Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.7.2002, Štěpán Mrázek, recenze
Základní deska MSI KT3 Ultra je jednou z nejlepších možných voleb pro platformu Socket A. Již proto jsme ji před časem zvolili pro recenzi procesoru AthlonXP s jádrem Thoroughbred. Dnes vám přinášíme její plnou recenzi.
Sojka (1) | 13.8.200515:59
Chtěl bych do kt3ultra narvat 2600+barton..Prej s dobrym biosem by to šlo ale kde ho najít a jak ho nahrát?:­-(
Odpovědět0  0
Mičik | 4.6.200815:30
Můžeš,ale potom je lepší mít windows servic pack 2
Odpovědět0  0
Rageworm | 11.6.200519:04
Můžu na KT3 ultra2 připojit disk větší než 128GB? Prosím, potřebuju to vědět.
Odpovědět0  0
Manikss | 3.10.200423:25
help, zvuk, kde sohnat ovladace? dejte mi nekdo pls link na stahnuti zvukovych driveru, poslete mi to na mail, dik moc
Odpovědět0  0
bobika | 3.2.200522:46
helphelp, ozval se někdo s těmi ovladači na stažení, děkuji
Odpovědět0  0
pajas 11 | 24.8.200320:36

NEVIM,ALE JA NA NI JEDU ROK A BEZ PROBLEMU.PRETAKTOVANI BEZ PROBLEMU,BIOS SE FLASHUJE JEDNA BASEN A TESTY MI VYCHAZEJI NA 1+.NO ZA TY PENIZE SKVELA VEC.

Odpovědět0  0
Seeny | 22.9.200312:08
Co a jak a na kolik na ni taktujes...to mne zajima... ;­)­))
Odpovědět0  0
Petr | 6.7.200314:06

Pokud jsem vyuzival OS Win98, zvuk z KT Ultra fungoval bezvadně. Po instalaci WIN2000 a stahnuti aktual. ovladače pro MB i zvuk, se mi nedari zvukovou kartu rozbehat. V BIOSu je zvuk povolen.
Budeli nekdo naladu mi poradit, budu rad.
V konfiguracnim menu hlasi karta, ze Drivex neni instalovan, coz neni pravda.
S pozdravem a diky Vam vsem Petr

Odpovědět0  0
Alf | 2.8.200311:58

Mam podobny problem s pametmi.Pri nastaveni fsb na 100 funkce HCLK +66 je funkce pristupna,pri zvednuti fsb na 133 nebo na 166 funkce z menu zmizi a zustane tam pouze HCLK, HCLK +33 a SPD.zajimalo by me zda se to da nejak zmenit.dik

Odpovědět0  0
seeny | 4.11.20030:45
To mi taky nekdy divne ukazuje ale co tam dam a resetnu a sejvnu bios to tam bude..;­))
Odpovědět0  0
seeny | 4.11.200311:48
Samozrejme ze naopak,sejvnu bios a restnu ;­-­))
Odpovědět0  0
Mini | 14.11.200212:33

Zkoušel někdo u této desku tu šestikanálovou zvukovku? Ve speaker testu je všechno ok, ale jinak mi nehrajou zadní repráky. Jedině to funguje, když vytáhnu jack rear ze subwoferu a pak to dává stejnej signál do předního a zadního repráku. Což ale není zrovna ono :(

Odpovědět0  0
karel | 20.11.200221:06

Mám podobný problém.Pokud ses už něco dověděl,tak mě
prosímtě napiš

Odpovědět0  0
Karel | 3.10.200215:39

Čtu tady něco o nastavení pamětí v Biosu atd. jelikož jsem taky nyní zakoupil tento MB s pamětmi DDR333 a CPU XP2000+ (mimochodem nemam jediný problem) zajímalo by mě, jak nejlépe nastavit hodnoty v Biosu, protože tomu až zas tak nerozumím, v podstatě jsem nechal vše Default setings, akorát jsem zvýšil CPU ze 100 na 133.
Pokud dam High Performenc, nastaví se kratší časy pamětí 3T>2T a PC nenajede, možná se to nelíbí GeForce nevím, musím ji totiž vyndat a nandat ze slotu a vyclearovat CMOSKU pak to zas jede!
Takže by mě zajímalo co a jak kde nastavit ohledně pamětí, graf.karty, nerozumím položce PCI Bus Master třeba atd. díky

