MSI GeForce GTX 960 Gaming 4G: vyplatí se 4 GB VRAM?
6.5.2015, Pavel Šantrůček, recenze
MSI GTX 960 Gaming 4G je další grafickou kartou založenou na grafickém čipu GM206 (GTX 960), tentokrát s posílenou pamětí na 4 GB. A právě o tom, jaké výhody nám poskytuje tato větší VRAM ve hrách a jestli se nám toto řešení vůbec vyplatí, bude dnešní článek.
Kapitoly článku:
Metro Last Light
Hra je v metodice kvůli tomu, že je to klasika a když je potřeba někdy naměřit PhysX přes GPU, je tu od toho právě Metro. Metro Last Light je pokračování FPS hry Metro 2033 vytvořené vývojovým studiem 4A Games v programu TWIMTBP a běžící na vlastním engine 4AEngine. Hra obsahuje vlastní benchmark, který je měřen pomocí FRAPS v délce 168 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Snímková frekvence je totožná u obou grafických karet.
Hra v rozlišení 1920x1080 využívá maximálně 1,5 GB VRAM.
Pro zvětšení klikněte na obrázek
Míra stutteringu je prakticky stejná u obou grafických karet.
Vytížení sběrnice PCI-E je u obou grafických karet podobné.
Propady výkonu GPU jsou malinko vyšší, nicméně jsou u obou karet stejné.
Rozlišení 2560x1440
Snímková frekvence je totožná u obou grafických karet.
Hra v rozlišení 2560x1440 využívá maximálně 1,3 GB VRAM.
Pro zvětšení klikněte na obrázek
Míra stutteringu je prakticky stejná u obou grafických karet.
Vytížení sběrnice PCI-E je u obou grafických karet podobné.
Vytížení obou GPU opět není na 100 %, ale propady jsou podobné.
Metro Last Light si vezme v rozlišení 2560x1440 maximálně nějakých 1250 MB, takže je opět jasné, že VRAM o velikosti 4 GB nebude mít na výsledek žádný vliv. Snímková frekvence u obou grafických karet je prakticky stejná a stejné je to také se stutteringem. Nic, čemu by v této hře mohla pomoci větší VRAM, zde prostě není.