MSI NX6800: hurá na Doom 3
11.8.2004, Martin Štěpánek, recenze
Jak jistě všichni stihli zaregistrovat, vyšel nový Doom 3. Ale již dlouho před samotným vydáním této hry se nesly pověry o hardwarové náročnosti. První, ale nevěrohodné testy se objevily již dříve spolu s Alfa verzí, ale jak je tomu skutečně se podíváme až dnes, kdy máme zapůjčenou plnou verzi hry.
Kapitoly článku:
- MSI NX6800: hurá na Doom 3
- Grafická karta - popis
- Testovací sestava + Doom3
- Testy - syntetické
- Testy - GunMetal, X2, Colin 4.0 a UT2003
- Testy - UT2004, Serious Sam a Lock On
- Testy - FarCry, Splinter Cell a Halo
- Testy - Doom3
- Závěr
GunMetal 4xFSAA |
Jako první je zde graf, který zachycuje nejen průměrné hodnoty fps, ale také minimální a maximální:
Přehlednější je pak tabulka, ze které graf vychází.
Gun Metal | |||
Minimum | Průměr | Maximum | |
1024x768 Radeon 9800XT | 18,66 | 28,14 | 61,02 |
1280x1024 Radeon 9800XT | 14,11 | 22,66 | 61,01 |
1600x1200 Radeon 9800XT | 6,28 | 15,13 | 61,02 |
1024x768 GeForceFX 5950Ultra | 23,2 | 35,65 | 62,08 |
1280x1024 GeForceFX 5950Ultra | 19,12 | 31,46 | 63,65 |
1600x1200 GeForceFX 5950Ultra | 11,02 | 17,32 | 62,03 |
1024x768 MSI GeForce6800 | 23,9 | 35,95 | 63,71 |
1280x1024 MSI GeForce6800 | 19,87 | 31,85 | 63,28 |
1600x1200 MSI GeForce6800 | 11,68 | 17,69 | 63,28 |
1024x768 Sapphire X800Pro | 19,11 | 31,03 | 61,02 |
1280x1024 Sapphire X800Pro | 15,99 | 26,58 | 61,02 |
1600x1200 Sapphire X800Pro | 10,2 | 17,64 | 61,02 |
1024x768 Sapphire X800Pro s APE | 19,75 | 31,64 | 61,02 |
1280x1024 Sapphire X800Pro s APE | 16,32 | 26,98 | 61,02 |
1600x1200 Sapphire X800Pro s APE | 11,41 | 18,43 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro 536/571 | 19,86 | 31,89 | 61,02 |
1280x1024 Radeon X800Pro 536/571 | 17,53 | 27,58 | 61,02 |
1600x1200 Radeon X800Pro 536/571 | 11,81 | 19,59 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro@XT | 30,07 | 43,54 | 68,4 |
1280x1024 Radeon X800Pro@XT | 26,12 | 36,12 | 65,15 |
1600x1200 Radeon X800Pro@XT | 16,72 | 25,94 | 62,02 |
Tentokrát si můžete dobře všimnout, že MSI GeForce 6800 překonává Radeon X800Pro. Zatím, co v 1024x768 a 1280x1024 je rozdíl větší, se vzrůstajícím rozlišením se rozdíly snižují.
X2: The Threat Egosoft |
V X2: The Threat se již žádné překvapení neopakuje, tedy GeForce 6800 se opět umísťuje mezi Radeonem X800Pro a GeForceFX 5950Ultra.
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +11,79 % | +12,63 % | +16,33 % |
GeForceFX 6800Ultra | +11,13 % | +12,41 % | +12,64 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,52 % | +1,84 % | +7,29 % |
Sapphire X800Pro s APE | +0,15 % | +0,33 % | +4,17 % |
Sapphire X800Pro | 79,20 fps | 65,97 fps | 55,22 fps |
MSI GeForce6800 | -16,52 % | -13,89 % | -12,26 % |
GeForceFX 5950Ultra | -20,13 % | -21,16 % | -21,28 % |
Radeon 9800XT | -20,83 % | -22,34 % | -25,24 % |
Test UT2003 již začíná být pro testovací účely nevyhovující, jelikož výsledky jsou příliš málo rozdílné. Hra už nedokáže dobře škálovat moderní GPU. Do budoucnosti se UT2003, především pak Botmatch hodí již jen jako test CPU.
Unreal Tournament 2003 FlyBy | Unreal Tournament 2003 Botmatch | |||||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +1,52 % | +1,69 % | +6,57 % | +0,03 % | +0,01 % | +0,05 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +1,78 % | +1,73 % | +3,21 % | +0,03 % | +0,03 % | +0,04 % |
Sapphire X800Pro s APE | +0,58 % | +0,58 % | +1,68 % | +0,00 % | +0,00 % | +0,01 % |
Sapphire X800Pro | 215,62 fps | 211,79 fps | 199,25 fps | 76,15 fps | 75,79 fps | 75,06 fps |
MSI GeForce 6800 | -1,90 % | -6,45 % | -8,38 % | -2,85 % | -2,47 % | -1,67 % |
GeForceFX 5950Ultra | -1,05 % | -20,02 % | -25,67 % | -0,03 % | +0,05 % | -0,17 % |
Radeon 9800XT | +3,59 % | -5,47 % | -26,21 % | -1,63 % | -1,54 % | -1,29 % |
Můj oblíbený test. Díky použití utility FRAPS, která zachytává hodnoty fps v průběhu hraní, jsou naměřené hodnoty schopny přesně vypovědět o hratelnosti (co do plynulosti grafiky).
Stejně jako ostatní grafické karty v tomto testu naráží v rozlišení 1024x768 na nepřekonatelnou hranici 181fps. V 1280x1024 se výsledky ještě přibližují X800Pro, ale po přechodu do 1600x1200 se výsledky blíží spíše GeForceFX 5950Ultra.
Colin Mcrae - Japan SS1 | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +0,00% | +19,01% | +45,12% |
GeForce 6800Ultra | +0,00% | +17,73% | +44,09% |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,00% | +10,50% | +24,82% |
Sapphire X800Pro s APE | +0,00% | +3,74% | +10,17% |
Sapphire X800Pro | 181,00fps | 146,60fps | 92,70fps |
MSI GeForce6800 | -0,00% | -9,82% | -14,67% |
Radeon 9800XT | -20,88% | -29,13% | -20,06% |
GeForceFX 5950Ultra | -44,97% | -49,45% | -43,26% |
Po aktivaci FSAA a AF se výsledky začínají odlišovat, především se pak GeForce 6800 vzdaluje starším GeForceFX 5950Ultra.
Colin Mcrae - Japan SS1 FSAA4x | |||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +0,00% | +17,79% | +43,09% |
GeForce 6800Ultra | +0,00% | +14,23% | +39,04% |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,00% | +3,68% | +39,57% |
Sapphire X800Pro s APE | +0,00% | +0,88% | +8,11% |
Sapphire X800Pro | 181,00fps | 146,50fps | 91,80fps |
MSI GeForce6800 | -10,50% | -10,17% | -14,05% |
Radeon 9800XT | -57,73% | -63,55% | -55,56% |
GeForceFX 5950Ultra | -69,72% | -70,85% | -65,03% |