Odpovědět0  0
Václav Beneš | 8.9.200218:02

Mám desku MSI KT3 Ultra2 R. Už několikrát se mi stalo že při zapnutí počítače se roztočily akorát mechaniky a větráky, monitor a ani nic jinýho se nespustilo, D-Led hlásil chybu paměti a je pravda že někdy stačilo paměti jen vysunout a znovu zasuhnout a počítač naběhl. Zkoušel jsem je ve všech třech slotech ale výsledek byl vždy stejný, počítač prostě někdy nenaběhl. Mám ještě jeden problém. Protože mám paměti DDR 333Mhz měl jsem paměti v biosu nastaveny na HCLK +66. Po té co mi jednou počítač opět nenaběhl jsem zkusil resetovat CMOS. Když jsem pak najel do BIOSU funkce HCLK +66 tam už vůbec nebyla a nešla nijak nastavit. Zbyla tam pouze funkce HCLK, HCLK +33 a SPD. Při SPD běží paměti jen na 266Mhz. Zkoušel jsem i flashovat Bios, ale bylo to k ničemu.
Prosím o radu či řešení. Díky

Odpovědět0  0
HonzaRAT | 7.9.200215:07

Zajímalo by mě jestli to půjde dohromady KT3 a Athlon FSB 333 (kterej ještě AMD nevydalo)? Tak co půjde mi to? Zatim jsem našel jen kusé informace že tenhle procesor budou podporovat jen nejnovější desky s KT400.

Odpovědět0  0
zabyak | 4.8.20021:30

Mam par prvnich postrehu s tak horkou novinkou, ze se o ni clovek muze spalit :-). Nejenom ze se teprve zacina prodavat, ale ne CZ webu MSI jeste vubec neni... A i datum BIOSu z cervence to dokazuje.. A to jsem na ni jeste par dni koukal, nebylo co do ni strcit.
Podarilo se mi sehnat (pujcit si) CPU a RAM, tak jsem zacal testovat. Abych nebyl troskar, tak s AthlonemXP a jednim 0.5GB DDR333 Samsungem.
mam zkusenosti hlavne se starsima vecma, takze je to pro me zazrak.
Pral bych si tohle vlastnit, K6-2 uz ma svoje roky...

pro ty kdo to nevi: KT3 Ultra2-R je nastupce KT3 Ultra-ARU s novejsim chisetem KT333+VT8235
USB 2.0 je primo v chipsetu a taky ATA133 (to je i v RAIDu)
PCB je asi skodny s puvodni KT3 Ultra. Neni osazenej USB 2.0 chip, ale to by uz bylo celkem zbytecny...
Jeste existuje Ultra2-BR navi s Bluetooth. Jinak se snad nelisi. Ale konektor je i na tyhle, takze se da BT pridat casem. Mozna ze na obyc KT3-Ultra2 to nejde.

Myslim si, ze nema cenu kupovat puvodni KT3 Ultru. Stejne tak nema cenu kupovat ocesanou, ale vyplati se pripalit za R nebo pripadne BR. Nejde jenom o RAID, ale i o plnou funkci zvukovky a D+S-brackety v cene. Zvukovka Avance (=Realtek) me prekvapila, na integrovanou je slusna a na rozdil o drivejsich AC97 primo v chipsetu uz se da i pouzivat, dokus si clovek neusetri na lepsi.

takze v bodech:

+++ je to nadhera a je to MSI :-) Ja s MSI narozdil od nejmenovany jinak vsude a casto opevovany me snad naschval soustavne neskutecne nas*avajici humus vyrabejici znacky zacinajici na dve prvni pismena abecedy nemam zadny spatny zkusenosti.
+++ pro me neuveritelnej vykon a zatim dokonala stabilita
++ RAID je pro me zbytecnej. Ale hodi se IDE 4 kanaly, takze 2xHDD, CD nebo DVD a casem vypalovacka muze bejt vsechno master a na svoji xande. Teda ja bych sice chtel na CD "kreslici" Yamahu CRW-F1 samozrejme v provedeni s prevodnikem pro SCSI, ale nez budu mit moznost si ji koupit, uz se davno nebude prodavat...
+++ zvukovka. Dokad nebudou penize na neco lepsiho, tohle ma na integrovanou perfektni vlastnosti, 6 kanalu a dobry prevodniky. Na to, ze je to vlastne "zadarmo", takje to zazrak.
+ pripravenej konektor pro BlueTooth modul, kterej se da kdykoliv dokoupit
+aktivni chlazeni chipsetu (obyc Ultra nema)
++ D-Bracket2 v cene. (obyc nema) Na D-Bracket2 jsou 2x USB2.0 a jeste 4x dvoubarevny diagnosticky LED. Podle kodu se da zjistit problem, kdyz nenajede pocitac, i bez rozebrani skrine.
++ S-Brasket v cene. Jsou na nem zbytek do 6ti kanalu + SPDIF vystupy. Mimo jacku dokonce i optika.
+ hezky baleni, manual, legalni DVD player v cene, kalendar potesi :-)
+ dalsi 80 zilovej ATA kabel v cene

