Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.5.2003, Štěpán Mrázek, recenze
Během uplynulého týdne jste si mohli přečíst celkem dvacet recenzí grafických karet. Dnes vám nabízíme celkové srovnání všech testovaných karet a oznámení vítězů.
ljelinek | 7.8.20037:55

Servus. Osobně jsem rád za každý test, takže i za tenhle, i když je k němu tolik výhrad. Osobně bych měl asi jednu a to ohledně FX5600 - v testu je uvedena karta MSI TD128, to je v pořádku, ale Microstar vyrábí i typ VTDR128, který je co se týče GPU a pamětí naprosto identický, ale je VIVO a jeho výbava je naprosto někde jinde. Podle (tuším) Xbit je to jedna z nejlepších voleb grafiky v současné době, takže mě trochu mrzí, že se autor striktně držel dodaného hardwaru a nedal si práci se trochu podívat po internetu, protože troufám si tvrdit, že výkonově jsou TD128 a VTDR128 úplně stejně. Jinak ale souhlasím s Romcigan(em), naprosto nechápu, proč všichni měří fps a jsou celý žhaví počet výkonostních bodů. To všichni jako přijdete domů, zapnete PC a pustíte si co já vím Quake III nebo něco podobného a paříte a paříte a paříte až do noci? Myslím si, že v takovém Wordu, Excelu nebo AutoCADu není ten výkon grafiky až tak důležitý a současné karty střední úrovně (nVidia 5600, ATI 9600) jsou pro normální uživatele a příležitostné hráče výkonné až až. To je všechno, trochu jsem si vyplácal játra, ale co.

Odpovědět0  0
mik | 6.8.200321:08

Vyhlásili jste vítěze low endu Ati9100 v poměru cena/výkon .Jaká škoda že jste do testu nezařadili GF3TI200 třeba od INNO prodejce Levi,stále je to dostupná karta.Levná ,celkem výkonná a žádné problémy s ovladačema.

Odpovědět0  0
mik | 6.8.200321:14

3dMark 2003 neprosto jednoznačně fandí kartám co umí directx9.FX5200 v něm porazí GF4200TI 128Mb o 480 bodů a to je podle tebe objektivní měřidlo ?

Odpovědět0  0
Vhitek | 20.7.200314:58

Ahoj!!

Ten test je blbost ohledne vykonu!!! Do svoji sestavy jsem vlozil ATI 9000 a vysledek v 3D marku 2001 byl 5988 Bodu. Misto ni jsem potom vlozit GeForce FX 5600 VIVO od Prolink a vysledek v 3D marku byl 6882 Bodu!!! Predpokladam ze 3D Mark 2001 je pod DirectX 8.1. Nechapu jak u vas mohla mit nisi vykon!!!

Zdar

Odpovědět0  0
Rasto G | 30.5.200315:11

Takze zacnem asi tym testom
Bol naozaj neobjektivny. Prvym a podstatnym dovodom je ten ze zrovnavate karty od viacerych znaciek, ktore svoje karty osadzaju cipmi len od ATI, alebo len od nVidie a este k tomu mnohe z nich menia specifikaciu schemat pri vyrobe svojich kariet nez ATI a nVidia poskytuje tymto vyrobcom co ma za nasledok znizovanie alebo zvysovanie vykonu kariet. Samozrejme v testoch bolo zopar nepresnosti a to hlavne k vyjadreniu o kvalite ovladacov. Ide najme o hodnotenie ovladacov od ATI. Tieto ovladace su zrovnatelne s ovladacmi od NVidie. Myslim ze v mohom spravi spravna instalacia ovladacov a vyjadrenie ze ATI ma problemy s dajakymi hrami... je to smiesne, hlavne ak niekto rozprava o CSku, kde staci instalacia jedneho patchu pre HalfLife.
Druha vec co sa mne tu nepaci je to ze podaktory tu zrovnavaju tuto stranku so strankami typu TomsHardware a pod. Myslim ze si neuvedomuju ze tieto servre su ovplivnene len a len peniazmi, ide totiz len o platenu recenziu a mnohe vysledky, videa a podobne to dokazuju, a tak isto podaktore firmi to priznavaju. Myslim ze objektivnost tohto servra je lepsia nez napr. Toms Hardware... a to poznam inych odbornikov nez vacsina ludi z vas...
Samozrejme sa pozastavim este aj pri tom ak niekto tvrdi ze 64bit. pamete oproti 128bit pametiam nestracaju moc na vykone, tak nech trochu premysla... tak napr. zbernica pri ATI R9700 je 256bit. a pamete su 128bit. to znamena ze hrdlo sa teoreticky znizi na polovicku a ak by boli pamete 64bit. tak to znamena ze hrdlo sa teoreticky znizi na stvrtinu . Na vykone by karta klesla min. o 30%. Samozrejme nebudem ani komentovat tvrdenia o tom ze R9000 alebo G4Ti 4200 nepodporuju AGP8x ale len AGP4x. Chip na samotnej karte nema nic spolocne s podporou AGP zbernice je to vec schematu a tento schemat sa da lahko poupravit, chip pracuje len s datami. No a vysledkami testov v 3DMark2001SE by som sa vobec neriadil. Tento test je velmi haklivy na pouzity hardware. Vo firme sme testovali dost kariet a vieme to ze slabsie karty z nizsim procesorom napr Athlonom mozu mat lespi vysledok nez silnejsie karty na tej istej zostave a pod. Objektivita testov sa da velmi dobre posudit na 3DMark2003 pretoze tento test je minimalne ovplivnovany konfiguraciou PC a hlavne samotnym procesorom
Nuz a samozrejme musim este suhlasit s tym ze testy VGA kariet pre hracov, hmm je to nedostacujuce, skuste tieto karty pouzit na tvorbu profi grafiky a zistite ich silu. Ich sila v hrubom vykone a DTP je mala. ATI, nVidia robia aj profi karty ale tie su slabsie nez napr. karty od 3D Labs. A vykon v 2D samozrejme tu Matrox ma este stale vysiu poziciu nez ATI a nVidia.

