Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.6.2002, Pavel Švéda, recenze
V následujících dnech se na našich stránkách objeví velký přehledový test současných grafických karet. Kdo se jej zúčastní a jakým zkouškám bude podrobován vám prozradí tento krátký článek.
Rathanuviel | 22.7.20027:37

Ahoj,

mám jednbu otázečku, ale ne vlastně přímo k tomuto článku.
Nedávno jsem na stránkách svethardware.cz četl článek, který se zabýval výkonností sestav s různými grafickými kartami.
Předmětěm srovnání bylo ukázat výkonnostní stropy ovlivněné grafickou kartou, respektive kdy nastává okamžik mrtvého bodu maximálního grafického výkonu z důvodu, že grafická karta je již příliš slabá pro danou sestavu.
Teď se mi ale nadaří nějak ten článek najít. Kdyby jste o něm někdo věděl, poslal by jste mi prosím odkaz?

Díky

Odpovědět0  0
Bred | 18.6.200212:27

Drzim autorum palce. Musi to byt hrozna drina to vsecko otestovat. .)

Odpovědět0  0
Tom | 19.6.20020:52

Já myslím, že ta G4 MX 460 vůbec mimo hru není...
Ale uvidíme.

Odpovědět0  0
Crossl@g | 19.6.200222:26

Moj favorit je GeForce 4200 - naj. pomer cena / vykon a idem si ju kupit ;-)

www.moh.sk - vsetko o hre Medal of Honor

Odpovědět0  0
Hnizdo | 17.6.200221:12

Z jakeho duvodu nepouzivate posledni oficialni drivery - ve verzi 5.13.1.6094 ? To je dost znat, zvlast u ATI...

Hnizdo

Odpovědět0  0
DEER | 17.6.200221:43

Taky si myslim, že vyhraje GF3 Ti200. (poměr cena/výkon je dnes opravdu nejlepší)

Odpovědět0  0
animal | 17.6.200219:58

Doufam ze do vysledku budou zarazeny i minimalni a maximalni dosazene FPS. Kdyz je prumer 50 FPS tak to jeste neznamena ze v narocnych scenach se to nebude trhat. Tim je mozne snadno porovnat jak je ktera karta navrhnuta, zda pocita s jednoduchymi scenami nebo dokaze i slozitejsi. Jednou jsem videl porovnani KYROII a GF (uz nevim jake je jich tolik) a u KYRA (prumer nekde kolem 45 FPS) se FPS od prumeru lisilo jen o par jednotek zatimco GF (i kdyz s vetsim prumerem kolem 60) melo vykyvy az o nekolik desitek FPS.

Odpovědět0  0
chuanito23 | 18.6.200216:20

Ja mam celeronA 541... spolu s GF4TI4400 a jsem spokojen. Sice jen 83Mhz FSB a sdramky, ale aspon mam 256mb....
Bohuzel tento tyden prisli na sklad vikomtu 512MB DDR apacer CL2, takze vyskousim rozdil zatim jen na pujcenem 800duronu a 1gb pameti. Nejvic jsem zjedavy na ten nforce 415-D(ac3,eax zvukovka)...
Jo a da redakce vedet az bude na trhu 0,13 athlon ale tak 1800+, ten 2100+ a 2500+ je drahej jako svinatko...

Odpovědět0  0
Venca | 17.6.200219:51

No ja si myslim ze zvolena sestava je celkem dobra, protoze nejlepe ukaze kde je vykonovy strop grafickych karet. Tim myslim, ze budou podle moznosti (typu karty) co nejmene brzdeny procesorem. Chceme vedet jaky je vykonovy rozdil mezi kartami a cim vykonejsi PC tim pravdivejsi vysledky.

Odpovědět0  0
pseudografx | 17.6.200221:14

Je jenom problem, ze v dobe, kdy budete mit k dispozici napr. Parhelii (nebo Parheliu?), bude mit rada karet aktualizovane ovladace, coz muze prinest dalsi promile/procenta vykonu navic. Ovsem chapu, ze z casovych a materialnich duvodu neni mozne testovat pri testu kazdeho noveho prirustku zaroven vsechny karty, kterym se od posledniho testu zmenily ovladace.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200223:05

Vím, ale pořád to bude mít větší srovnávací hodnotu, než kdybychom např. Parhelii za 3 měsíce testovali na P4 2,6 GHz s 256 MB DDR SDRAM... Tohle ale asi nikdy zcela nevyřešíme, je to (jak sám píšete) materiální problém :-(((

Odpovědět0  0
lunker | 17.6.200217:54

Este by ste tam mohli napisat nieco o kvalite obrazu ( ATI & Nvidia ) . Je to sice uplne subjektivne, ale aj tak

