x1200 ku 1680x1050 je poměrně rozdíl ­- mám oba, rozdíl šířky člověk nepozná ­(5%­), rozdíl výšky ano ­(15%­)­). Když se kouknete na rozlišení stolních monitorů, tak Wide nenabízí rozšířenou pracovní plochu do stran, jako spíš zúženou na výšku.

Matyáš
Odpovědět0  0
Hlou | 4.4.20079:18
Mám monitor který je prodávaný jako AL1951Cs na něm je označení AL1951C a je rozhodně lesklý!!! A tu folii z monitoru jsem sundal :­)­) Tak nevím???
Odpovědět0  0
kraft8 | 4.4.200712:48
AL 1951Cs je leskly a 1951DS matny.Dokonca mam dojem ,ze Cs ma udavanu odozvu 4ms a len DS 2ms­/ale to len naokraj­/.TO Csko mam doma­- inak fajn recenzia.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.4.20076:55
... díky za reálný kontrast. ­(další plus k recenzím svh­)

Měl bych jeden nápad. Zanést do grafů ­(třeba nějakou méně výraznější barvou­) hodnotu odezvy ješte jakoby před překmitem. Vykreslit ji třeba šedou. Jde mi o to, že když se odezva měří standartní způsobem, je změřena až po té, co se jakoby ­"ustálí­" ­(po překmitu­) na dané požadováné hondotě ­(barvě­). Avšak ve skutečnosti, budeli v daném místě překmit, pixel nabývá požadované barvy už daleko dříve, než když je pak následně po překmitu změřen. Tím, že pokačuje ve změně dál, už pak vypadá jen jako šum, který sice může být rušivý, avšak pixel už dané hodnoty dosáhl. Proto si myslím že by pro hráče tento udaj mohl být důležitý. Např. u tohoto panelu. Vím že panel má reálnou ­"odezvu­" 0­-150 ­(rise­) nějakých 16ms včetně překmitu, avšak už za 7ms se změní černá na šedou ­(150­). Čili to důležité pro hráče je, že panelu trvá 7ms než se změní z černé na šedou, ale budem tam překmit, čili MOŽNÁ patrný šum, nebo zesvětlení hran, ale daná zaměna mu netrvá 16ms, jak by se dalo vyčíst z grafu celkové odezvy.

Proto si myslím, že bude v reálu rozdíl u panelů, které budou mít sice stejně dlouhou změřenou odezvu, ale jeden bude s překmitem a druhý bez. Na 120% veřím tomu, že ten s překmiten, bude na oko rychlejší než ten bez překmitu, ale možná bude trochu šumět. Ukažte ty dva monitory hráči .... který myslíte že jsi vybere?

Vím, že existuje daná metodika měření pro odezvu, ale myslím si že kdyby tento udaj byl zanesen do grafu, tak by se čistě z hráčského pohledu, graf naměřené celkové odezvy, stal pro hráče reálnější ....

Díky za Váš čas ......
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.