MSI GeForce 6200: nejlepší PCI Express pod 3000 Kč
30.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Recenzi grafického čipu GeForce 6200 jsem plánoval již dlouho. Jedná se totiž o velmi levnou kartu, ze které ovšem můžete získat o desítky procent vyšší výkon - nejen že lze aktivovat všech 8 pipeline, ale navíc je tento GPU skvostem pro přetaktování. Nejlevnějším výrobcem těchto karet je MSI, a tak se na NX6200-TD128E podívejme zblízka.
Kapitoly článku:
- MSI GeForce 6200: nejlepší PCI Express pod 3000 Kč
- Grafika MSI NX6200-TD128E detailně
- Přetaktování a odemknutí pipelines
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Tváří v tvář GF6600, vliv OC a pipelines na výkon
- Závěr
Unreal Tournament 2004
Protože výkon v UT2004 (default demo) je s GeForce 6200 poměrně vysoký, rozhodl jsem se uvést jen graf se zapnutým FSAA. Tam se ovšem projevuje absence kompresí a výkon není nijak excelentní - v 1024x768 ale na klidné hraní stačí. Opět je překonán jen Radeon X300 a ani odemčení pipelines na výkonu příliš nepřidá.
Zde je evidentní rapidní pokles výkonu GeForce 6200, který je téměř přímočarý. Antialiasing prostě není pro 6200 to pravé ořechové.
Druhá mapa (Primeval ze serveru 3DCenter.de) již klade mnohem vyšší nároky, protože se jedná o masivní bitvu na malé mapě. Přesto je vidět, že bez FSAA se MSI chytá a hratelnost překonává i GeForce 6600. Zde je ještě spojnicový graf:
Bez komentáře.
Splinter Cell
Ve hře Splinter Cell je i bez zapnutého FSAA potřeba kartu přetaktovat, protože jinak zůstává výkon velmi pozadu. Paradoxně příliš nepomůže ani odemčení pipelines, výkon zůstává stále na podobné úrovni. Celkové třetí místo ve výkonu je skvělé.
Protože výkon v UT2004 (default demo) je s GeForce 6200 poměrně vysoký, rozhodl jsem se uvést jen graf se zapnutým FSAA. Tam se ovšem projevuje absence kompresí a výkon není nijak excelentní - v 1024x768 ale na klidné hraní stačí. Opět je překonán jen Radeon X300 a ani odemčení pipelines na výkonu příliš nepřidá.
Zde je evidentní rapidní pokles výkonu GeForce 6200, který je téměř přímočarý. Antialiasing prostě není pro 6200 to pravé ořechové.
Druhá mapa (Primeval ze serveru 3DCenter.de) již klade mnohem vyšší nároky, protože se jedná o masivní bitvu na malé mapě. Přesto je vidět, že bez FSAA se MSI chytá a hratelnost překonává i GeForce 6600. Zde je ještě spojnicový graf:
Bez komentáře.
Splinter Cell
Ve hře Splinter Cell je i bez zapnutého FSAA potřeba kartu přetaktovat, protože jinak zůstává výkon velmi pozadu. Paradoxně příliš nepomůže ani odemčení pipelines, výkon zůstává stále na podobné úrovni. Celkové třetí místo ve výkonu je skvělé.