MSI GeForce 6200: nejlepší PCI Express pod 3000 Kč
30.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Recenzi grafického čipu GeForce 6200 jsem plánoval již dlouho. Jedná se totiž o velmi levnou kartu, ze které ovšem můžete získat o desítky procent vyšší výkon - nejen že lze aktivovat všech 8 pipeline, ale navíc je tento GPU skvostem pro přetaktování. Nejlevnějším výrobcem těchto karet je MSI, a tak se na NX6200-TD128E podívejme zblízka.
Kapitoly článku:
- MSI GeForce 6200: nejlepší PCI Express pod 3000 Kč
- Grafika MSI NX6200-TD128E detailně
- Přetaktování a odemknutí pipelines
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Tváří v tvář GF6600, vliv OC a pipelines na výkon
- Závěr
Half-Life 2
Hra Half-Life 2 obecně není tolik náročná jako ostatní hi-endové benchmarky, a tak uvádím výsledky i pro FSAA (viz níže). V základním nastavení bez vyhlazování si s přetaktovanou GeForce 6200 velmi slušně zahrajete ještě na 1280x1024, dobře ale i na 1600x1200. V nižších rozlišeních je navíc karta velmi rychlá.
Po zapnutí 4x FSAA a 8x AF klesá výkon poměrně razantně, což mí příčinu ve vypnutých kompresních algoritmech. Proto je GeForce 6200 v jakémkoliv stavu odemčení či přetaktování rychlejší jen než low-endový Radeon X300 a proto je GeForce 6600 výrazně lepší.
V tomto grafu je vše jasně vidět, při přechodu do FSAA výkon GeForce 6200 stále prakticky klesá, zatímco ostatní karty zaznamenávají menší zrychlení. Dobrou zprávou ale je, že kromě 1280x1024 a 1600x1200 s FSAA jsou všechny rozlišení na GeForce 6200 hratelná. Podobný graf vidíte i pro druhou mapu:
Jediným rozdílem je ještě o něco nižší výkon GeForce 6200, která bez overclockingu ztrácí na Radeon X300 a ani přetaktovaná nijak neexceluje. Výkon v obou mapách je ale prakticky totožný.
Hra Half-Life 2 obecně není tolik náročná jako ostatní hi-endové benchmarky, a tak uvádím výsledky i pro FSAA (viz níže). V základním nastavení bez vyhlazování si s přetaktovanou GeForce 6200 velmi slušně zahrajete ještě na 1280x1024, dobře ale i na 1600x1200. V nižších rozlišeních je navíc karta velmi rychlá.
Po zapnutí 4x FSAA a 8x AF klesá výkon poměrně razantně, což mí příčinu ve vypnutých kompresních algoritmech. Proto je GeForce 6200 v jakémkoliv stavu odemčení či přetaktování rychlejší jen než low-endový Radeon X300 a proto je GeForce 6600 výrazně lepší.
V tomto grafu je vše jasně vidět, při přechodu do FSAA výkon GeForce 6200 stále prakticky klesá, zatímco ostatní karty zaznamenávají menší zrychlení. Dobrou zprávou ale je, že kromě 1280x1024 a 1600x1200 s FSAA jsou všechny rozlišení na GeForce 6200 hratelná. Podobný graf vidíte i pro druhou mapu:
Jediným rozdílem je ještě o něco nižší výkon GeForce 6200, která bez overclockingu ztrácí na Radeon X300 a ani přetaktovaná nijak neexceluje. Výkon v obou mapách je ale prakticky totožný.