+- kdyby byl plosnak desky o 1cm delsi, mohly by se na nej pridat dalsi tri montazni orvory a mit desku podstatne lip chycenou v case. takhle je jenom na 2x 3 sroubech, ale na jedny strane nic.
+- VIA chipset. Ja uz jsem zvyklej
-+ AMI BIOS. Ja mam radsi Award. Nevim, proc se nic neobjevuje napravo v Helpu.
-+ neosazenej USB 2.0 chip, protoze je primo v chipsetu. To uz bych chtel moc.
-+ jenom 5x PCI slot (vlastnost chipsetu. Ja bych chtel 6xPCI + 1x ISA pro AWE32 nebo Gravis UltraSound , ale to uz mi nikdo nikdy nesplni :-((((((. I pri integraci tolika veci na desce je to akorat pro budouci rozsireni. Uz ted me napada sitovka, zvukovka, modem, TVkarta, casem mozna bude treba SerialATA, SCSI, druha SVGA, digitalni satelit a to uz se tam nevejde. Ale ja jsem takovy hovado, za bych osadil i 10 PCI slotu, i kdybych tam mel dat Voodoo1 pro "stary" hry a vsude zbytecne lezici TokenRing sitovky, i kdyz nikdy neprijdu na to, jak propojit primo dve bez hubu, pokud to vubec jde...
- neosazenej konektor sitovky. Nejsem si jistej, ale podle me ma chipset v sobe 100Mb sitovku (mozna dokonce 3Com). Skoda, ze vzadu neji konektor
--- zklamaly me neosazeny analogovy AUX a modem vstupy zvukovky. Dat tam tech 2x4 pinu by vyrobu prodrazilo o 2koruny a i kdyby vysledna cena byla o 50Kc vyc, urcite by to stalo za to. To me nenastvalo, ale doslova nasralo. Nemuzu mit najednou audio z cedecka a vypalovacky nebo TV karty (na ty to i ti kreteni od spickovy firmy Pinnacle neosadili taky...). Pravda, ze s nakupem nejmin Live to cloveka prestane zajimat. Kdyby to bylo neosazeny na levnejsi verzi desky, tak nic nereknu, jenze pro to, do hajzlu, neni na ty nejlepsi ??? (prepokladam, ze -BR ma jenom v krabici navic Bluetooth modul)
- zatim jsem nenasel SPDIF IN pro digitalni vstup cedecka.
- nema FireWire. To je zatim problem chipsetu, ale kdyz SiS uz ho podporuje.
-- S-Bracket nema SPDIF In, ale jenom out

ted si zatim nevzpominam na dalsi veci, ale uvidime...

Odpovědět0  0
oid1 | 12.7.200213:23

Zdar vsem. Zajimalo by mne srovnani MSI KT3 ULTRA ARU a ASUS A7V333 USB 2.0, co se tyce vybaveni, jsou na tom stejne(usb 2.0,raid) a cenove jsou na tom taky srovnatelne. Podle testu vychazi nepatrne rychlejsi MSI(moc velky rozdil byt stejne nemuze, kdyz maji stejny chipset, myslim, ze se lisi jen v biosu-AWARD asus a AMI MSI)

Odpovědět0  0
Radek | 12.7.200217:55

Zkus zformátovat disk.Nabootuj třeba ze systémové diskety Win98SE s fdiskem a formatem. Smaž původní rozdělení jestli máš NTFS (Non DOS), vytvoř nové s Fat32, po restatu udělej format C: /u a potom zase smaž Fdiskem rozdělení a opakuj instalaci WinXP. Hodnoty v setupu nastav na default. Když se chyby budou opakovat tak vyměň CDROM nebo taky paměť.

