Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.6.2002, Pavel Švéda, recenze
O výkonu grafických karet, které se zúčastnily našeho testu, jste si mohli v minulých pár dnech udělat celkem slušný obrázek. Jak to ale vypadá se spojením výkonu a ceny na to můžete nalézt odpověď v dnešním článku.
eramthin | 21.11.20020:20

jenom bych chtel dat za pravdu tem co tady tvrdi ze je blbost porovnavat graf. karty s ruznymi cipy na benchmarku od NVidie,jenom tak pro priklad,mam na svojem kompiku jeste starou 3Dfx Voodoo 3 16 MB PCI,a kdyz jsem si nainstaloval screensaver VoodooLights(delanej pro 3dfx),tak mi to behalo na cca 37fps v 1024/768,kdyz jsem ten samej screensaver rozjel u kamose,kterej ma GF3 Ti200 128MB a navic ma mnohem rychlejsi komp,tak mu to behalo neco kolem 35fps,divny???...a kdyz jsem to zkousel na tom samme poci,ale s GF4 MX440,tak to jelo dokonce jenom neco kolem 13fps.Neni to trosku podobne tem vasim testum??????????jenom s tim rozdilem ze vy mate nvidiackej benchmark???nevim jestli je nejak benchmark primo od ATI na testovani ATIn,co kdyby jste ten sami test zkusili s nim,nemyslite ze by pak dopadl vas test uplne jinak???

Odpovědět0  0
Mirin | 24.10.200221:24

Ahoj, pred chvili jsem narazil v nejakem ceniku na GForce4 MX440 128bit 64MB za necele dva tisice. Vyrobce je mi nejak podezrely -> PALIT
Ma nekdo zkusenosti s touto kartou a muze poradit zda je to dobra koupe ci ne?
V testech na strankach vyrobce se tvarila jako rychlejsi nez radeon 7500.

Dik...

Odpovědět0  0
dan | 18.7.200213:16

poradí mi někdo jakou grafiku koupit za rozumné peníze a kde. je dobrá ati radeon 7500 64 mb ddr.nevíte kde se dá sehnat ještě levněji ati all in wonder 7500 64 mb ddr (mám cenu 6240). popřípadě by tam měl být tv tuner s stereo českým zvukem? potřebuju to do 3.srpna. díky moc

Odpovědět0  0
dan | 18.7.200213:16

poradí mi někdo jakou grafiku koupit za rozumné peníze a kde. je dobrá ati radeon 7500 64 mb ddr.nevíte kde se dá sehnat ještě levněji ati all in wonder 7500 64 mb ddr (mám cenu 6240). popřípadě by tam měl být tv tuner s stereo českým zvukem? potřebuju to do 3.srpna. díky moc

Odpovědět0  0
Marcelino | 19.7.200214:42

mno tak tato uvaha :
..."Mereni vykonu FPS je jiste ospravedlnene, samozrejme ze je rozdil jestli karta "udela" 100 fps nebo 130. Z praktickeho hlediska to v tomto pripade nepozname, ale muzeme udelat jasny zaver, ze karta poskytujici vyssi pocet snimku bude napr. vykonnejsi ve vetsich rozlisenich, pri narocnejsich grafickych detailech atd. a o to prece jde, ze?"...

... tato uvaha neplati ani zdaleka vzdy: to ze nejaka karta v 800x600 porazi druhu o 30% este neznamena , ze hu porazi aj pri 1600x1200 !!! - vid porovnanie Ti4200 s 64MB pamatou vs. R8500 s 128MB pamatou - cena rovnaka, ale v 1024x768 vyhrava GF4 avsak v 1600x1200 uz dostava Gf4 vyprask !
... to iste plati ak sa zapne AnisoFiltrovanie na hodnotu napr.128 (treba trosku oklamat ovladace aby to slo) a zasa sa GF4 nechyta ! ... a ja osobne uprednostnujem vysoke Anisofiltrovanie, nez nejaku trapnu mazanicu typu Antialiasing a spol. v podani nVidie...

Odpovědět0  0
mic | 12.7.200212:09

Tak tohle byj jeden z nejhorších testů které jsem kdy viděl..snad se jednou dožiju toho že testy budou objektivní..Mimochodem hry nehraju nebot na to nemam železo..ale dělám ve 2D a tak trochu ve 3D grafice.. mno a me by zajímamo jak věrně ten obraz karta zobrazí..a musím říci že Nvidie (měl jsem k dispozici jen 2) je oproti matroxu slabá ( slušně řečeno) a dle meho subjektivniho nazoru kulha i za ATi..ale pokud někdo JEN hraje hry tak mu to asi stačí že?? hlavně že se to netrhá ( btw zajímalo by mě který smrtelník pozná na monitoru rozdíl mezi 120 a 140 fps.. já třeba ne.. ale to že jsou hranaté strany zakulacené to poznat je.:(( no ale každý máme jiné priority že..že??