Odpovědět0  0
Ostry.kuba | 2.6.200314:04

Nezapomeňte, že v tabulkách je šíření tepla vedením a ne prouděním!

Odpovědět0  0
Ostry.kuba | 2.6.200314:05

Ježiš sorry, co to píšu za kraviny. \Sem myslel že je řeč o vedení tepla ono je to měrných tepelných kapacitách

Odpovědět0  0
Michal | 2.6.200316:10

I do vašich informaci se vloudily nepřesnosti:
"Chip na samotnej karte nema nic spolocne s podporou AGP zbernice" - myslíte, že tyto GK mají extra čip, v kterém je AGP bridge? AGP rozhraní je integrované v grafickém čipu, pokud změníte AGP specifikaci (logiku toku dat, napěťové úrovně atp.) musíte bohužel změnit i AGP rozhraní v čipu.
"...skuste tieto karty pouzit na tvorbu profi grafiky a zistite ich silu" - možná, že vám není známo, že v podstatě ty samé čipy jsou základem profi karet.
"ATI, nVidia robia aj profi karty ale tie su slabsie nez napr. karty od 3D Labs." - to platilo tak před pěti lety.
"...vykon v 2D samozrejme tu Matrox..." - pozice Matroxu není dána výkonem, ale faktory jako je kvalita zobrazení, podpora 10bit barev, vícemonitorová zobrazení,atd., ale taky už to není to, co bývalo.

Odpovědět0  0
lamer | 27.5.200317:08

zaprve nevim odkud berete ceny vy ale pokud se nepletu je soucastna cena FX5200 temer stejna co cena Radeonu9100,
zadruhe pouzit pro testovani FX5200 nejakou shit orezanou kartu s pametma na 150, to je taky celkem ulet,
by me zajimalo jestli to bylo schvalne nebo jenom z totalni nevedomosti

Odpovědět0  0
Likso | 29.5.200314:36

A tomu jako říkáš výkon. Já mám rok a půl starou GF3TI200 na XP 1800+ na 2000 MHz reál a jede mi to na 9930 bodů v 3Dmarku 2001SE default. V některých RPG se to už táhne hrozným stylem ( např. Icewind Dale 2 ).Budu muset upgradovat, asi na Radeon 9700. Jinak Radeon 9000 PRO mi běžel na 9100 bodů, takže ten tvůj Powercolor je pěkný shit, taky to typuju na 64 bit paměti, jinak by měl Radeon 9100 jet přinejmenším stejně rychle jako 9000 PRO, má lepší jádro.

Odpovědět0  0
Romcigan | 27.5.200311:48

to už jsou opravdu všichni tak zblblí, že karty hodnotí jen podle fps? PC se přece používá i k jiným věcem, než je hraní posledních herních vymyšleností....

Odpovědět0  0
HADiCE | 26.5.200315:04

Uvítal bych ještě přehled redukcí (DVI>VGA atd) a případně ceny za které je koupit samostatně.
Alespoň by člověk věděl, o kolik dráž nebo levněji ho vyjde dokoupit je zvlášť.