Odpovědět0  0
Krmos | 11.7.200223:07

Zdravim vsechny !!!! Tak sem se dival do ceniku a tahle deska MSI KT3 Ultra je ve trech verzich. Jedna ktera je plnohodnotna, druha bez Raid a USB 2.0 a treti ve verzi bulk. Tak fakt nevim do ktery mam teda jit, ale asi pudu do ty prostredni. Co si o to myslite? Mate nekdo zkusenosti s timto cipsetem? Diky za odpovedi.

Odpovědět0  0
jan | 12.7.20026:15

Skús iný než aktuálny dátum, čo tak 3 mesiac .

Odpovědět0  0
PIVO-T | 14.7.200223:40

Nevim kde a kdy jsi ji chtel kupovat ale 2,4,02 jsem ji kupoval ve verzi s RAIDem za 4800 bez, tenkrat byla v prodeji ani ne mesic. Je stabilni 3Dmark 2001 celej den OK. Nemuzu si na ni stezovat, vrele doporucuji.

Odpovědět0  0
Michalek | 17.7.200218:42

vím že s prvními deskami nebylo něco v pořádku můj kámoš tam nemohl dostat w98, ale já kupoval jako úplnou novinku a vím že stála nějak 5500,5600 bez

Odpovědět0  0
Ot24B | 11.7.200212:33

Hele chalani, kdyby jste misto toho tlachani o pc pouzili ty prachy co do toho cpete do neceho uzitecnejsiho ( zeny, vino, zpev ) :-))

Odpovědět0  0
a | 11.7.200223:17

No jo ale to nebyla chyba prkna s tim datumem,ale pouze WIN XP ktere jsi mel omezene na 120dni,tak to ma tedka kazdy s WIN XP pri instalaci se musim posouvat datum..

Odpovědět0  0
venna | 10.7.200214:21

nejdou mi nainstalovat Win XP, při instalaci to hlásí že nemůže načíst soubor, pokaždé jiný. Poradí někdo

Odpovědět0  0
JirkaH | 3.7.200217:28

Mame doma MSI K7TPro2-RU s AtlonemXP1700 a pameti Kingmax DDR SDRAM 266 s CL2. Deska je nastavena na nejagresivnejsi mozne casovani pameti, procesor bezi na jmenovitych hodnotach. Behem pul roku provozu se ukazala jako prikladne stabilni, zadne problemy s ni nebyly a zatim nejsou. Snad jedina pripominka k Raid radici (jehoz "rejdove" funkce stejne nepouzivame) - je pouzita "Lite" verze, ktera umi pouze HDD. V porovnani s PCI kartou Promise Ultra100, na ktere bezi bez problemu jakekoli IDE zarizeni nic moc. A rychlost nacteni disku oproti Ultre otresna. Jenze integrovane reseni na boardu je proti pridavne PCI karte prece jen levnejsi.
A tak si myslim, ze testovana deska, ktera z teto vychazi, rozhodne nemusi byt spatna.
Pokud jse o stabilitu, i ja po sestaveni pouzivam nejmene 24hodinovy test pomoci 3DMarku 2001 (ale i 2000 - ten zrejme vic zatezuje procesor).

Odpovědět0  0
Alf | 6.7.200213:27

Me to taky neslo, ale stacilo, kdyz jsem posunul datum o 4 mesice dozadu, pak to bylo ok :-)

Odpovědět0  0
Filip | 7.7.20025:18

Přesně tak, možnost stabilního overclockingu je základní vlastnost, podle který posuzuju kvalitu MB. MSI nejsou nic moc. Pokud chcete dobrou desku, doporučuju Abit KX7-333. Je velmi stabilní a má vynikající BIOS se spoustou nastavení pro OC. A cenově je také příznivý.

Odpovědět0  0
dorf | 3.7.200215:50

Soltek vykonnejsi je. Overclocking - pitomost pro hracicky? Jestli se pretaktuje CPU o 50 %, a to tak, ze je system naprosto stabilni, nejde o zadnou pitomost - kdo to tvrdi, je absolutne mimo. Schopnosti O/C patri k tem vlastnostem, podle nichz se samozrejme kvalita desky posuzuje - kvalitni desky (vyladeny BIOS a predevsim kvalitni soucastky) jsou take mnohem vic overclock friendly.

Odpovědět0  0
Skeleton | 4.7.200219:05

Bud zdrav Tihamere,

deska ten procesor sice nasla ale detekuje ho jako 1050MHz - frekvence sbernice je totiz 100MHz. A protoze na ty staricky desce nejde nastavit frekvence sbernice ani multiplikator je to docela dost ztraceny.Pote co jsem stahnul novej Bios tak sli sice nastavit aspon pameti na 133MHz ale jinak je to nic.