Odpovědět0  0
Bren Martin | 15.7.20028:35

Bavite-li se o cenách, i takto dobře lze nakoupit,máte-li někdo zájem,ozvěte se soukromně.

Odpovědět0  0
Pike | 15.7.200213:16

Snad se nekdy doziju az lide budou objektivni... Graficke karty ktere jsme testovali, jsou primarne urceny pro provozovani her, nikoli na profi DTP nebo raytracing, trochu jste se tedy minul. Zobrazeni na monitoru a jeho hodnoceni je tezce subjektivni vec (kterou jsem ovsem i tak v testu zminil resp. uvedl jsem ktere karty podle mne poskytuji vyrazne lepsi obraz proti ostatnim). Vas nazor, ze pokud nekdo hraje hry, tak mu staci horsi kvalita obrazu je mylny. Rozdil je znatelny a odrazi se jiste v pozitku ze hry. Mereni vykonu FPS je jiste ospravedlnene, samozrejme ze je rozdil jestli karta "udela" 100 fps nebo 130. Z praktickeho hlediska to v tomto pripade nepozname, ale muzeme udelat jasny zaver, ze karta poskytujici vyssi pocet snimku bude napr. vykonnejsi ve vetsich rozlisenich, pri narocnejsich grafickych detailech atd. a o to prece jde, ze?

Odpovědět0  0
Marcelino | 19.7.200214:29

... no tak ta tvoja Bozska nVidia uz tusin nie je o krok vpredu (aj tak bola iba o maly krocik vpredu, ale iba po stranke vykonu)... povedal by som , ze teraz je peknych par kilometrov pozadu ;-)
...Radeon9700 roztrhal GF4Ti4600 uplne "nasracku" a dokazal to aj s betaovladacmi a bez vyuzitia funkcii DX9.0 ... ;-)

Odpovědět0  0
Go4it | 4.7.200215:35

nVidia rulez chacha
by clovek nerek kolik píííp napise do diskuze shw

Odpovědět0  0
-arne- | 11.7.200218:44

Kdo čím zachází tím taky schází...

Odpovědět0  0
Mites | 2.7.200215:47

Neméně zajímavou informací o grafické kartě je její náchalnost k defektům, spotřeba, nutnost chlazení a také "kompatibilita" s různými druhy SW. Je zajímavé mít super-ultra-nevímco kartu, která má od poruchy k poruše 2 dny, servis na ní není a spotřebuje víc, než co je schopen dodat serverový zdroj ... Proč to tam také není??

Odpovědět0  0
Kurt Cobain | 2.7.200219:50

S tou spotrebou si ale delas prdel ne? Myslim, ze kterejkoliv zdroj by zvladl tolik grafaren, ze bys je nenaskladal do bedny.

Odpovědět0  0
Michalek | 3.7.20020:11

to máš pravdu 8500le 3900kč bez DPH, gf4ti4200 4600 bez DPH, a gf3ti200 3100 bez DPH, což řadí ati na nekoupitelnou pozici a ceny jako 8500 128MB za 8900 tak to je fakt mazec....

Odpovědět0  0
Marcelino | 3.7.20026:58

no tak to bis cumel... neutahl ...
... mimochodom - prave v case zverejnenia prvych specifikacii NV30 a R300 sa spekulovalo o tom, ze tieto karty budu potrebovat externe napajanie - klasicky AGP port to neutiahne !!!

Odpovědět0  0
-arne- | 6.7.200218:30

"Hlahlavou" ??? Tímhle třepat nebudu a ani nic takového ostatně nemám. :o) Polopatističtější vysvětlení polopatistického vysvětlení pro nedovtipy mě už fakt nenapadá...

Odpovědět0  0
Filip | 7.7.20025:31

ATI na NVIDII nemá. To je prostě tak a nikdo s tím nic nenadělá. Ať výkonem, kompatibilitou, ovladači, podporou....ve všem je NVIDIA o krok vpředu. A mimochodem, NVIDIA JE NEJLEPŠÍ !

Odpovědět0  0
gandalfk | 8.7.20028:58

Mám takový pocit, že někteřé lidi (tebe) nezajímá výsledek tohoto nepovedeného testu, ale spíš jak tu dělat bordel a otravovat lidi, že?!!

