Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.5.2003, Igor Viduna, recenze
Po kartách s čipy od ATI je na čase kouknout se na nVidii. Prvně se zaměříme na levnější a méně výkonná řešení. Půjde o karty GeForce 4 MX 440-8x, GeForce FX 5200 a vzhledem k výkonu jsme sem zařadili i GeForce 4 Ti 4200-8x a GeForce FX 5600.
Henrich Paur | 14.7.20031:27

Prečo nedáte do testu tak rozšírenú kartu ako je MANLI GeForce FX 5200 so 64, alebo 128 MB DD RAM. Ja mám 128 MB verziu a čip ide na 250 MHZ a pamäť na 200 MHz (keďže je DDR tak vypisuje 400 MHz). Manli je určite najlacnejšia značka, ale zase také podradné 150 MHz pamäte na karty nedáva. Neviem ako je to u Vás v Čechách, ale na Slovensku sa jednoznačne najviac predávajú karty značky MANLI pre ich nízku cenu a pomerne dobrý výkon. No v testoch na internete či v časopisoch nie je o nich ani najmenšia zmienka - ako by ani neexistovali.

Odpovědět0  0
Pefo | 21.5.200310:28

Neviem, ako to jemozne ale tie vysledky testov sa my nepozdavaju
kedze mam:
Intel Pentium 4 2,4GHz (533MHz)
2x512MB
MB: GIGABYTE 8INXP Deluxe (E7205)
HDD: IBM 80GB 7200ot./ATA100 2MB Cache
Windows 2000, DirectX 8.1, Ovladače VGA: 41.07
MSI GF4200Ti VTD8X

3dmark2001 (1024x768) 14870

Odpovědět0  0
Aldrian | 20.5.200314:51

Škoda že jte tam nedali i G3 TI200. Ma cenu skoro stejnou (o 200 levnější)jako FX5200. Zajímalo by mě jak by si vedla s porovnáním s touto kartou.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 20.5.200318:40

Tuhle kartu nám do testu bohužel nikdo nepůjčil...

Odpovědět0  0
Dalibor | 21.5.20030:12

nabizim Geforce 4 Ti 4400 128MB VIVO, DVI, TVout za 5300Kc a Gef.4 Ti 4600 DVI, TVOUT 128MB ABIT za 5990Kc. Kdo ma zajem volejte 777267179 Jdu na FX 5800

Odpovědět0  0
jirik | 21.5.200312:27

predem bych chtel podekovat za tuhle serii megatestu, uz sem v tech grafikach zacinal mit slusnej gulas...

info o pametech fx5200 jste sice doplnil, ale je to takova nenapadna doouska na konci clanku, mel byste to radeji poradne zduraznit, protoze jak jiste vite dle specifikaci nvidie tam maj bejt 200mhz pameti a od palitu je to peknej podvod, s predepsanejma pametma je fx5200 o dost lepsi nez jak to vyplyva z vaseho testu

taky bych se rad zeptal jak pocitate to skore v ut2003, nidke sem to nevidel vysvetleny a puvodne sem si myslel ze to sou fps coz je samozrejme blbost

Odpovědět0  0
Tomcat | 20.5.200314:15

Dobrá shodneme se na tom, že některé specifikace jsou v testech ATI lowendu a NV lowendu špatně.
To jaký je převodník, člověku v mnoha případech nebude vadit.
Situace se špatnou specifikací hw dekodéru videa je vážnější, protože někteří uživatelé jsou pak z (ne-)výkonů své karty docela rozladěni. S podporou DirectX je to podobné.
Ale záležitost s podporou AGP sběrnice mně pěkně štve.
Na mechanické odlišení karet se výrobci už vykašlali a tak dnes je koupě grafické karty do určité míry sázka do loterie.
Mně osobně zajímají dvě karty, Radeon 9000-PRO a GeforceFX5200 , v mém okolí bude probíhat "upgrade". Kde se bude také jednat i o základní desky s AGP 1.0 (rychlost AGP1x a 2x napájení 3,3V). Jediná nová karty která to bezpečně zvládá je Radeon9000, pokud ale Radeon9000PRO zvládá AGP 3.0 (AGP 8x napájení 0.8V ) jsem už na pochybách jestli zvládá i AGP 1.0 (3,3V).
Co se týká GeforceFX5200 tak v tom mám už úplně bordel. Podle fotografií jde na první pohled mechanicky zasunout to sběrnic AGP 1.0 ,ale jak to je po stránce "voltáže"?
Neupeče ji těch 3,3voltu?
Je docela blbé , že články a diskuse se na podobné téma už vedou řádově rok a nikdy z nich nic konkrétního nevzešlo.
Sám jsem se dotázal třeba firmy Alzasoft jak to s GeforceFX5200 je, protože i oni sami v nabídce u karet s těmito chipy uvádějí jednou 1x,2x,4x,8x a podruhé jen 8x a to vše u karet které jsou dělány podle referenčního designu tvz. jsou až na barvu a chladiče stejné.!?
Takže se už po kolikáté možná marně ptám. Jde použít Radeon 9000PRO a GeforceFX5200 v slotu AGP 1.0 (AGP 1x,2x 3,3V) ?