Odpovědět0  0
Skeleton | 4.7.200219:06

Tak to je divny, vzhledem k tomu jak mam starou desku a jde mi to a jak je takhle nova.Fakt divny....

Odpovědět0  0
Muf! | 3.7.200212:01

Tak to tady čtu a nevím co si mám o tom myslet , tak alespoň napíšu svůj názor. Postavil jsem několik desítek compů s deskama MSI např: K7TPro, Pro2..atd. Teď mám počítač s touto deskou a vše běhá opět jak víno... Jednou jedinkrát jsem měl s MSI problém u K7TPro, ale to byl problém via KT133, nekamarádil se zip mechanikou, vyřešila to až koupě přídavného řadiče...
Osobně řadím desky od MSI k nejvyšší kvalitě a všem vřele doporučuji, když máte někdo s MSI takové problémy tak nevím jestli není chyba někde jinde než v desce... mají taky stálou helpline, tak jim zavolejte když jste v koncích...

Odpovědět0  0
Smash | 3.7.200213:01

Osobně bych MSI rozhodně nedoporučil pro overclocking. Bývali tak prezentovány - jenže to je cesta do nikam. Do běžnýcvh sestav dejme tomu ano - ale proč? Když levnějc pořídim Solteka stejně stabilního a výkonějšího. Příjdu sice kravinky od MSI (LED diagnostika aj. - stejně je k ničemu). Např. Soltek SL75-KAV x MSI K7T Turbo. V Sandře paměť při maximální optimalizaci : CPU AMD Athlon 750 - MSI 450 - 465 MB, Soltek až 650 MB /s, přenosy po IDE také ve prospěch Solteka. Soltek umí srazit automaticky taktování procesoru, když to přeženu.
Co se týká podpory tu jsem zkoušel. V době, kdy jsem desku požizoval byl problém s bootem z Radidu (pokud jsem neměl žádný disk na VIA řadiči bylo nutno čekat o cca 15 sekund více.´Pak ještě nemožnost menšího násobiče. Sám jsem tušil řešení. Schválně jsem tedy zavolal na MSI. Tam mi neporadili ani v jednom případě. Když jsem se zmínil o O/C, tak mi řekli, že ho nepotřebuju. A to bylo všechno. Závěr: Tahle si umim poradit taky. Desky MSI byly prezentovány jako O/C. Ale skutek utek. Hezký, že nemám žádnej jumper - ale k čemu. Přeženu to s O/C a musim mazat nstavení BIOSu (no už jsem přišel na to, že stačí držet INSERT při startu - najede to na základní frekvenci).

Odpovědět0  0
tihamer | 3.7.200215:00

Zdravim,

napis jestli ta tvoje deska nasla ten Athlon 1,4 docela me to zajima. Vim ze jede do 1,2MHz. Diky...

Odpovědět0  0
Muf! | 3.7.200215:28

No nevim jestli je Soltek výkonnější a když ano tak o kolik setin možná i desetin procenta? :-)
A overclocking?... to je pitomost pro hračičky podle který se kvalita základní desky nedá posuzovat, raději běž na brigádu ať přijdeš na lepší myšlenky a z výdělku si kup lepší procesor....... :-)

Odpovědět0  0
Skeleton | 3.7.200210:31

Ahoj Smashi,

musim te zklamat ale u MSI vypnuti podle teploty procesoru opravdu funguje - mam K7T Pro od MSI a nedavno jsem zkousel jak tam pobezi Athlon 1.4 GHz a protoze jsem chtel nejdriv zjistit jestli ho ta deska vubec detekuje a na kolika pobezi, tak jsem ani na procesor nedaval chladic.Zapnul jsem pocitac a zhruba za pet sekund se pocitac automaticky vypnul - mam totiz v BIOSu nastavenej shutdown pri 70°C.

S pozdravem Skeleton

Odpovědět0  0
Smash | 3.7.200210:47

Zdravím Skeletona,

mě to prostě nejede. Mám ShutDown nastavenej stejně, ale nic se neděje. Ve Win akorát PCALERT hlásí, že byla překročena teplota a chce počítač uspat. Jenže to to se mu taky nepodaří. Hlavně ty máš K7T PRO a já mám K7T Turbo R, takže tam bude asi rozdíl. Napište někdo, kdo máte K7T Turbo R - jestli Vám to jede. Jinak tuhle volbu má třeba Matsonic nebo JetWay - tam taky nic.