Odpovědět0  0
Mites | 2.7.200215:43

Pro praktickou použitelnost je dost důležité, jestli ta karta má jen ovladače pod Windows, nebo i pro DOS, Linux, OS/2, ... Člověk je živ nejen hraním, ale občas i prací. A tak je podstatné, jak se ty karty staví i k té méně zábavné stránce života. Dají se použít? Kdy a jak??? To asi, podle všeho, autory "recenze" či "testu" nezajímá ... Proč rovnou nenapíšete od toho a toho jsme dostali to a to, abychom ho tak a tak pochválili??? Ach jo ...

Odpovědět0  0
Pike | 3.7.200210:16

Projdete si vsechny testy GF3 vs R8500 na Tomsech (tam tomu trosku rozumi), jednou hop, podruhe trop. Ze by ovladace, takt, optimalizace, marketingove zajmy? Rekl bych tak vse dohromady.

Odpovědět0  0
Pike | 3.7.200210:27

Tech 30% bylo v Codecreature (prumerny pocet FPS):

1024 x 768
R8500: 11,8
Ti500: 13,5

1600 x 1200
R8500: 6,6
Ti500: 9,2

Pouzil jsem vysledky pretaktovane 8500, sam vidite ze to zadna slava neni.

Odpovědět0  0
karaya1 | 3.7.200211:19

spis dosly argumenty co? jen proto ze ti nevykam jsem neslusnej a nevidim si do ust? aaa panovi z SWH asi neco stouplo dohlavy co?! priste tam muzes napsat nehodlam odpovidat tomu kdo me predlozi argumenty ktere neumim vyvratit protoze tomu rozmumim jak koza nakladaku a hraju si ve vane s ponorkou ktera ma na vezi napsano NVIDIA

Odpovědět0  0
Pike | 3.7.200214:13

Mno me do hlavy nic nestouplo. Argumentovat tim, ze na PCT to vyslo jinak me fakt rozesmiva (karaya1 zrejme konci svymi znalostmi u serveru zive.cz nikdy vic nevidel a tim mene sam otestoval) a mimochodem na ty splasky co produkujete do diskuze jsem odpovedel uz nekolikrat, jen to neumite jaxi najit, psat znova to nebudu, to radsi odpovim normalnim lidem. BTW pro vasi informaci v pocitaci mam stary All-In-Wonder Pro a jsem s nim celkem spokojeny (no az na nejake musky pod win2k, ale to jsem prece nepatri, ze? :) )

Odpovědět0  0
karaya1 | 7.7.200218:08

v tom je ten problem ze asi nectes ty nic pike. uz sem tu nekolikrat v megatestu a nejen ja napsal ze vysledky VASEHO serveru jsou dosti lisi od zahranicnich. kde bude tedy problem?

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 1.7.200214:56

Mam Leadtek A250...GF4400-128MB
Doporucuji GF4200 klidne tu nejlevnejsi, treba vod inno.
128MB ram se vzdy hodi...AA-4xS + 64MB texture pack
Jinak kvalitnejsi se da tocit az na parametry 4600...
Jo, ta nova ATINA, bude umet AA v modu 4xS, kterej je opravdu nadhernej a z ostatnima se neda srovnavat, zvlast kdyz mate dobrej monitor, kterej nedela AA za grafickou kartu...AOC HEHE!!!

Odpovědět0  0
gandalfk | 2.7.200211:00

Ty si asi pěkný d...l. Zkus vysvětlit "Polopatistické vysvětlení pro kritiky" docela mě zajímá jaké h...o je tlačilo když už delší dobu se nekdo prsil s tím že bude megatest zkus se probrat a zatřepat hlahlavou třeba se ti v ní rozsvítí

Odpovědět0  0
Michalek | 3.7.20020:06

pokud vím tak dirx8,1 je pixel 1,3 a ne 1,4 a navic ta karta 8500 le je nevýkonná proti gf4ti a osobně bych ji porovnal tak k gf3ti ale rozhodně ne k gf4ti. porovnávat kartu s vadnými ovladači a podle toho že nemá nějaký pixel je učinělá hloupost ta karta nemá výkon má jen dobré 2d a to je vše ati jde cestou pokusů a omylů a občas se ji něco povede jako třeba ati fury rage, ale 8500 beru pouze plnou verzi s 128 mb paměti

Odpovědět0  0
Damian | 2.7.200213:34

A kde delas, v bordelu ? :)

Odpovědět0  0
Marcelino | 3.7.20027:14

...no tak to "vis" velice spatne. Ak si lenivy pozriet sa na strankach Mrkvosoftu na specifikacie funkcii DX8.1 , tak skus aspon uvazovat logicky - ak nie je podla teba PixelShader1.4 sucastou DX8.1 - tak potom v ktorom DX je asi obsiahnuty ? ;-) ... ja som netvrdil, ze 8500-ka (ci LE - ono ale snad kazdy ma tu svoju 8500LE taktnutu minimalne na takt plnej 8500-ky) je vykonnejsia nez GF4Ti, len som povedal , ze pri vyuziti PixShad1.4 dokaze GF4-ke konkurovat a GF3 sa uz nechyta... cim som chcel povedat, ze 8500-ka ma este nejake vykonove rezervy, kdezto gf3 je uz na konci svojich moznosti, a to uz nehovorim o TV-out, jeho kvalite a pod.