Odpovědět0  0
Michal | 20.5.200314:31

NVidia uvádí u řady FX AGP 2.0 (2x a 4x) a AGP 3.0 (4x a 8x).
R9000 - najděte si můj příspěvek v diskuzi k ATI kartám a sledujte odkaz na ATI, je tam uveden požadavek na AGP na motherboardu.

Odpovědět0  0
Michal | 20.5.200310:45

Mám dotaz ohledně použitých ovladačů - v. 43.21 jsem nikde nenašel - nemá to být v. 43.51?
Další dotaz je ohledně karty Palit GFFX5200: na serveru www.digit-life.com při testování této karty zjistili, že aniž by to bylo kdekoliv uvedeno, jsou použité paměti taktovány na 150 MHz (300 MHz DDR) oproti 200 MHz dle specifikací nVidie. Porovnáním vašich výsledků v 3DMark2001 s výsledky na http://www.di­git-life.com/articles2/gffx/gffx-4.html to opravdu vypadá, že máte stejnou (níže taktovanou) kartu. Tuto skutečnost byste tedy měli uvést nebo použít lepší vzorek.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 20.5.200311:42

Dobrý den, máte pravdu. Na námi testované kartě po použit úplně stejný 6 ns čip PMI. Doplním frekvence i fotografii čipu do článku.

Odpovědět0  0
Michal | 20.5.200312:05

NVidia udává ve svých specifikacích AGP 2x,4x,8x u produktů, které mají max AGP 8x.

V těch vašich specifikacích je samozřejmě spousta chyb, např. kódové jméno GF4MX440/AGP8x je NV18, NV17 je s AGP 4x; prostě více pečlivosti by neškodilo.

Jakmile se na nějakém webu někdo splete, už to všichni opisují (typickým příkladem je 8bit převodník RAMDAC u GF4, přitom 10bitové byly již u GF3). Na základě podobných omylů se pak stavějí rozsáhlé závěry a kritizují se třeba čipy pro TV-out u karet, které mají TV-out integrovaný (GF4MX bez DVI).

K tomu mám ještě jeden zajímavý dotaz: Podpora DirectX 8.1 pro vaše závěry je klad nebo zápor?

Správná odpověd dle Svět hardware:
U GF4200 je to zápor,
u R9000/9100/9200 je to klad.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 20.5.200312:19

Máte pravdu, bohužel se nám tan několik drobných chyb vloudilo - už jsou opraveny.

Jinak ale musím protestovat proti tomu jak vytrhujete závěrečné hodnocneí z kontextu. U GF4 Ti4200-8x je velice jasně rozepsáno s kým je srovnávána u proč je DX 8.1 bráno jako nevýhoda.

Odpovědět0  0
Michal | 20.5.200313:30

Máte pravdu v tom, že v porovnání s FX5600 je absence DirectX 9 nevýhoda. GF4 je však téměř 1,5 roku stará a vznikla v době, kdy specifikace DirectX 9 ještě neexistovala. Dá se tedy kritizovat snad jen absence PS 1.4.
Jiná je situace u Radeonu, konkrétně R9200. Ten je prezentován jako nové řešení v low-end a protiváha FX5200. V tomto případě je absence DirectX 9 nevýhoda. Je známo, že nový OS od Microsoftu bude potřebovat min. DirectX 7 a pro plnou funkčnost grafického rozhraní DirectX 9. Z tohoto pohledu je i low-end s DirectX 9 perspektivní, i když je samozřejmě diskutabilní spojení DirectX 9 s nízkým výkonem pro nové hry.

Odpovědět0  0
Tomcat | 20.5.200310:40

Není chyba v popisu karet GeForceFX ?
Nevým že by nějaká karta zvládala rozhraní AGP 1x,2x(AGP 1.0),
4x(AGP 2.0) a 8x(AGP 3.0).
Kombinace AGP 1x,2x,4x (AGP 1.0 a 2.0) nebo AGP 4x s 8x(2.0 a 3.0) možná, ale tom, že by karta zvládala všechny rozhraní (ne jen přenosové rychlosti!), pochybuji. Je to špatná specifikace?

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.