Zdraví Smash

Odpovědět0  0
Smash | 3.7.20029:41

Já už do MSI nejdu. Mám K7T Turbo R. Koupil jsem jí na základě stejných rezenzí (byla hodnocena ve své době jako nejlepší pro přetaktování). Je to spíše pseudo-overclokerská deska. Nyní mám např. Duron 1000@1243 vzduchem chlazený. Ale musím ho mít na 113x11. Na 133 FSB nemůžu jít, protože MSI má takovou fajn chybičku - prostě si veme původní násobič dle procesoru (nyní 10x) a pod ten mě nepustí. Musel bych pužít OC/BiOS - jenže ty jsou jen dva a taky přes rok staré. Když jsem jí kupoval, tak jsem měl radost, že tam dostanu procík okolo 2 GHz - smůla končím na 1,8 GHz (a to je stejně PR rating). Níže uvedený Soltek si jde v pohodě přes 2 GHz. Bolest MSI je hlavně BIOS. Osobně preferuji Soltek. Např. SL-75 KAV dovede vypnout počítač při dané teplotě(přehřátí CPU). Podle rychlosti reakce bych si tipnul, že by dokázala zachránit procík bez chladiče - a to přes čidlo v soketu. MSI tuto volbu má sice také - ale absolutně to nefunguje. Do budoucna plánuju EPOX.

Odpovědět0  0
psimon | 3.7.20028:10

Vážení chytří pánové,
stal jsem se právě novým vlastníkem MSI KT3U bulk (Athlon 1700+, 128MBDDR266). Doposud jsem měl MSI6309 a Celerona 900@1280 a byl jsem naprosto spokojen. Po instalaci KT3 mám ale jeden malý problém - nemůžu se dostat z POSTu. Pomáhá pouze několikeré (pokaždé jiný počet) stisknutí DELu a z BIOSu potom EXIT bez uložení. Kdo poradí co s tím. Stalo se to někomu???

Odpovědět0  0
dorf | 3.7.20028:29

1) U MSI bych se urcite popidil po nejnovejsim BIOS
2) Rekl bych, ze chyba bude ve spatne nastavenem disku - jdi do setup BIOS a zkus vsechna zarizeni na IDE znovu nadetekovat.

Odpovědět0  0
Jirka | 2.7.200214:05

Mam tuhle desku necely mesic a z pocatku s ni byly jenom problemy. Nesel mi nainstalovat Win98 ani XP. Pomohlo az prepaleni biosu na v5.4. Ted to celkem jede, ale kazdopadne je to posledni MSI co jsem kdy koupil. Predtim jsem mel rok MSI K7T Turbo a ta byla naprosto skvela, stabilni, proste super.

Odpovědět0  0
TAZ | 2.7.200223:19

Jestli te zajima Gigabite, pripadne srovnani s jinymi deskami (m.j. i MSI)tak se koukni na tomshardware.com delali tam test 18 desek na 333 a srovnavali to i s 266A a myslim ze i 133.

Odpovědět0  0
Martin Reichel | 1.7.200222:31

Vlastnim tuto desku, ale v provedeni DELUXE EDITION jiz asi tri mesice a pracuje naprosto bez problemu. Stabilita je vynikajici, vykon skvely a cena prijatelna. Desky MSI s intel chipsetem osazujeme i do pomerne zatizenych serveru s Novell 4,5,6 apod. a pracuji bez problemu. Musim ovsem zduraznit, ze je nijak nepretaktovavame a nepachame ani jine nebezpecne zalezitosti. Hodne take zalezi co osadite za ostatni komponenty. Z nekolika stovek ks prodanych desek bylo reklamaci tak do 10 coz povazuji za vynikajici. Stoji tech nekolik procent realneho vykonu navic za poskozeni desky? NIKOLIV.

Odpovědět0  0
Vlado Pretal | 1.7.200221:29

Mohli by ste mi tu niekdo poradit ako je na tom znacka Gigabyte ?? ROzmyslam nad kupou s chipsetom kt266a alebo kt333 (pamate zatial ddr266). Dik

Odpovědět0  0
Rhino | 1.7.200223:34

Já jako test stability používám 24 hodin kontinuelního testu v 3D Marku. Zatím na žádné sestavě, která tento test "přežila" se neprojevily žádné problémy se stabilitou. Vyzkouší se tím nejen systém jako takový, ale i kvalita chlazení.<br>Osobně v low-endu volím raději Gigabyte, nějak jim víc věřím už od dob Socket7.<br>Mimochodem, před pár lety jsem používal jakousi DOSovou utilitku (PCcheck nebo tak nějak), která dokázala tehdejší 486tky dokonale prověřit po všech stránkách (paměť, CPU, FPU, disky, sběrnice, síť atd.) nevíte někdo, zda existuje nějaký ekvivalent pod Windows ?