Odpovědět0  0
Marcelino | 2.7.200214:49

no podla tvojich prispevkov odhadujem, ze Tvoj vek tak na 12 rokov. Inac by si vetu ("Priznejte si ze ATI na nVidii proste nemela, nema a nikdy mit nebude !!!" ) nikdy nepouzil, ono totiz ATI je na trhu "troska" dlhsie nez nVidia - mohol by si vediet, ze to iste co Ty tvrdis o ATI sa tvrdilo o nVidii, ked nVidia zacinala...
... inac povedane "Nikdy nehovor Nikdy" ... ;-)
... mimochodom - vykonnejsi ( nikto z ATI-nakov nespochybnuje, ze GF4Ti su momentalne najvykonnejsie karty na trhu) neznamena automaticky najlepsi ... ono totiz su GF4Ti drahsie o viac percent, nez su vykonnejsie - inac povedane ak zohladnujeme cena/vykon, tak GF4Ti je HORSIA kupa ako slusny Radeon8500LE ...

Odpovědět0  0
Bloody Virgin | 1.7.200213:41

Co to tu vy ATIsti placate za kraviny??? nak sem to nepobral.Ze ATI prosira vsude mozne je proste realita na par skalnich hlupcu co ji maj doma dycky budou tvrdit opak.Priznejte si ze ATI na nVidii proste nemela, nema a nikdy mit nebude !!!
Kazdej normalny clovek, kterej si de koupit comp, sahne raci po nVidii nez po ATI.Setkavam se stim den co den v praci ;).

Odpovědět0  0
danherman | 29.6.20021:51

sdvcasavasvas

Odpovědět0  0
daCan | 1.7.200213:22

Kdyz si lamik a neumis se zaregisrovat u TSB abys dostal svoje pristupove kody do obednavaciho systemu, tak se nediv. Pak by jsi totiz mohl kdykoliv online zjistit, co skutecne maji skladem a co ne a pripadne si usetrit cestu. Navic by jsi pak mel pravo obednavani zbozi pres inet a pravo blokace tvoji obnednavky v nasledujicich trech dnech. Myslet si, ze budou mit vsechno skladem, co maji v katalogu zbozi je opravdu velmi naivni. :)) Navic, pokud si zbozi pres internet obednas, oni to zaeviduji a pak vedi, ze ho maji pripadne prevest z jineho skladu v republice a nebo ho obednat od dodavatele. Ble, jsem se seredne rozepsal. Howgh.

Odpovědět0  0
-arne- | 28.6.200220:56

Celkově hodnotím tento test kladně. Je jasné že jde o test výkonu grafických karet a nikoli sestav PC, proto je logické použití jednoho výkoného PC, které umožní kartě ukázat co umí, někteří kritici to zřejmě nepochopili. Hmmm. Zdá se mi že se uživatelé liší především na dvě skupiny: Geniální všeumělové, kteří tento test kritizují, pak ovšem nechápu že utrácí svůj čas čtením článků, které jsou pod jejich úroveň. Druhou skupinu a mnohem početnější, tvoří lidé kteří neví co to je GeForce, podobné testy nečtou, protože tomu vůbec nerozumí. Je pravda že testování 3DMarkem a podobnými se mi nelíbí - realitou je pouze reálný software - hry. Ale o tom už jsem psal kriticky při minulém testu ovladačů pro chipy od nVidie. Pro ty co mají rádi optimálně nastavenou grafiku ve hrách doporučuji prográmek FRAPS, při spuštěné hře ukazuje v malém okýnku počet snímků za sekundu.
Na závěr si neodpustím :o) polopatické vysvětklení pro kritiky: proč je to testováno zrovna na Pentiu? Proč zrovna takovým a takovým testovacím prográmkem? Inu když Vás tlačí h...o ve střevech, taky použijete tu nejbližší toaletu i kdyz zrovna nevoní a toaletní papír není s obrázky, ale službu určitě udělá!!! :o)))))

Odpovědět0  0
Michalek | 27.6.20022:24

je asi pravdou že tohle vše mělo být třeba ještě testováno na Duronu 1000, pak by byly zbytečný testy ve variaci P4 a ATI7000...................... a vyšel by test kolik je to horší než Intel... PS. vím že se u nás někde válí P3-1200 s S3 Trio 4 MB....