Odpovědět0  0
Vladimír Hubík | 26.5.200315:03

Dobrý den,
asi to sem nepatří, ale nevěděl jsem kam to fouknout. Zastavil jsem se nad tou testovou otázkou - kolikrát více tepla odebere "voda" než "vzduch".
Měrné teplo vody je : 4,18 kJ*(1/kg)*(1/°C)
Měrné teplo vzduchu : 1,005 kJ*(1/kg)*(1/°C)
Údaje jsou z Matematicko-fyzikálních tabulek, a je to tedy 4x. Taková odpověď tam nebyla. Udělal jsem chybu já nebo ... ?

Odpovědět0  0
Patrik | 26.5.200313:33

Díky redakci Svět hardware za DOBRÝ TEST. Nechápu proč tu pořád všichni jen kritizují. S některými závěry sice také nesouhlasím (osobně preferuji nVidiu), ale celkově jsem moc rád, že tohle někdo na českém internetu vůbec udělal.

Všichni chytráci mají možnost založit si vlastní server a směle konkurovat těm stávajícím. Rád bych viděl jak by vypadaly testy v jejich podání :-)))

Odpovědět0  0
Robo | 26.5.200313:00

Ja si myslím, že tým PowerColor Radeonom 9100 to nebude. Minule som ho kúpil aj ja (ten istý) a výkon v 3D Marku som mal nejakých 7100. S Radeonom 9000 mám nejakých 6000. Tie čísla sú zhruba. To že sú pamäti z jednej strany neznamená, že sú 64 bit. To je blbosť. Uvedený RAdeon od PowerColor je tak trošku mimo špecifikácie ATI, lebo pamäte mu bežia iba na 2x183MHz, podľa špecifikácií ATI by mali ísť na min 2x200. Nejaký tragický dopad na výkon to ale nemá, ako píšem, mal by si mať v 3D Marku 01 asi 7000 bodov.
Teda pozerám, že ty máš procesor iba 500MHz, ja som to testoval na Athlone 1800+, ktorý bol pretaktovaný na Athlon 2300+ (skutočná frekvencia procesora 1950MHz). Mohlo by to byť aj tým, ale ten rozdiel sa mi zdá veľký.
Chybu hľadaj inde. Aký máš mainboard? Ak je to VIA, nainštaloval si 4in1? (akú vezriu). Napíš presnejšie, nejako to doriešime. Ďalej si pozri, či nemáš v ovládačoch nastené čakanie na VSYNC.

Podľa informácii z testov na webe by Tvoj Radeon mal práve na slabších procesoroch dávať dobré výsledky.
Však napíš.

Robo

Odpovědět0  0
Netopejr | 26.5.200312:09

Ahoj, mně se ten Megatest nezdá špatnej na rozdíl od několika rozhořčených pisatelů, sláva, že je vůbec nějakej. Vzhledem k tomu, že novější typy testovaných karet už jsou nějakej čas na trhu a ucelenější srovnání nebylo zatím publikováno, tak to vítám. Samozřejmě chápu, že není možný brát všechny výrobce a dodavatele, chápu to jako "vzorek" dostupných karet a tak by jste to měli brát. Přijde mi směšný se tady rozčilovat, proč je tam uvedeno toto a ne ono apod. Pisatelé, kteří mají větší zkušenosti si informace seženou jaké potřebují a pro méně zasvěcené naopak považuji tento test za užitečnou ukázku a rámcové srovnání pro ucelenější orientaci v současné situaci na trhu grafických karet.

Odpovědět0  0
Petr | 26.5.200311:23

Nedávno jsem si koupil Radeon 9100 od Powercolor, zdá se mi však, že je dosti pomalá - zjistil jsem že má paměti jen z jedné strany, což znamená že propustnost pamětí má asi 64bit.
Nicméně test v 3dmarku01 byl na mé sestavě PIII/500MHz,deska BE6,RAM256MB asi 3100, kdežto známý měl s Radeonem 9000 na Celeronu@600 výkon dvojnásobný.
Vše s Catalysty 3.2.
Jsou karty s 64bitovou propustností pamětí propadákem a mám ji zrovna vyhodit nebo když si koupím AthlonXP2000 bude rychlost karty taková jak uvádíte v těchto testech??

Odpovědět0  0
Tomcat | 23.5.200315:23

U karty Radeon 9000Pro je špatná specifikace AGP . Karta zvládá fungovat v na max. rychlosti AGP 4x. Už na to upozornil člověk jménem Michal
Podle mne platí tahle tabulka ,pokud ne! Dejte mi vědět.