Odpovědět0  0
Damian | 2.7.200217:27

A tuhle "moudrost" si splasil kde ??? Samozrejme ji ma napriklad i KT3 a takrka vsechny nove desky od MSI.

Odpovědět0  0
whisp | 1.7.200221:09

Doporucuji ASUS A7V333. Jede mi stabilne a da se nani dobre pretaktovavat, ale nelze bohuzel menit napeti AGP a SDRAM.

Odpovědět0  0
michalek | 1.7.200216:52

pozn. já osobně kupuji jen MSI, ale když jsem si chěl koupit tuhle s RAIDem za tehdy nějakých strašných 5500 bez tak mi doporučili MSI 745 ultra. Jsem nadmíru spokojený. Vím, že ti lidé s KT3 měli problémy tak jako já s MSI 6337 LE 5 je velmi nestabilní. Nechci 745U dělat reklamu, vím že je o něco méně výkoná asi - 2 %, ale má ji 4 kámoši a všichni jsou spokojení

Odpovědět0  0
michalek | 1.7.200216:52

pozn. já osobně kupuji jen MSI, ale když jsem si chěl koupit tuhle s RAIDem za tehdy nějakých strašných 5500 bez tak mi doporučili MSI 745 ultra. Jsem nadmíru spokojený. Vím, že ti lidé s KT3 měli problémy tak jako já s MSI 6337 LE 5 je velmi nestabilní. Nechci 745U dělat reklamu, vím že je o něco méně výkoná asi - 2 %, ale má ji 4 kámoši a všichni jsou spokojení

Odpovědět0  0
jaroslav brummer | 1.7.200216:09

No jedna nase pobocka prodala k patku zatim 3 kusy ¨ruznych KT3 a uz zatim dostali na reklamacich kusu 6 (samozrejme z ostatnich pobocek) tak nevim. A nebo ze z 5 novych LE6337 mel 3 vadne integrovane zvukovky...

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 1.7.200214:35

Zkus www.tomshardware.com, tam je ta recenze asi 16 desek.

Odpovědět0  0
michalek | 1.7.200216:47

pozn. já osobně kupuji jen MSI, ale když jsem si chěl koupit tuhle s RAIDem za tehdy nějakých strašných 5500 bez tak mi doporučili MSI 745 ultra. Jsem nadmíru spokojený. Vím, že ti lidé s KT3 měli problémy tak jako já s MSI 6337 LE 5 je velmi nestabilní. Nechci 745U dělat reklamu, vím že je o něco méně výkoná asi - 2 %, ale má ji 4 kámoši a všichni jsou spokojení

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200217:43

Soltek dela velice solidni desky, jsou dobre i pro pretaktovani, ovsem v soucasnosti jsou pro O/C asi idealni desky Epox (8K3A s chipsetem KT 333, 8KHA s chipsetem KT 266A - obe desky se delaji i ve verzi +, tedy s RAID radicem).

Odpovědět0  0
tihamer | 1.7.200213:34

Taky nemam dobre zkusenosti s deskami MSI. Uz dvakrat jsem musel reklamovat svoji desku kvuli BIOSu. Naletel jsem na reci, ktere kolovaly v casopisech, jak jsou skvele a ta moznost overlockingu..... NO MORE!!!!

Odpovědět0  0
Capi | 1.7.200216:52

Co by jsi mi doporučil? Váhám mezi MSI, Asus, Soltek. Soltek DRV5 mě láká nejvíce(díky ceně), ale četl jsem ohlasy, že není vhodný na přetaktování :(

Odpovědět0  0
Fish | 1.7.200213:03

Mam dosku MSI-6337 Lite. Nie ze by nefungovala, ale rok uz nebol vydany novy BIOS (ECS vydava Biosy castejsie) Tri zo siestich slotov zdielaju IRQ s AGP video kartou - takze su mi nanic. Nizkootackovy Intel chladic sa podla Biosu vobec neotaca. Otazka zdielania IRQ u dosiek sa velmi zanedbava. Pozivam Linux/W98, ale aj pri pokusoch s W2000 som musel zrusit ACPI lebo zvuk bol prerusovany koli zdielaniu IRQ. MSI dosky sa pozivaju v znackovych PC, robim s nimi a zdielanie IRQ najmenej vhodnym sposobom je ich specialita.