Odpovědět0  0
Michalek | 27.6.200222:52

pardon tohle měla být odpověď o pár řádků níž

Odpovědět0  0
Pike | 30.6.200214:26

Cloveku, ktery si nevidi do "ust" a neni schopen komunikovat slusne a na urovni nehodlam odpovidat.

Odpovědět0  0
Michalek | 29.6.200218:39

pane já vím... ale dnešek už není GF2MX NEBO ATI7000... u hry jako je Unreal nebo Unreal Turnament Quake arena 3 nepoznáte rozdíl, ale zkuste comanche 4 a i na xp 1800+ se karta nechutně kouše... nemá propustnost pamětí ta je řešena až u řady GF2TI... Váš názor jsem sdílel také až do dob nových her... DirX 8.1 je prostě formát na jaký prostě potřebujete výkonnou a propustnou kartu, mezi které rozhodně GF2MX nepatří. Měl jsem všechny její odvary tzn. MX200/32MB,400/64MB,TI/64MB/DDR, a až u té TI jsem byl jakš takš spokojený. Je to hranatý škaredý ale s MX se to prostě nedá srovnat a i testy mě daly za pravdu že TI je o 100 a více procent lepší... To je herní minimum dneška. PROTO POROVNÁVAT HORŠÍ KARTU NEŽ GF2TI JE U MĚ HLOUPOST

Odpovědět0  0
Pike | 30.6.200214:36

Vy jste asi tak trochu mimo, vysledky testu jsou takove, jak jsme je prezentovali. O relevantnosti Chameleona jsem psal o neco vyse a co se tyce vasi argumentace PCTuningem - jen na Tom's Hardware jednou vyhral GeForce3 nad Radeonem 8500 podruhe naopak, potreti... a vy mi tu pisete o nejakem PCTuningu :))) A co to tam motate o GF4?!

Odpovědět0  0
karaya1 | 1.7.20029:02

ma zminka se tykala jedineho testu v 3Dmarku a to na pixel shader...a kdyby si mel tu odvahu tak se tam podivas...a zjistis ze ty kecy o pixel shaderu nejsou nicim podlozene(mozna jen tvym subjektivnim pocitem)...jen tak mimochodem...moc lidi se pochvalne nevyjadrilo o MEGATESTU...a kazdy kdo umi cist si jiste prostudoval odkazy ktere tu byly uvedene a sam si udelal po jejich precteni obrazek o tom co je jak VYKONNE!!!!

Odpovědět0  0
Marcelino | 2.7.20028:52

to neni blud !!! GF4Ti NIEJE plne HW DX8.1 kompatibilna.
zatial je na trhu JEDINa grafarna plne HW podporujuca DX8.1 a to je Radeon8500 a 8500LE !!! (ta sporna "drobnost" je PixelShader1.4 (na jeden takt sa da urobit 1.4 to iste ako 1.3 na 2 ci 3 takty... )- vdaka nemu je napr. v pripravovanej tolko ospevovanej a graf. narocne gameske Doom3 8500-ka porovnatelne rychla ako GF4Ti, avsak napr. GF3 je tu uz beznadejne pozadu...)

Odpovědět0  0
Honza | 25.6.200217:59

Vase testy komentovat nebudu, protoze z Vasich odpovedi je jasne, ze je to celkem zbytecne. Jen Vas chci pozadat, abyste priste u testu take uvadeli odkazy na clanky se stejnymi/podobnymi testy provedenymi serioznimi zahranicnimi servry.
Diky

Odpovědět0  0
gandafk | 26.6.200213:48

Prober se a podívej se na výsledky zahraničních serverů nechci být vulgární, ale moc mi k tomu nechybí
:-)

Odpovědět0  0
karaya1 | 27.6.200212:31

PIKE ty vobravdu vis prd. "Az nekde v requirements ..." nejlepsi dukaz tveho placani jsou nejnovejsi testy parhelie. ta taky dostane vsude a od kazdeho naprdel:-( ale v demu a testu SHARK ktery je od matroxu vitezi s jasnym predstihem!!! takze blaboleni o tom ze je relevatni test CHAMELEON na R85000 protoze tam neni zminka ze by nemel poradne chodit a neni optimalizovn je zcestne!!!!!!!