AGP 1.0 AGP 2.0 AGP 3.0 3,3V 1,5V 0,8V max. rychlost
Riva TNT2 Ultra x x x x AGP 4x
GeForce GTS x x x x x AGP 4x
GeForce 2MX x x x x x AGP 4x
GeForce 2 x x x x x AGP 4x
GeForce 3 x x x x x AGP 4x
Geforce 4MX x x x x x AGP 4x
Geforce 4Ti x x x x x AGP 4x
Geforce 4MX SE x x x x AGP 8x
Geforce 4Ti SE x x x x AGP 8x
Geforce FX x x x x AGP 8x
Radeon 7000 x x x x x AGP 4X
Radeon 7500 x x x x x AGP 4X
Radeon 9000 x x x x x x AGP 4X
Radeon 9000Pro x x x x x x AGP 4X
Radeon 9100 x x x x x AGP 4X
Radeon 9200 x x x x AGP 8X
Radeon 9500 x x x x AGP 8X
Radeon 9700 x x x x AGP 8X
Radeon 9600 x x x x AGP 8X
Radeon 9800 x x x x AGP 8X

AGP 1.0 rychlost 1x, 2x napětí 3,3v
AGP 2.0 rychlost 1x,2x,4x napětí 3,3V a 1,5V
AGP 3.0 rychlost 1x,2x,4x,8x napětí 1,5V a 0,8V

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 23.5.200315:30

Ano je to tak jak říkáte, Radeon 9000 nemá podporu AGP 8x, ale pouze 4x. V textu je to opravené.

Odpovědět0  0
tv | 23.5.200312:07

Mě jen není jasné, proč má R 9100 větší výkon pro DirectX celkově (než R 9000Pro , když v jednotlivých částech (7, 8.1, 9) nikdy lepší není.

tv

Odpovědět0  0
Capucini | 23.5.200311:23

Test mě velmi zklamal, čekal jsem skutečnou objektivitu, autor by měl nejdříve něco znát a mít trochu přehled o zboží na našem /příp.světovém/ trhu.
Tomshardware prováděl podobné testy a např. rozdíly výkonu v Low-Endu jsou 10-15% v neprospěch R9000, R9100, R9200 a až 20% v prospěch FX 5200.
Testovat Palit FX 5200 s paměťma 6ns, které běží na 150 MHz, to je síla. A hned vedle silně přetaktovaná GF4 MX - to je supersrovnání.
Pan autor asi neví o výrobcích Asus, Microstar, Leadtek s čipy FX 5200.
Karta s GF4 Ti 4200 nemá v Low-Endu co dělat, alespoň ne pod DX 8.1
Mišunk v pamětech 64MB a 128 MB by tolik nevadil, ve výkonu takové rozdíly nejsou, horší je srovnávání cen karet /128 MB jsou o 600-800,-Kč dražší než 64 MB/.
Opravdu to není objektivní, raději srovnávat karty od 2 kvalitních výrobců. Mějte se. Capucini.

Odpovědět0  0
Jája | 23.5.200311:15

Škoda že jste neměli v testu 9500Pro od Sapphiru, oproti Hercules stojí cca o 2000,- méně a je to vlastně úplně stejná karta. Pak byl poměr cena/výkon jednoznačně nejlepší u ní.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 23.5.200311:19

Dobrý den,

právě z toho důvodu který kritizujete uvádíme různé žebříčky: výkon, výbava, výkon pod různými API, výkon/cena a výbava/cena. Je pochopitelné, že různé karty se umístí různě v každém žebříčku. Každý si pak může hledat kartu v tom žebříčku, který považuje za nejvýhodnější...

Štěpán Mrázek
Svět hardware

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 23.5.200311:21

Ano vím že ceny se liší podle výrobce, ale bohužel v tomto jsme hodně odkázáni na to co nám distributoři zapůjčí.

Odpovědět0  0
Mirek | 23.5.200310:56

Četl jsem několik testů na grafické karty (Toms hard. apod. stránky, ale to co jste napsali Vy je asi nejhorší test jaký jsem viděl. Vyhodnotit například Ati 9000 výše než 9500, byť v poměrech ceny, výkonu a výbavy a nezohlednit podporu DirectX9, kterou Ati 9000 nemá a tudíž velmi brzo začne zaostávat, to je něco to se musí nechat. Opravdu klobouk dolů - jste machři.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.