Odpovědět0  0
Svejda | 1.7.200211:28

Myslím, že kromě vámi prezentovaných informací o MB MSI KT3 Ultra je neméně důležitá informace pro spotřebitele (zájemce)její spolehlivost, stabilita. V některém dřívějším číslu časopisu, nevím jestli to byl Chip, nebo Computer, v recenzi na tento MB MSI bylo uvedeno, že právě stabilita není silnou stránkou, což pro mne je jedna z nejdůležitějších informací.
Podle vaší recenze lze usoudit, že takovéto zkušenosti (nestabilita MB)nemáte. Ale explicitně toto neuvádíte.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.7.200211:32

Během testování jsem na žádné problémy se stabilitou nenarazil (padání 3D Marku, nekorektní zobrazení textur, etc.), za opomenutí se omlouvám.

Jinak se stabilitou je (přesněji jejím zjištěním) je obecně problém, pokud nenecháte základní desku běžet několik týdnů pak na problémy nemusíte narazit. Kupříkladu u desky, kterou mám doma se objevil první problém cca po dvou měsících (což je samozřejmě nad rámec možností běžné recenze). Docela by mě zajímala metodika, kterou používají pro vyhodnocení stability zmíněné časopisy...

Odpovědět0  0
mirage | 1.7.200211:58

proč myslíš ??? Vždyť je to opravdu dobrá deska. Nebo máš jiný dojem ???

Odpovědět0  0
Capi | 1.7.200212:01

Můžete mi prosím poradit jestli si mám koupit zmiňovanou desku či Soltek-75DRV5? Díky!

Odpovědět0  0
Red_Devil | 1.7.200212:07

No co se tyce tehle desky, tak nevim.Ale jinak je MSI tezkez prumer, nic extra, maximalne maji hezke barevne PCB a krabice, ale jinak je s nima vic problemu, nez by clovek za ty penize cekal. Levna deska, tak to je 100% jasna volba ECS a kvalita - jedine ASUS, jeste ABIT. Kazdopadne MSI nebrat, pokud se chcete vyhnout problemum.

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200212:10

A jeste neco: Priradil-li byste MSI do te prvni skupiny, nechapu, proc potom porovnavate tuto desku s deskami ze 2. ligy...

Odpovědět0  0
Smoog | 1.7.200213:47

MSI nebrat.. Nekde na cizim webu testovaly desek asi 16,MSI propadla.Soltek vysel dobre,navic DRV5 umi jako zatim jedna z mala pouzivat interni teplotni cidlo u Atlonu XP!!

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200211:09

Je to normalni sedy prumer, ktery se muze rovnat maximalne tak se zde porovnavanou deskou Jetway...
Kdo chce maximalni vykon, bere Asus, Epox, Abit, kdo chce levnou desku, sahne po ECS. Jinak desky MSI nebyly nikdy nicim nadprumerne, jedine, co se MSI povedlo, byl BX Master, ale jen diky BX chipsetu - ktery deska s BX byla spatna, ze...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.7.200211:23

Nesouhlasím s vámi pane Dorfe. Do oné první skupiny bych ještě přidal právě MSI....

P.S. Jinak se zařazením ECS do kategorie levných již samozřejmě souhlasím.

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200211:28

Souhlasit nemusite, je to vase svate pravo, nicmene svym nesouhlasem skutecnost nezmenite. Vseobecne je znamo, ze nejvetsi bolesti MSI je nedoladeny BIOS. Opravdu jen sedy prumer...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.7.200211:35

Můžete prosím nějak explicitně definovat co nebo koho všechno zahrnuje pojem "všeobecně".

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200211:43

Sluvkem vseobecne mam na mysli nas - "kluky, kteri spolu chodime" :-))), tedy zkusenosti lidi z boardu na viahardware, ocworkbech, overclocking...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.7.200211:50

No vidíte já a moji přátelé máme s MSI jen ty nejlepší zkušenosti. Jinak k BIOSu této desky: např. zcela korektně rozpoznal Thoroughbred (podotýkám, že v den jeho oficiálního uvedení).

Odpovědět0  0
dorf | 1.7.200212:05

To, ze BIOS pozna nejaky procesor, jeste nerika zcela nic o jeho stabilite...

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.