Odpovědět0  0
Tomas | 25.6.200217:00

Ahoj Pike a vsichni ostatni, nejsem skalni priznivec te ci one, ale podle toho co jsem cetl testy na zahranicnich webech, se spise priklanim k nazorum Tvych oponentu, co se tyce vyhodnosti nakupu ATI8500 pred GF3Ti500. Jako priklad novy benchmark delany pro GF4Ti200, kde byla zarazena ref. karta ATI8500 a GF3Ti500. Temer ve vsech testech byla ATI rychlejsi! Na zaver snad jenom tolik, ze dle meho "selskeho" rozumu jsou si obe vykonem tolik podobne, ze snad nema cenu rikat, ktera je liepsi ci horsi, spis zalezi do jake sestavy ji clovek zapichne. Osobne si vsak myslim, ze Ati8500 ma v sobe vetsi potencial do budouctna oproti GF3, coz by vyplyvalo z testu na hodne rychlem zeleze. Mej te se vsichni.
h­ttp://www.sharkyextreme.com/hardware/videocards/article.php/1370641

Odpovědět0  0
Chemik | 25.6.200218:42

Hello, zkuste si nejdřív pořádně nastudovat grafické karty, které byly testovány, a pak se zkuste zamyslet a zjistíte, (možná) že se v testu objevily grafické karty patřící do low endu. Takže my zkuste vysvětlit, kdo by si koupil P4 a ATI7000. Asi někdo kdo chce mít hodně výkonnou kalkulačku. To je něco podobného, jako když koupíte BMW M5 a pneumatiky s limitem 90 km/h (abyste tomu rozuměl po Vašem) a na základě toho vykřikoval, že to jasně ukazuje, že optimální poměr cena/výkon jsou ony pneumatiky do 300km/h. Čau Pavel

Odpovědět0  0
Chemik | 25.6.200210:28

Hello, tento článek se rozhodně nepovedl. Samotný název Megatest grafických karet - kterou je nejvýhodnější koupit ? je sice super lákadlo, ale normálnímu člověku moc neřekne. Ten kdo ty karty testoval tak byl asi líný, protože kdybych to testoval já a dal si tu práci sehnat tolik grafik tak to tak neodfláknu a neotestuji je na jednom PC. Ale nejmiň na dvou a při nejlepším nezvolím jen jednu platformu ale obě od INTELU i od AMD. Je fakt že nejsilnější P4 z těch grafik vytáhne maximum, ale na druhou stranu kolik lidí má takovou sestavu. Chci jen říct že výkon grafiky přímo souvisí z výkonem procesoru. Jinými slovy některé grafiky jsou na procesor náročnější víc a jiné míň. To znamená že ikdyž Sparkle SP7000T2 je nejvýhodnější cena/výkon (podle svethardware - ne podle mně) tak si tuto grafiku rozhodně nekoupí do Celeronu 667 ze 128MB DIMM protože tam to asi nebude zrovna super. Raději zvolím nějaké levnější řešení s tím že ten procák z té jiné levnější grafiky vymáčkne maximum. Igdyž ten Sparkle asi rychlej pošlape tak cena/výkon bude asi jinak. Je možné že to co jsem tady napsal není pravda , ale jelikož se z tohoto článku žádné použitelné informace nedozvíte (teda pokud nejste vlastníkem nějaké našlapané P4 nebo AMD XP) tak to nemůže nikdo posoudit.
čau Pavel

Odpovědět0  0
Michalek | 25.6.200212:47

ale pane to je test k té sestavě... alespoň tak jsem to pochopil kdo má mrtvolné řešení 667 celeron ten ať si koupí tnt2 a nečte test na nejvýkonější intel přece nebude někdo dělat test 667-ti4600 a test 667-tnt2 už dávno vyšel. Vy si koupíte pneumatiky do rychlosti 300km/h na Š120L? asi ne tak neporovnávejte brambory s hruškama...

Odpovědět0  0
Michalek | 25.6.200213:03

to máš pravdu s tsb... zrovna včera jsem jel koupit foťák skladem v Brně do Olomouce jinak fajn... 65km za 30min v dešti celkem dobrej odvar...(i s tou po...... objížďkou) neznám nikoho levnějšího ani monimu pár korun... a navíc jen velkoobchodníkům a nemají MSI

Odpovědět0  0
ja, nie? | 26.6.200215:28

OT: hmm, pekny nick ...

Zdravi Erich Hartmann aj so svojou BF 109 G :o)))

Odpovědět0  0
karaya1 | 27.6.200212:21

dobrej postreh:-)

Odpovědět0  0
lll | 25.6.20029:36

TAk teď jste tomu nasadili korunu. Nad tím že podivuhodně testujete ne programech primárně určených pro Ňwidiiii se už zdržovat nebudu, ale ten konec článku, kde udělujete ceny takovým šrotům, které mají šanci jen na svých testech mě fakt dostal.