Odpovědět0  0
David2002 | 17.6.200216:21

Schvalne si tipnu ze vitezem bude nejaka G3 Ti200,je dosti vykonna diky chipsetu,ficurama sice moc neopliva,ale i tak.Daji se sehnat od zhruba 3300-3400bez DPH(vesmes noname).G2 400MX to uz na tak vykonnem stroji ve vice nez 800*600 nevytrhne a G4 MX je pase uz odzacatku uvedeni,plna G4 TI XXXX je jeste dost draha(min. 5200 bez DPH) a slavny to Radeon...no na ten bych si moc nevsadil,kdyz hold nekdo neumi ovladace,tak proste neumi,skoda.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200216:26

Počkejte si do pondělka :-)

Odpovědět0  0
SteeVee | 17.6.200216:38

presne, taky by me zajimalo kolik ktera karta produkuje hluku, videl jsem testy, kdy delaly karty s Geforge4 celkem slusnej ramus, ale jak "rvou" ty mene vykonne, jsem jeste nevidel :).

Odpovědět0  0
LuPo | 17.6.200215:56

A co hlucnost. Zvukova karta je sice Sound Blaster 5.1, ale je mozne ze si ju majitel ani poriadne neuzije. Pozrite sa aj no to.

LuPo.

Odpovědět0  0
David2002 | 17.6.200212:48

Tedy me zajima proc se testuje jen na tak vykonne masine jako je P4 2.5GHz,jasne za 6mesicu to bude stredni trida,ale dneska jeste neni moc rozsirena.Chci upgradovat na Durona 1200MHz a mam v desce(MSI K7T Pro) tedka 650koveho Durona a grafiku tak do 2mesicu(Mam TNT2 Pro).Tak mi reknete proc netestujete i na mene vykonne stanici,kterou zase ma daleko vice beznych uzivatelu doma.Nac ten test je??Realne me vic zajima jak si karta povede na strednim stroji tak 1-1.6GHz at Pentium ci Athlon.Pak se taky projevi jak moc se ktera karta spoleha na CPU svoje a CPU v PC.Jasne ze by to byli 2 ci radsi jeste 3tesy,ale da se to stihnout...a to e ten test mel byt uz pred 2mesici ani nemluve:-((.I tak je to dobry pocin,skoda ze Xsabre a Savage XP tam nejsou.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200212:49

Nemáte pravdu. Taková GF4 Ti4200 je na trhu teprve několik dnů a navíc tu sestavu máme zapůjčenou od Intelu cca do konce roku, takže jakmile bude k dispozici Xabre400 a SavageXP prostě doplníme testy na stejné sestavě...

P.S. navíc seznam srovnávacích recenzí je hotov dopředu vždy cca půl roku. Tento test byl plánován někdy od února.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200212:53

Viz předchozí odpověd, sestavu máme slíbenou jako dlouhodobou zápůjčku a tak nebude problém testy nových karet (rodina grafických čipů Xabre, SavageXP, Parhelia, RV250, R300 a NV30) zopakovat na této sestavě.

Výsledky pak bude moci přímo srovnat s konkurencí.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200212:57

Vím, že není možné se zavděčit zvoleným HW každému, ale hlavní důvod je ten, že jsme chtěli získat opravdu maximum. No a potom také tuto setavu máme zapůjčenou dlouhodobě a můžeme doplnit testy nových grafických karet na stejném HW třeba za dva měsíce.

Odpovědět0  0
David2002 | 17.6.200213:21

Ano to chapu ze mate jen jednu pujcenou sestavu,ale i tak to na druhe strane bude z uzivatelskeho hlediska dosti neobjektivni hodnoceni.Grafickych karet,hlavne asi vyssi typi karet se pak doma (na 1-1.8GHz)muzou chovat dosti jinak nezli v testu,kdy CPU v PC jim dodava dost dat.... .Skoda preskoda,hodne dnesnich testu je takovych jednostrannych,nejen na vasich strankach.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 17.6.200213:31

Já vím, bylo by lepší to udělat dvakrát, ale prostě to není v našich silách (přesněji jsme omezeni i mnoha dalšími faktory). To že máme referenční sestavu na tak dlouho do spíše štestí než pravidlo...

Odpovědět0  0
stealth | 17.6.200212:09

tak bohuzel se stalo presne to v co jsem doufal ze se nestane. V testu nejsou karty s chipy sis xabre a savage xp. Tento test ma naprosto blbe nacasovani, jelikoz sis tu bude co nevidet a porovnavate to co se dalo porovnat pred nekolika mesici.

Odpovědět0  0
Dancer | 17.6.200212:46

Souhlas. Krom vyjmenovaných také např Matrox Parhelia...

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.