Můžu si asi tipnout jakou grafárnu máte asi doma a už od malička všude tvrdíte že je to the best of jen abyste mohli machrovat.
NO FUJ

Odpovědět0  0
gandalfk | 25.6.200214:45

Tak to je snad nejlepší vtip jaký jsem tu četl. Podle Vašich grafů máte pravdu vede GF3Ti, ale použít maximální rozdíl (předpokládám, že v CHAMELEONOVY nepřepočítával jsem %), když průměrný (si troufnu nastřelit od boku) je maximálně 10% je hodně odvážné!!!!!! Já nevím jak vy, ale já pořád mluvím o jedné kartě ATI (MANLI) ostatní nejsou tak dobré (potvrzuje se to, že záleží na výrobci) i, když ve Vašem grafu roztrhal Herkules i slavné GF4.

Odpovědět0  0
Petr | 24.6.200220:59

Se nedivte, že ostatní karty tam hážou chyby

Odpovědět0  0
Patrik | 24.6.200213:17

Nevim co porad vsichni mate s tou ATI, tenhle test je slusne udelanej a je skoda ze takovych neni na ceskem internetu vic. Doufam jen ze se tady dockame i dalsich testu, treba bordy nebo CPUcka !

Odpovědět0  0
Michalek | 25.6.200212:54

GF 4 TI NEMÁ DIRX 8,1 ????????????????????????????????????????????
Co to píšete za bludy????

Odpovědět0  0
jacko | 24.6.200212:19

Tak takle spatnej test jsem opravdu hooodne dlouho nevidel. Slovo "megatest" bylo pouzito nejspise jen za ucelem rozesmati ctenaru, kteri jiste ocekavali neco vic, nez jen grafy.

Odpovědět0  0
Pike | 24.6.200212:53

Az nekde v requirements v dokumentaci Chameleona najdete, ze potrebuje ke spusteni nVidia cip, pak se nad Vasi vytkou zamyslim. Jako dukaz "slabosti" Radeonu 8500 v Pixel Shaderingu necht Vam poslouzi Codecreature Benchmark. Uznavam, ze pouzit benchmarku nVidie na test grafickych karet jine platformy neni uplne "koser", ale na druhou stranu kdyz si projdu Vase vypocty a srovnam se svymi, tak mi vychazi: Manli M-A8500(Overclocked) celkem 2721,011 bodu, za Chameleona ma 581,3767 coz po odecteni dela 2139,635 bodu bez testu Chameleon. Totez s Leadtek Titanium 500 TD - 3166,084 bodu celkem, odecteme 900 a mame vysledek 2266,084 bodu. Rozdil je 126,449 bodu ve prospech Leadteku - nVidie, je stale nekde problem?

Odpovědět0  0
karaya1 | 24.6.200213:01

CO TO PLACAS PIKE?!?! se koukni na test GEFORCE 4 na pctuningu kdyz uz mluvime o cesky testech. tam je jasne videt ze R8500 ma lepsi pixel shader nez G3!!!! se prober clovece! a ze G4 je rychlejsi? taky je novejsi a ma 2 pixel jednotky

Odpovědět0  0
gandalfk | 24.6.200216:40

Ještě jeden problémek bych měl. Dřív to nešlo nejdřív práce a pak mě systém záhadně nepustil reagovta :-))). V testu uvádíte rozdíl 445 bodů což se po přepočtu zmenší na 126 což je téměř 3x. A ta změna rozdílu u Abitu? To je přece po přepočtu 45, to je markantní? Pokud se budeme bavit o tolika bodech ( pře 2000) tak rozdíl do 200 je po mě nepodstatný a myslím si, že pro většinu NORMÁLNÍCH lidí taky a nedá se tedy mluvit o lepší kartě. Řekl bych že jsou srovnatelné, ale určitě není LEPŠÍ!!!!! ani jedna ani druhá. Bylo by zajímavé a i více fér skusit oreginál ATI ne jen klony ty jsou opravdu horší než oreginál o dost horší. Nvidia drží nějaký standard.

Odpovědět0  0
Pike | 24.6.200217:23

Myslim, ze muj komentar k vasem prispevku je zbytecny.

Odpovědět0  0
Pike | 24.6.200217:34

Radeon byl porazen v drtive vetsine testu, pricemz maximalni rozdil byl temer 30% - to uz snad vypovida o tom, ze konkretne v tomto testu zucastnene karty ATI proste nemohly dosahnout vyssich pozic. Souhlasim ale s Vami, pujcime k otestovani "praveho" Radeona s nejnovejsimi drivery a totez udelame s GeForce3 Ti 500, vse bude podle referencniho designu danych platforem a uvidime jak to cele dopadne.

Odpovědět0  0
PPEsek | 24.6.200219:48

Na tehle strance www.pcpro.co.uk udelali velmi podobny test karet. Radeon 8500 prirovnavali k cipu GF4Ti4200. S testem karet s cipama GF3 uz nikdo nezdrzoval, to je mrtve zbozi. Vykonnostni test vyhral cip GF4Ti4600, test vykon/cena GF4Ti4200 a R8500. A Radeon navic podporuje DirectX 8.1, NVidia podporuje jenom DirectX 8.0. Ale pozor na Radeon 8500 v karte Herkules, ty jsou opravdu nepovedene a navic podtaktovane.

Odpovědět0  0
karaya1 | 25.6.20028:11

ZBYTECNY?! ptam se te jaxi vysvetlujes rozdil mezi tvym tvrzenim ( potazmo SWH )o hure resenem pixel shaderu R8500 a vysledkem na pctuningu ktery je v naprostem rozporu s tvym tvrzenim?! krom toho treba v commanche4 (1600x1200) podava R8500 se 128MB az o 80 procent lepsi vysledky nez 64MB z toho vyplyva ze pokud by opravdu byl nekde problem tak rozohodne ne v pixelu!! to jen tak na okraj

Odpovědět0  0
gandalfk | 24.6.200211:40

Dobrý den,
tomuhle říkáte MEGATEST? Taková fraška? Nerozumím tomu jak může někdo počítat do "MEGATESTU" DEMO CHAMELEON, které je od Nforce a je dělaný na GeForce, proto celkem logicky nemůže fungovat na RADEONECH. A abyste tomu nasadily korunu tak to zahrnete i do finálních výsledků? Tohle není objektivní (legitimní) test. Schválně počítal jsem počet grafů které jste udělaly. Je jich dohromady 33 z toho 9 je demo CHAMELEON 9x100= 900 bodů (Leadtek byl první s 3166,1 body a nejlepší s čipem ATI Manli (Overclockd) 2721) 3166,1-900=2266,1 :-))))) To je najednou poměr co? A u Abitu je to podobná situace, sice není dán poměr dělení bodů, ale opět počítejme. Budu předpokládát že druhé místo je odhacem asi 75 bodů 9x75=675, 2859-675=2184 :-))))))) to je co?Pokud počítám špatně tak mě prosím opravte :-((((((. Doufám, že se dozvím něco o zarytém fanouškovy ATI jako DRK . Snad na tento komentář zareagujete a nezaujmete potici mrtvého brouka. PIKE by se měl stydět to je opravdu jak reklama na Nvidii. To je pto zatím vše.
Ještě jedna maličkost ten komentář od DAVID 2002 není náhodou REKLAMA na sponzorské firma tohoto WEBU?

Odpovědět0  0
gandalfk | 24.6.200211:43

Překlep samozdřejmě, že DEMO CHAMELEON není od Nforce, ale od Nvidie

Odpovědět0  0
David2002 | 24.6.20029:58

Ahoj,vcelku jednoducha otazka "Kde koupit?"Pokud se budu skoro striktne drzet ceny a odhlednu od nekdy lepsi zaruky a par rad,tak jasne mi vychazi nejaky ten velkoobchod co prodava i nam obycejnym smrtelnikum(pripadne na kdejaky zivnostnak,bez potreby overeni ze jsem "Prodejce vypocetni tehniky").Osobne mam dobre skusenosti s temito:Proca-www.proca.cz vcelku dobra(ale chce ziv.list,ale zase je ji jedno jestli jsem nebo nejsem prodejce a prvni obednavku nad 10 000-tu jsem pred par lety splnil koupi PC komponent:-) ).Pak Alzasoft-www.alzasoft.cz,Prazsky velkoobchod za solidni ceny-dava na dobirku.Brnensky Herold nyni TSBohemia-www.tsbohemia.cz solidni ceny pro koncove uzivatele,ALE dle mych zkusenosti jsou dost neochotni,skoro si clovek pripada jako prosebnik a hlavne,skoro nikdy nemeli tu vec pro kterou jsem tam sel(podotykam v ceniku ji meli a to aktualnim!!:-(( )...takze kdyz muzu,radsi jdu jinam.Pak tu mame maloobchody jako www.computershop.cz a www.czechcomputer.cz,jsou o neco drazssi,ale obcas maji co jinde neni.Tak to by bylo,rad se dovim jestli nekdo vi o nejakem jinem kontaktu na velkoobchodni prodejce vyp.techniky co prodavaji i koncovym zakaznikum,popripade s "pseudo? ziv.listem,nejlip v Brne ci na dobirku(nekdy je treba dobirku dobre zvazit,ona reklamace pres postu nemusi byt tim pravym orechovym:-) ).

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.